Év végén érkezik a Puma ST
Aggódnak a sportos autókért rajongó vásárlók, hogy a szigorú környezetvédelmi szabályok miatt a kihalás szélére sodródnak az igazi élménygépek, ám a Ford kis köbcentiből is próbál nagyot alkotni. A
Fiesta ST-vel sikerült is, és most ugyanarra az alapra érkezik a Puma ST, amely a már ismert, 1,5 literes, 3 hengeres, turbós benzinmotort kapja.
Ugyanaz a motor hajtja, ami a Fiesta ST modelleket
Habár a teljesítménye azonos a Fiesta értékével, tehát 200 lóerő, a nyomatéka 30 newtonmétert nőtt, így már 320 Nm áll rendelkezésre, amit 2500 és 3500-as fordulat között ad le. Ennek ellenére 0,2 másodperccel lassabban, tehát 6,7 másodperc alatt éri el álló helyzetből a 100 km/h tempót, hiszen nehezebb, mint a Fiesta. A végsebességben pedig 220 kilométer/órát tud, ami szintén kisebb érték, mint a Fiesta 232 kilométer/órája. Erejét hatfokozatú, manuális sebességváltó juttatja az első kerekek felé, extraként rendelhető lesz részlegesen önzáró differenciálmű is, a 19 colos felnijein pedig a Michelin Pilot Sport 4S gumik feszülnek, szóval tényleg vérbeli élményautót faragott a Ford a Pumából is. Ehhez persze a futóművet is módosították. Többek között leültették néhány milliméterrel, új kanyarstabilizátort, lengéscsillapítókat és 17 százalékkal nagyobb fékeket kapott.
Nagyon hasonlít az ST-Line modellekre, de a lemezek alatt jelentősebb a változás
Akárcsak a többi ST modell esetében a Puma is nagyon hasonlít a sima ST-Line modellekre, de néhány aerodinamikai elem azért szemmel láthatóan nagyobb rajta. Telepakolták még ST feliratokkal is, az utastérben pedig Recaro sportülések várnak az elöl helyet foglalókra. A Puma ST a testvéreihez hasonlóan Romániában készül, az első példányok év végén érkeznek meg a márkakereskedésekbe, hazavinni pedig körülbelül 10-11 millió forintért lehet majd őket.
Sportülések, sportkormány és ECO móddal kiegészült üzemmódválasztó jár az ST-hez