Európa második legkedveltebb márkája a Toyota

Kiemelt szerepet szán Közép-Európának a Toyota

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A varsói székhelyű Toyota Central Europe 2022-ben a márka legnagyobb importőre lett Európában: az európai Toyota eladások 12,6% és a Lexus értékesítések 17,6%-a realizálódott a visegrádi négyek országaiban.

A Toyota Európa 2022-ben 1 030 508 új Toyotát és 50467 új Lexust értékesített, ebből 129 586 Toyota és 8910 Lexus talált gazdára a Toyota Central Europe által kiszolgált magyar, szlovák, cseh és lengyel piacon. Ebből Magyarországon 15 102 új Toyotát és 753 új Lexust értékesítettek, ezzel a hazánkban toronymagasan a legkedveltebb autómárkának bizonyult az Európában immár második helyen álló Toyota. „A Toyota tavaly határozta el, hogy a jövőben kiemelt szerepet szán Közép-Európának, miután a 2015-ben létrehozott, a magyar, szlovák és cseh piacot kiszolgáló Toyota Central Europe 6 év alatt csaknem megháromszorozta értékesítéseit. A regionális leányvállalat 2022-ben kibővült a lengyel piaccal, amivel már akkor Európa legnagyobb Toyota importőrei közé lépett elő, hiszen 2021-ben a Toyota európai értékesítéseinek már 10,8%-át képviselték az összevont magyarországi, szlovákiai, csehországi és lengyelországi értékesítések” – részletezte be Varga Zsombor, a Toyota magyarországi kommunikációs vezetője.
Hirdetés
Miután a Toyota Central Europe és a Toyota Motor Poland a közös elnök-vezérigazgató, Jacek Pawlak irányítása alatt már eddig is szorosan együttműködött, meglehetősen gördülékenyen ment a Lengyelországgal kibővült új Toyota Central Europe értékesítési, vevőszolgálati, marketing és logisztikai, IT, humánerőforrás és egyéb háttértámogatói tevékenységének összehangolása, az így felszabadulóerőforrásokkal pedig a négy ország front office tevékenységének további erősítésére fordítottuk, ennek pedig láthatóan hihetetlenül rövid távon meg lett az eredménye. Az új szervezetben, a Toyota Central Europe égisze alatt ugyanis 2022-ben 20 százalékkal több új Toyota és Lexus talált gazdára a négy országban, mint az előző évben, a Toyota Central Europe részesedése pedig az európai Toyota eladásokból 12,6%-ra, az európai Lexus eladásokból 17,6%-ra, az összesített európai értékesítésekből pedig 12,8%-ra nőtt” – tette hozzá a szakember. Varga Zsombor azt is elárulta, hogy a sikernek a Toyota Central Europe által nyújtott szolgáltatások hatékonyságnövelésén túl további előnyei is vannak a magyarországi autóvásárlók számára. A Toyota Central Europe részeként ugyanis Magyarország a Toyota szemében a legfontosabb európai piacok egyikévé lépett elő, és mint ilyen, az iparágra most általánosan jellemző szűkös allokációs helyzetekben elsőbbséget élvez, ennek eredményeképp pedig a magyar Toyota és Lexus vásárlók az esetek túlnyomó részében rövidebb szállítási határidőkre számíthatnak mint nyugat-európai társaik.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?