Európába jön a Tesla Model 3
Januárban kezdik gyártani az európai piacra szánt „kis” Teslákat
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Érdekes információkat osztottak meg a Tesla, már nyereséget mutató harmadik negyedéves beszámolójában. A tervek szerint a Model 3 domináns szerepet tölthet be a szedánok között.
Egy konferenciabeszélgetés követte a Tesla beszámolóját, ahol több érdekes információ is elhangzott a jövővel kapcsolatban. A menedzsment a harmadik negyedéves beszámolóban ugyanis megígérte, hogy az európai és az ázsiai vásárlók már idén megrendelhetik a Tesla Model 3-at. Ez egyben azt is jelenti, hogy az autó Európába szánt változatainak gyártása már januárban megkezdődhet, így február végén és március elején már érkeznek is az új tulajdonosokhoz. Az első kínai vevők pedig a második negyedévben kaphatják meg a villanyautót.
Musk véleménye szerint az európai piacon nagy sikert arathat a típus, hiszen közel kétszer annyi szedánt értékesítenek, mint Amerikában. Ám a globális tervek sem szerények, bár elég tág határok között mozog a cél, ami 500 ezer és egymillió darab közötti eladást vetít előre. Musk a BMW 3-as sorozatot hozta fel példának, amelyből közel több, mint 400 ezer példányt értékesítettek tavaly globálisan. Véleménye szerint a Tesla Model 3 legyőzheti a bajorokat, de más német autógyárakat is. Amennyiben valóban a várt kereslet alakul ki a Model 3-ra, akkor tényleg fontos lesz az európai gyár, amely Musk korábbi nyilatkozatai alapján valószínűleg Németországban kap helyet.
Musk megemlítette azt is, hogy annak idején elérhetővé tették a szabadalmaikat a rivális autógyártók számára, ám senki nem élt a lehetőséggel, hogy felhasználja. A Tesla töltőhálózatának fejlesztésébe sem akartak beszállni, továbbá saját akkumulátorgyárak építésébe sem invesztáltak. Ezért Musk szerint óriási versenyhátrányba kerültek és itt kiemelt egy fontos számot: a Model 3 egy kWh energia felhasználásával az EPA ciklus szerint körülbelül 6,6 kilométert képes megtenni, míg a konkurencia modelljei ugyanennyi energiával körülbelül 3,8-4,5 kilométert tudnak gurulni. Ehhez társul még a tény, hogy a Teslánál olcsóbban senki sem képes 1 kWh akkumulátorkapacitást előállítani a világon.
Az olcsóság kapcsán viszont biztosan sokaknak beugrik, hogy a Model 3 ára jóval magasabb lett a beharangozottnál. Harmincezer dollár alá ígérték, ezzel szemben 49 ezer dollár volt eddig az alapára, amíg néhány héttel ezelőtt nem faragtak belőle egy kicsit. De tényleg csak kicsit, hiszen még így sem olcsóbb 46 000 dollárnál, ami körülbelül 13,3 millió forint. A következő lépés tehát az, hogy még tovább faragjanak ezen az összegen, ami Musk szerint fél év múlva lehetségessé válhat.
Azért az a belső élőben eléggé szokást igényel…
nem szokást, szimplán izléstelen.
pedig musk pont abból volt jó, hogy nem izléstelen, förmedvényként képzelte el a trolikocsikat (legalábbis exteriőrre) a belső valahogy nem jött össze annyira. itt a 3-nál meg főleg, persze értem én hogy lowbudget meg minden, de akkoris na….egyébként a 3-nak a külseje sem tetszik, 1000x inkább vennék i-pace-t mint ezt.
szvsz a legokosabb bevárni, az igazi autógyártókat ezzel kapcsolatban, sztem 5-10 év múlva már lesznek kifejezetten szép trolikocsik is már.
abban, hogy átveszik-e a benzinesek helyét, szkeptikus vagyok, de valamit mindenképp lépni kell így vagy úgy, hisz az olaj nem örök. a forma meg úgyis változik.
Nekem nem volt bajom az eddigi Teslák belsejével. Mások ahogy egy Iphone is teljesen más volt amikor kijött, addig röhögött rajta a Ballmer, hogy milyen esélytelen egy üzleti telefon kihajtható billentyűzet nélkül.
A Teslákat kár autóipari szemmel nézni, ez a jó bennük.
De ez az új 3-as nem jött be nekem se (Párizsban üléspróbát vettem), a kormány olyan mint 20 éve a prémiumközepesek alapváltozata, azoknál külön kunszt volt úgy kialakítani, hogy akard a feláras változatot. De ennek mi értelme egy nemzetközi premier kiállított példányban?
A középkonzolra tett óriásképernyű sem győzött meg.
Meg lehetett volna lépni ezzel az autóval egy liftback-kialakítást, hogy a csomagtérajtó az ablakkal együtt nyíljon, de egyértelműen szedánnak szánták. A Model S kilincseivel sok baj volt, látom, itt már vissza is tértek a „hagyományos” verzióhoz. Szerintem a Model X lebegő hátsó ajtói is el fognak tűnni…
Azt kell nézni, hogy kapsz i3 áron egy nagyobb autót, nagyobb hatótávval. A Tesla-vásárlók többsége nem simogatni veszi az autóját vagy a szálcsiszolt alumínium berakásokban elmélyülni a piros lámpánál, hanem akar egy menő divatterméket, amivel autózni is lehet. Ennyiért meg szerintem nem rossz vétel annak a fényében, hogy egy Leaf 40kWh akkuval is inkább 9.5 millió újonnan. A kettő között a Teslat fogják többen megnézni…