Vagány a dupla kerek fényszórós új Aveo megjelenése
Talán Párizsban hivatalosan is megerősítik majd, addig csak találgatás szinten lehet kijelenteni: Európában készül majd az új Chevrolet Aveo. Vagy annak néhány változata. De ne szaladjunk ennyire előre. Maga a karosszéria is megérdemli, hogy néhány szó erejéig foglalkozzunk vele. Lényegében nem változott a feltűnő tanulmányhoz képest a vonalvezetés, a kék szín is maradt. A fekete műanyag betétben lévő dupla kerek fényszórók a hetvenes-nyolcvanas éveket idézik, amikor még kockalámpa-kerek lámpa-dupla kerek lámpa kombinációkkal különböztették meg az egyes felszereltségeket a gyárak. A hatalmas méretű első hűtőrács nem hat túlméretezettnek, hiszen félig-meddig beleolvad az első lökhárítóba. A karosszéria hosszabb és szélesebb a jelenlegi ötajtósnál, az utastérben is az eddiginél több teret kínál. Ezzel kapcsolatban egyébként a legnagyobb újdonság, hogy a Lacetti-Cruze-hoz hasonló minőségi ugrás lesz ezen a téren, a sokkal jobb minőségű anyagokhoz a Spark-ból ismert műszeregységet adják majd. Kék háttérvilágítást kap a középkonzol, a rádióhoz alapáron adják az USB és vonalbemenetet, valamint a Bluetooth kommunikáció lehetőségét. Az Aveo egyébként nem csak megjelenésével lesz komolyabb autó az előző generációnál, hanem műszakilag is.
Jól megtöltik a 225/40 ZR18-as abroncsok a kisautó kerékjáratait. Rendelhetőek lesznek a sorozatgyártású változathoz is
Az 1,2 és 1,4 literes négyhengeres benzinmotorok változó szívó- és kipufogó oldali szelepvezérlést kapnak, 86 és 100 lóerős teljesítménnyel és ötfokozatú kézi kapcsolású váltóval adják őket alapáron. A nagyobbik motorhoz felár ellenében hatfokozatú automatikus váltó is kérhető. Újdonság a dízelmotor, a motorleállító rendszerrel is rendelkező 1,3 literes erőforrás 75 és 95 lóerős teljesítménnyel lesz választható, az erősebbhez hatfokozatú, kézi kapcsolású váltót adnak. Ez utóbbi egyébként az, ami miatt várhatóan Európában fogják gyártani az autót. Amikor a GM megszerezte a Fiattól az 1,3 literes (és akkor még 1,9 literes) dízelt, az olaszok csak egy kikötést szabtak: Európán kívül gyártott autóba nem rakhatják bele egyiket sem. Nem valószínű, hogy a GM-nél jelenleg van az a pénz, amivel a kisautóban erős olaszokat rábírhatták volna a megállapodás megváltoztatására, így valószínűleg a gyártást hozzák az Európai Unióba. Várhatóan abban a lengyelországi gyárban készülnek majd a dízel Aveók, ahol egyébként az Astra Classicok gördülnek le a szerelőszalagról. Ez egyébként jelenleg csak spekuláció, hivatalosan – talán – a Párizsi Autószalonon többet árulnak majd el az újdonságról.