Európában épül a világ leghosszabb víz alatti alagútja

Rekorder lesz a kettős alagút, vonattal és autóval is áthajthatunk rajta az évtized végén

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A komptársaságok nagy bánatára Németország és Dánia között nem kell majd vízre szállni a határátlépéshez.

Már látszik a fény az alagút végén, belátható időn belül elkészül a közúti és vasúti kapcsolat Németország és Dánia között. A két ország összekötése régóta a tervek között szerepel, 2010 körül már felmerült egy lehetséges híd gondolata, azonban a hajózás és a környezetvédelem szempontok miatt végül az alagút lett a befutó.
A tenger mélyén húzódó alagút a két ország legközelebbi pontjait köti össze, azaz a Fehmarnbelt-szoros alatt épül. A német oldalon a Fehmarn szigeten, a dán oldalon a Lolland szigeten lesz a bejárat, ami rögtön világrekordot jelent. Az áthidalandó távolság mindössze 18 kilométer, ám még sehol sem épült ilyen hosszú víz alatti alagút, amelyben autók és vonatok is közlekednek. A víz alatti átjáró építése hivatalosan néhány nappal ezelőtt kezdődött, a csatlakozó infrastruktúrán már évek óta dolgoznak, a tervek szerint 2029-re válnak feleslegessé a kompok.
Hirdetés
Érdekesség, hogy az alagút nem fúrással, hanem a kész elemek elsüllyesztésével készül. A Dániában gyártott, egyenként 217 méter hosszú blokkok nyílásait lezárják, majd hajóval a tengerre vontatják, végül leeresztik az előkészített ágyazatba. Miután az elemeket összekapcsolták, kavicsréteggel borítják be az egész alagutat. Az ígéretek szerint a 18 kilométeres táv autóval 10, vonattal 7 perc alatt lesz teljesíthető, ami jóval rövidebb a 45 perces kompozásnál.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?