Nem aprózták el a kínaiak, az 5,2 méteres hosszúsághoz 201 centis szélesség és 173 centis magasság jár
A Kínai Kommunista Párt igényeinek kiszolgálása keltette életre a Hongqit, a magyarul vörös zászlót jelentő márkanév nem hagy kétséget származása felől. Az első modelljük 1958-ra készült el, a szovjet technikai és pénzügyi támogatás mellett nem csoda, hogy a CA72 erősen emlékeztet a Csajkára, illetve a későbbi modellek jó esélyekkel indulnának egy Volga hasonmásversenyen. A kilencvenes és kétezres években az Audi 100 és a Toyota Crown is az autóik alapjául szolgált, ám ezek a típusok csak mérsékelt sikert hoztak. A döcögő eladásokra egy teljes megújulás volt a válasz 2018-ban, az akkori 33 ezres éves volumen 2021-re már 300 ezer fölé kúszott.
A kerekek alapból 21 colosak, de a Long Range változat 22-es felniket kap, egy ülésről le kell mondani a nagyobb akkupakk miatt
Ahogy sok más kínai márka, a Hongqi is potenciált lát Európában, ezért a német piacon az E-HS9 próbálhat szerencsét. A 2020 óta futó SUV már csak méretéből adódóan is látványos, a hétüléses autó 5,2 méter hosszú, a kéttónusú fényezés, a maszk és a tekintélyes méretű nappali menetfény felhívja magára a figyelmet. Akkupakkból háromfélét kínálnak, 84, 99 és 120 kWh-ás kapacitás érhető el, a hatótáv maximum 380, 441 és 515 kilométer lehet a telepek nagyságától függően. A legkisebb kapacitáshoz 435, a többihez 551 elektromos paripa jár, a nyomaték 600 és 750 Nm.
A tömeg 2,7 tonna, ami nem szokatlan egy ekkora villanyautótól, minden esetben két villanymotort építenek be
A Hongqi alapára kapcsán 80 ezer eurót, azaz nagyjából 32 millió forintot emlegetnek, ami igen kedvező. A BMW X7 háromliteres benzinmotorral 103 ezerről, a Mercedes-Benz GLS háromezres dízellel 110 ezerről indul. Villanyautók közül a Mercedes EQS áll legközelebb hozzá szintén 110 ezer euróért, a BMW iX 77 ezerről indul, viszont 25 centivel rövidebb az E-HS9-nél. Az új jövevénynek nem lesz könnyű dolga, ennyi pénzért már elvárás az olyan jelvény, ami nem szorul magyarázatra.
A konkurenseinél jutányosabb az ára, viszont a márkának egyelőre nincs presztízse Európában
„…ennyi pénzért már elvárás az olyan jelvény, ami nem szorul magyarázatra.”
Ettől mindig a falnak megyek. Koenigsegget jóval többért is megvesznek, Paganit is, a Rimac is alakulgat. Ez a „heritage” téma egy nagyon torz dolog: a mostanság feltűnt kínai márkákról sokan azt hiszik, tegnap alapították őket, pedig pl. a szóban forgó Hongqi elég régi motoros. A SsangYong-ról sokan nem tudják, hogy régebbi, mint a Hyundai/Kia páros. Amerikába ha bevezetnék újra a francia márkákat vagy elsőként az Opelt, Skodát, az emberek azt hinnék róluk, valami kezdő start-upok…
Ja, és manapság már az is magyarázatra szorulna, mi a fenéért vesz valaki Lanciát, Alfát vagy Jaguart, pedig a heritage-téma azért nagyon ott van mögöttük, nem? A Tesla meg a 21 évvel ezelőtti alapításával hasít, mint a parancsolat. Nincs itt ma már semmi kőbe vésve, személy szerint a Genesisnek és a Niónak is nagy jövőt jósolok…
A presztízs nem attól erősödik, hogy egy márka egyszerűen régóta létezik a márka hanem hogy dicső múlttal rendelkezik. Olyan dolgokkal hogy a Mercedes szabadalmaztatta ki a ló nélküli autót és motorizálta a közlekedést a 20. század elején, hogy Jaguar végig verte az autóversenyek elit ligáit. Persze ezek csak hozzá adnak a hangulathoz, ha presztízs terméket akarsz akkor ez is jól jön. De nem elég.
Az hogy a SSangjong valamivel régebbi mint a szintén múlt nélküli Hyundai vagy Lexus, semmit nem változtat a dolgokon. De ha úgy vesszük az Audit is a semmiből építette fel újra Piech.
Ami már érdekesebb az a kínaiak által jelenleg újjáépített MG története. Miközben a saját technikájukra teszik rá az MG jelvényét, az MG márkát igyekeztek fényezni ahol lehet. Pl nemrég egy teljes MG kiállítást szerveztek a brüsszeli Autoworldbe, a párizsi Retromobile-nak pedig egyenesen a fő tematikája volt (https://egzostive.com/retromobile-2024-saw-the-return-of-manufacturers/) amit rengeteg lélegzetelállító autóval fejeltek meg, mint a B csoportos rally szörny Metro 6R4, a sebesség rekorder lapos űrcsótányok, meg persze azok a népszerű roadsterek amit még most is láthatsz az utakon a lelkes műértő tulajok kezében (nálunk ezt Csikós Zsolt műveli profi szinten).
De ez megint csak egy adalék, amihez kell a fő összetevő egy rendes modellpaletta. Ha ez nincs meg a meglévő vevőkör is egy két modellciklus után elpártol. Márpedig a Lancia a vevpk előzését sokkal régebben űzi mint ahogy a Ssangyong létezik…
A presztízs nem attól erősödik, hogy egy márka egyszerűen régóta létezik a márka hanem hogy dicső múlttal rendelkezik. Olyan dolgokkal hogy a Mercedes szabadalmaztatta ki a ló nélküli autót és motorizálta a közlekedést a 20. század elején, hogy Jaguar végig verte az autóversenyek elit ligáit. Persze ezek csak hozzá adnak a hangulathoz, ha presztízs terméket akarsz akkor ez is jól jön. De nem elég.
Az hogy a SSangjong valamivel régebbi mint a szintén múlt nélküli Hyundai vagy Lexus, semmit nem változtat a dolgokon. De ha úgy vesszük az Audit is a semmiből építette fel újra Piech.
Ami már érdekesebb az a kínaiak által jelenleg újjáépített MG története. Miközben a saját technikájukra teszik rá az MG jelvényét, az MG márkát igyekeztek fényezni ahol lehet. Pl nemrég egy teljes MG kiállítást szerveztek a brüsszeli Autoworldbe, a párizsi Retromobile-nak pedig egyenesen a fő tematikája volt (https://egzostive.com/retromobile-2024-saw-the-return-of-manufacturers/) amit rengeteg lélegzetelállító autóval fejeltek meg, mint a B csoportos rally szörny Metro 6R4, a sebesség rekorder lapos űrcsótányok, meg persze azok a népszerű roadsterek amit még most is láthatsz az utakon a lelkes műértő tulajok kezében (nálunk ezt Csikós Zsolt műveli profi szinten).
De ez megint csak egy adalék, amihez kell a fő összetevő egy rendes modellpaletta. Ha ez nincs meg a meglévő vevőkör is egy két modellciklus után elpártol. Márpedig a Lancia a vevők előzését sokkal régebben űzi mint ahogy a Ssangyong létezik…