Év Autója 2013: sehol egy hibrid vagy elektromos autó
Már csak nyolcan versengenek az Év Autója 2013 címért
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Kihirdették az európai Év Autója 2013 szavazás döntőseit, a szokott 7 helyett 8 újdonság jutott a fináléba.
Év Autója 2013 - a döntősök
Ami kicsit meglepő, hogy a Nissan Leaf 2011-es és a Chevrolet Volt/Opel Ampera duó tavalyi elsőségét követően sehol egy "zöld" autó - jelenleg legalábbis a nyolcak egyike sem kapható hibrid vagy elektromos hajtással. Hat év elteltével ismét egy Ford-egyterű nyer? Győzhet egy koreai? Tán a Volvo szintén először? Vagy 38 év után a Mercedes-Benz? 10 év után a Peugeot? A Clio (1991 és 2006 után) harmadszor? 20 év után duplázik a Golf? Lehet Év Autója olyan vérbő sportkocsi, mint a Toyota GT86? (És a testvérmodell BRZ, amellyel a Subaru először nyerne Európában.) Válasz, eredményhirdetés március 4-én, Genfben.
Győztesek a 2000-es években
2000 | Toyota Yaris |
2001 | Alfa Romeo 147 |
2002 | Peugeot 307 |
2003 | Renault Mégane |
2004 | Fiat Panda |
2005 | Toyota Prius |
2006 | Renault Clio |
2007 | Ford S-MAX |
2008 | Fiat 500 |
2009 | Opel/Vauxhall Insignia |
2010 | Volkswagen Polo |
2011 | Nissan Leaf |
2012 | Chevrolet Volt/Opel Ampera |
A hatótáv teljesül az elérhető ár viszont távolról sem. Viszont még mindig ott van a töltési iső ami nem egyenértékű egy tankolással. Ezzel a használhatóság sérül. Europában az év autoja cim osztályozási szempontjaiva tartozik a használhatóság, a praktikum, illetve ár/érték arány is. Ezek miatt nwm lehet év autója a Tesla. És hidd el engem nem izgat azegybesült állatoknál mennyive kerül nekem itt kénemegvenni es itt 30millio. Egyébként mint magyar emberek ne hivjuk már a szülőhazánkat taplóisztánnak.
Közelítünk, de ez túl drága ahhoz, hogy elterjedjen. Gondolom ez az a kategória, ahol már ki lehet fizettetni a fejlett technológiát. Egy átlagos felhasználásra ez a hatótáv már elegendő.
A kerékagy-motorral kapcsolatban felhozott érveid logikusak. Végülis tengelyjel is lehet minden kerékhez külön motort rakni, és akkor ez kiküszöbölhető.
Az utolsó bekezdésre nem mondok semmit. 🙂
[i]„Elektromos autónak én akkor adnék év autója címet, ha úttörőt alkotna, azaz elérné, vagy nagyon megközelítené a robbanómotoros autók használhatóságát, mindezt versenyképes áron.”[/i]
Ez már megtörtént, a Tesla gyártja és Model S a neve.
[i]„Ráadásul nem kellenek bonyolult mechanikai szerkezetek pl. egy összkerékhajtáshoz, hanem mondjuk 4 kerékagyba helyezett motorral és egy szoftverrel tetszőleges hajtást programozhatunk.”[/i]
A kerékagy motoroknak majdnem annyi hátrányuk van mint előnyük, sokan nekifutottak már ennek, és rendre le is tettek róla. Szinte kizárólag csak a parasztvakítást célzó tanulmányautókban alkalmazzák csak éppen sorozatgyártásba soha nem kerül.
A Model S a hátsó tengelyt hajtja a villanymotorjával, a belsőégésű motoros járművekhez képest elenyésző mechanikai komponenst felhasználva, közel olyan kis veszteséggel mintha a kerékben lenne elhelyezve a motor, de a súlyos hátrányok (pl. rugózatlan tömeg, sérülékenység, vezérlés bonyolultsága) nélkül.
Nemrégiben egy gyorsulási versenyben a Model S a legcombosabb, és 27 éve reszelgetett bömbös M5-öt is szarrá verte ráadásul olcsóbban lehet hozzájutni nagyjából hasonló felszereltség esetén (az USA-ban).
