Európába is megérkezett, de hazánkba nem jön a Toyota Prius 4×4

Összkerékhajtású Toyota Prius - a magyar piac egyelőre nem kap belőle

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bár a Genfi Autószalonon az európai vevők számára is bemutatkozott a Toyota Prius összkerékhajtású változata, a magyar piacon nem elérhető az újdonság.


Az első Toyota Prius 1997-es megjelenése óta több mint 4 millió példányban kelt el a modell, ami a világ első globálisan forgalmazott hibridje volt. Ezzel magasan a legnépszerűbb is, ám hazánkban a negyedik generációs Prius annak ellenére nemigen tudott labdába rúgni az új autók piacán, hogy maga a Prius elképesztően népszerű a használtpiacon, imádják a taxisok, a harmadik generáció Plug-in kivitele pedig tavaly a legnépszerűbb konnektoros, zöld rendszámos modellnek számított. A magyar piac viszont árérzékeny, így a Prius IV újonnan nem sok vevőt tudott meggyőzni, s ennek megfelelően már nem is rendelhető, így aztán a március elején a Genfi Autószalonon bemutatkozott összkerekes verziója sem érkezik - egyelőre - a hazai piacra.
Hirdetés

Az első ízben megalkotott összkerekes - gyári nevén - AWD-i Prius ugyanúgy egy villanymotort kapott a hátsó kerekek hajtására, ahogyan a Lexus hibridek és a Toyota C-HR, valamint a RAV4 összkerekes hibrid verziói, így tehát minimális tömegnövekedéssel, központi differenciálmű és kardántengely nélkül készült el a 4x4 rendszer. A hátsó kerekeket hajtó villanymotor teljesítménye mindössze 5,3 kW, nyomatéka azonban 570 Nm. Az elektromos összkerékhajtási rendszer elinduláskor, 0-10 km/h között, illetve tapadásvesztés esetén lép működésbe (a 10-70 km/h sebességtartományban). Normál haladás, illetve fékezés során csak az első kerekek hajtottak.
Bár az 1,8 literes, Atkinson ciklusú benzinmotor változatlan, abba az európai piacok számára az eddiginél is alacsonyabb viszkozitású olajat töltenek gyárilag, s ezt is javasolják a cserék során. A kiegészítő villanymotor ellenére sem a fogyasztás sem az NEDC ciklus szerint 77, a WLTP szerint 99 g/km szén-dioxid emissziós érték nem nőtt.
Minimálisan megjelenésében is változott a Prius, a szokásos elemekkel, így módosított lökhárítókkal, átrajzolt LED világítótestekkel, az AWD-i verziók pedig középső tetőoszlopjukra fényes fekete műanyagborítást is kapnak. Az utastérben a technológia fejlődésével lépést tartva nagyobb méretű lett (így akár az iPhone X, vagy akár egy Samsung Note9-es biztonságos elhelyezésére is alkalmas) az okostelefonok vezeték nélküli töltésére szolgáló aljzat, illetve ide költöztek az ülésfűtés kapcsolói is. Ezeknél fontosabb változás azonban a keskenyebb és könnyebb vázú, mégis kényelmesebb első ülések bevezetése, valamint az új kárpitanyagok alkalmazása (az ülések hátoldalán térképzsebbel). Az ergonómiát átdolgozott ablakemelő kapcsolók, valamint továbbfejlesztett, ösztönösebben kezelhető Toyota Touch 2 multimédiás rendszer javítja. Alapfelszerelés az automatikus reflektoros LED fényszóró és a gyalogosfelismerős vészfékrendszer, valamint a távolságtartós tempomat és a sávtartó automatika is.
Ha azt vesszük, hogy a negyedik generációs Priusok használt példányai épp napjainkban kezdenek Nyugat-Európából szállingózni a hazai piacra, a frissített, összkerékhajtású verzióival első körben a skandináv, német, belga, luxemburgi, olasz, spanyol, portugál, svájci, osztrák, valamint a brit és ír piacokon megjelenő kiadások nagyjából 3 év múlva várhatók a hazai, másodlagos piacon.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2019.03.21. at 16:07
    Permalink

    Azért nem tudott vevőket megszólítani, mert európai szemmel gusztustalan (az eleje még elmegy).
    Inkább egy jó kis 7 üléses Prius + jöhetne ebből a változatból is, és akkor eltűnne az az ótvar hátulja, akkor talán még jól is nézne ki ez az amúgy bizonyosan nagyon jó verda (egy CT200 és Prius+ tulaj).

Vélemény, hozzászólás?