Európában már két helyen gyártják a Yarist, és jön az Aygo X is

Csehországban is beindult a Toyota Yaris gyártása, ugyanitt készül majd az Aygo X mini crossover

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Ha egy Toyota kereskedés azt mondaná, sokat kell várni egy új Yarisra, ne higgyünk nekik: csak Európában immár két helyszínen is készül a 2021-es Év Autója.

Bár ritkán fordul elő ilyen helyzet, de ha egy gyártó olyan sikeres autót készít, mint a Toyota tette a Yarisszal, akkor bizony alaposan fel kell készülni a tömegtermelésre. A Toyota hírnevéből, illetve a Yaris kategóriájából kiindulva, ami megfizethető szegmensnek számít, nem meglepőek az eladások nagy számai, pláne ha még hozzávesszük, hogy az Év Autója díjat is elnyerte a kisautó. Az európai igények kielégítésére így egyetlen gyár már nem is elég, ezért tavaly decemberben Csehországban is elkezdtek legördülni a futószalagokról a Yarisok.
Hirdetés
A francia gyár után a Yaris második születési helye az öreg kontinensen Kolínban van, ami nemrég került teljes mértékben a Toyota Motor Europe tulajdonába. Azóta Toyota Motor Manufacturing Czech Republic a létesítmény hivatalos neve, amibe az anyavállalat 180 millió eurót, majdnem 64 milliárd forintot fektetett be, hogy a márka több kisautóját készíthessék itt, mind a TNGA B nevű platformra épülve. A kapacitást is bővítették, jelenleg is három műszak ontja magából a Yarisokat. A hazánkhoz közelebbi gyártás miatt talán még az árcédula is csökkenhet, persze csak minimális mértékben. De valójában reálisabb, hogy a mindenhol megfigyelhető drágulás odázódhat. „Az elmúlt három évben új előállító csarnokokat építettünk, új logisztikai útvonalakat hoztunk létre, új technológiát telepítettünk és mindenekelőtt közel 1600 új alkalmazottat vettünk fel a Toyota gyárába. Szeretném kifejezni hálámat különösen értékes helyi beszállítóink és külső partnereink felé, akik folyamatos támogatásukról biztosítottak minket” - fogalmaz Koreatsu Aoki, a Toyota Motor Manufacturing Czech Republic elnöke. Kolínban természetesen hibrid hajtásláncú Yarisok is készülnek, sőt, bizonyára főleg azok fognak, a modell európai értékesítéseinek ugyanis már most is 80%-át adják a részben elektromos meghajtású változatok. Ezek az alkatrészek egyébként szintén Európában, Lengyelországban készülnek a Yarisokhoz. 2025-re már 1,5 millió autót szeretne eladni a japán gyártó a kontinensen, amihez nem csak a már most is népszerű Yaris járulhat hozzá nagy mértékben, de a hamarosan szintén Kolínban gyártandó, új Aygo X is, melynek elérhetőségére így remélhetőleg már nem kell sokat várni.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?