Európa útjaira is elhozta önvezető autóit a Toyota
A Toyota és a Lexus már Európa közútjain is teszteli önvezető technológiáját
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyre közelebb járunk a sofőr nélküli autókhoz, a Toyota már Európában is teszteli őket.
A kísérleti Lexus LS tetőlemezén elhelyezett érzékelőcsomag lézeres távolságmérő rendszereket, radarokat, kamerákat és egy nagy pontosságú helymeghatározó rendszert foglal magába
El kell fogadni, ahol emberi tényező van, ott hibázási lehetőség is. Hogy ez milyen mértékű, jelentősebb-e, mint az embert egyre több helyen kiváltó elektronikáké, az sok tényező függvénye, az autógyártók és a fejlesztők azonban egyértelműen azt jósolják, hogy az önvezető technológiák csökkenteni fogják a közúti baleseteket és az áldozatok számát is. Miként például a Volvo, úgy a Lexus prémiummárkát jegyző Toyota célja is az, hogy nullára redukálják a közúti balesetben elhunytak számát. Önvezető kísérleti autójuk már létezik, amely most - sikeres japán és észak-amerikai – közúti tesztek után Európa útjaira lép, Brüsszel belvárosában vesz majd részt a forgalomban az önvezető technológiával felszerelt kísérleti Lexus LS.
A közúti teszt előtt pályán kellett "vizsgáznia" az LS-nek
A Brüsszel útjaira lépő Lexus LS az európai „L3Pilot projekt” számára is gyűjt adatokat. A 2017-ben útjára indított, négyéves európai projektben a Toyota mellett harmincnégy további partner vesz részt – élvonalbeli autógyártók, autóipari beszállítók, kutatóintézetek és hatóságok. Az L3Pilot egy nagyszabású autonóm mobilitási tesztsorozatot készít elő, amelyben Európa tíz országában száz autó és mintegy ezer sofőr vesz majd részt. A TME most ebben a keretrendszerben elsősorban a fogyasztói viselkedést és a rendszerek biztonságos működtetését kutatja egy összetett, sokszínű városi környezetben.