EPA tesztciklus szerint mérve 424 km-es hatótávolsággal rendelkezik, de vagy 2 hete állítottak be vele egy új csúcsot 677 km-t megtéve egy feltöltéssel (persze ez nyilván speciális körülmények között).
Sőt, ha megtetszett, még itt taplóisztánban is hozzá lehet jutni, ha kellő mennyisérű pénzmagot áldozol a célra:
[url]http://www.hasznaltauto.hu/auto/tesla/model_s/tesla_model_s_performance_85kw-6224002[/url]
Persze ez olyan jó 45%-al több mint az USA ár, ráadásul ott még szövetségi és némely helyen plusz állami visszatérítést is igénybe lehet venni, úgyhogy valójában akár 67%-al is többe kerülhet.
Amúgy csodálkozom, hogy Horatius nem csapott még le rá, bár az is igaz, hogy már több mint egy évvel ezelőtt kiderült róla, hogy csak hangember, ha a tettekről van szó, akkor kiderül hogy egy 20 éves koromokádó dízellel gyilkolja a környezetet, és nekem is lóg már vagy 3000 dollárral a bukott fogadásai miatt, amiket természetesen nem hajlandó megadni, pontosan úgy, ahogyan az egy hangembernél várható. 🙂
Egyészt nem Tesla S, hanem Model S, másrészt már megkapta, legalább is a Motortrend év autója címet elnyerte.
Én nem vagyok akkora BMW mániás, hogy nekem csak az legyen az autó. Sőt, az újakból alig van, ami tetszik. Egyszerűen az én anyagi helyzetemben a legjobb elérhető alternatíva a használtautó-piacon: erős motor, hátsókerékhajtás, jó futómű, használható utastér, jó alkatrész-ellátottság, kategóriához mérten megbízható, és olcsón karbantartható.
A GT86 a praktikumon kívül mindent tud ebből. A BMW már nem igazán gyárt ilyen autókat, leszámítva a kisebb M modelleket, amik viszont árban képviselnek egész más kategóriát. A GT86 kb. annyiba kerülhet, mint egy közepesen felszerelt 1-es BMW. Az tetszik, hogy a Toyota/Subaru be merte vállalni, hogy nem katalógusadatokkal verseng, hanem csináltak egy kiegyensúlyozott autót, amit a vezetés élménye fog eladni. Papírforma szerint ez nem egy gyors autó, viszont eddig az összes teszten lelkesedtek a tesztelők, sőt tudok BMW M3 tulajt, aki vezette, és nagyon tetszett neki, pedig az ő autója közel 100 LE-vel erősebb.
Örülök, hogy BMW-s létedre ilyen objektívan látod a dolgokat, pontosan ezt gondolom én is, amiket leírtál!
A koreaiakat annyira nyomatják, hogy szerintem esélyes a Hyundai. Én akkor is a GT86-nak adnám, mert hiánypótló. A Toyota-Subaru duó egy olyan autót alkotott, amilyet már régóta senki nem mert, pedig igény van rá. Rétegautó, hobbiautó? Az, de hol van az leírva, hogy az év autója csak családi autó, céleszköz lehet? Elektromos autónak én akkor adnék év autója címet, ha úttörőt alkotna, azaz elérné, vagy nagyon megközelítené a robbanómotoros autók használhatóságát, mindezt versenyképes áron. Reméljük rövid időn belül ez így lesz, mert hatalmas lehetőségek vannak az elektromos hajtásban. Itt nem csak a környezet védelmére gondolok, hanem nem fogja az autók kialakítását megszabni a hajtáslánc. Az energia nem tengelyeken, hanem tetszőlegesen húzkodható kábeleken fog vándorolni. Ráadásul nem kellenek bonyolult mechanikai szerkezetek pl. egy összkerékhajtáshoz, hanem mondjuk 4 kerékagyba helyezett motorral és egy szoftverrel tetszőleges hajtást programozhatunk.
Üdvözöllek a kegyetlen valóságban. Nem tűnt még fel, hogy 30milliós autó még sosem lett az év autója? A toyota gt86 valóban vicces, bár úgysem fog nyerni. Ahogy elnézem a listát kb az i30 a clio és golf, ami szerintem befutó lehet.
A Tesla S modellnek kellene lennie az év autójának 2013-ban! Az USA-ban biztosan az lesz!
Nevetséges, hogy ilyen autó bekerülhetett, mint a Toyota GT86.