Nincs népszerűbb modell jelenleg Európában a Dacia Sanderónál
Megállíthatatlanul tör előre a Dacia Sandero az eladási listákon szerte a világon. Az idei év első hat hónapjában összesen 164 789 darabot adtak el a kisautóból, ami 18,5%-kal több, mint tavaly ugyanebben az időszakban. A modell teljesítménye annyira erős, hogy átvette a vezetést Európában a legtöbbet eladott személyautó kategóriájában. A magánszemélyek részére értékesített autók között már hetedik éve listavezető, de idén már a céges eladásokat is beszámítva sikerült az élre törnie (összesítésben eddig második volt a Tesla Model Y mögött).
Alapáron is kínálja a legfontosabb kényelmi funkciókat
Amióta 2004-ben újraélesztette a Dacia márkát a Renault-csoport, rendkívüli sikereket ért el a vállalat. Nagy szerepe volt ebben a Sanderónak, amely a 2008-as bevezetése óta már 3,1 milliónál is több eladást produkált. Ezzel a márka történetének legnépszerűbb modellje lett a Sandero, a Dacia utóbbi 20 évben eladott 8 millió autójából jelentős részt tett ki a kisautó. Itthon is jól teljesít, 5,5 millió forintos kezdőárával az egyik legolcsóbb új autónak számít.
Stepway felszereltséggel még terepjárós kinézetet is kaphat
Az olcsóság persze nem zárja ki, hogy jól felszerelt autó legyen a Sandero - a Daciának eleve a jó ár-érték arány az egyik legfontosabb jellemzője. Alapáron jár hozzá klíma, tempomat és sebességkorlátozó, elektromos első ablakok, okostelefonos csatlakoztathatóság és néhány vezetéssegítő és biztonsági asszisztens is, melyek ráadásul egyetlen gombnyomással könnyedén ki- és bekapcsolhatók. Szintén híres a Dacia az innovatív és praktikus megoldásokról, ilyen például a szabadalmaztatott moduláris tetősínjük, melynek segítségével 80 kilogramm tömeget is fel lehet rögzíteni a Sandero tetejére. Ha pedig van még pénz további extrákra, lehet kérni automata ablaktörlőket, kulcs nélküli nyitást, parkolóradart és tolatókamerát, automata légkondit, holttérfigyelőt és navigációt is.
A Dacia saját fejlesztése a moduláris tetősín
Nem csak a Sanderót, de a többi 20.000 € alatti kisautót is viszik, mint a cukrot, a SUV/pickup növekedés pedig kifulladni látszik.