Már német rendszámmal, Svédországban tesztelik a várva várt kombit, nem sokkal ezelőtt a kínai változatról szivárogtak ki képek (Forrás: Carscoops)
Nem is olyan régen az előszériás a
kínai verzió bukott le, az ázsiai ország piacára szánt kivitel a
Passat Alltrack stílusában terepjárós jegyeket is mutatott. A havas Svédországban lencsevégre kapott prototípus – a kínaihoz hasonlóan – fekete műanyagozást és kissé emelt hasmagasságot kapott, továbbá megmaradt a dinamikusan lejtő tető, amit a harmadik oldalablak kamu krómszegélyével próbáltak kevésbé lejtőssé varázsolni. A forma oltárán bizonyosan néhány liternyi csomagtartót fel kellett áldozni, de akinek igazán számít a csomagtér kapacitása, azt a Passat Variant tárt karokkal várja.
A kombi az emelt hasú puttonyosok táborát gyarapíthatja, amivel többek között a Volvo V60 CC és a Subaru Outback konkurense lesz (Forrás: Carscoops)
A drágább Volkswagenek sorát gyarapító
Arteon eddig nem nevezhető igazán jól fogyó modellnek, a tavalyi évben havonta átlagosan körülbelül 1500 példány kelt el Európában, az amerikai vevőket pedig még kevésbé érdekelte a formás Volkswagen, 2019-ben összesen 2449 Arteont adtak el a kereskedők az Egyesült Államokban. A nem hivatalosan Shooting Brake-ként aposztrofált modell érkezése növelheti a keresletet, főleg az európai piacon lehet hiánypótló a kombi kivitel.
Eddig nem igazán futott be a típus, ezen segíthet a kombi, itthon az 1,5 TSI alapverziók esetében körülbelül két millió forint az Arteon felára a Passathoz képest (Forrás: Carscoops)
A kínai verzió esetén egy 186 lóerős kétliteres TSI motorról szóltak a hírek, az európai piacon viszont az ötajtós motorkínálatára lehet számítani, azaz az alapmotor szerepét az 1,5 literes TSI-re oszthatják 150 lóerővel, felette viszont már csak kétliteres egységek lehetnek az árlistán, legyen szó akár benzines, akár gázolajos kivitelről. Három éves modell lévén hamarosan egy ráncfelvarrásra is számítani lehet, a kombi viszont eleve frissességet hoz az Arteon életébe, remélhetőleg az eladási számok is elkezdenek felfelé kúszni a puttonyos verzió hatására.
A Passat Variant jobban pakolhatónak tűnik, az Arteon kombi viszont formásabb, a hasonlóan emelt és körbeműanyagozott Passat Alltrack listaáron 13,6 millióért hazavihető 190 lovas kétliteres TDI motorral és DSG váltóval (Forrás: Carscoops)