Európa kimarad a legújabb Audi sportmodellből
Amerikának benzinmotorral töltötte újra az SQ5-öt az Audi
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tavaly nyári dízel után Detroitban most kompresszoros V6-ossal hajtott Q5 sportváltozatot mutat be az Audi.
Az Audi tavaly nyáron prezentálta első dízelmotoros sportmodelljét, a 3,0 literes, biturbós V6-os dízelmotorral hajtott, 313 lóerős, 650 newtonméteres nyomatékot produkáló SQ5 TDI-t. Akkor az amerikaiak szomorkodtak, miután kiderült, hogy a hiperdízelt csak Európában fogják értékesíteni, de most fordulhat a kocka, mivel a jövő héten kezdődő Detroiti Autószalonon újabb SQ5-tel jelentkezik az Audi, de ezúttal kompresszorral erősített benzines V6-os hajtja a gépet, melyet az Egyesült Államok, Kanada, Kína, Oroszország, Szingapúr, Dél-Korea, Dél-Afrikai Köztársaság, Mexikó, Brazília, Argentína, Chile és Ukrajna piacain fognak kínálni, Európa többi országának pedig marad a dízel.
Az új SQ5 motorterében háromliteres V6-os benzinmotorra illesztettek egy több mint 20 000 1/perc fordulatszámmal pörgő kompresszort, mellyel a TSI motor a 6000-6500 1/perces fordulatszám-tartományban leadott teljesítménye eléri a 354 lóerőt, legnagyobb, 470 Nm-es nyomatéka pedig a 4000-4500 1/perc közé eső sávban keletkezik. A motor erejét 8 fokozatú tiptronic váltó továbbítja a quattro négykerékhajtáshoz. Ezzel a motorral a Q5 kicsit lustább, mint a dízellel, hiszen annak 5,1 másodperces 0-100 km/h-s sprintidejéhez képest az újdonság "csak" 5,3 másodperc alatt birkózik meg a feladattal. Végsebessége ugyanúgy 250 km/h elektronikus korlátozással, ígért átlagfogyasztása pedig 8,5 l/100 km, 199 g/km-es CO2-kibocsátás mellett.
Az SQ5 futóművébe az alapmodellekénél keményebb rugókat és lengéscsillapítókat szereltek, s ahogy dízeles testvére, a sportfutóműnek köszönhetően ez is 30 mm-rel alacsonyabb hasmagasságnak örvend. Alapkivitelben 20, opcionálisan 21 colos felnikkel szállítják, a bázismodellek 255/45-ös gumikat viselnek, s a fokozatmentesen változó áttételezésű dynamic steering kormányzás is elérhető hozzá az extralistáról.
Esztétikailag nincs különbség az SQ5 TDI és TSI változatai között, leszámítva az első irányjelzőket, melyek burái az amerikai modellen sárgás színezetet kaptak. Amúgy ez is alumíniumra utaló keresztbordákkal ellátott platinaszürke hűtőmaszkot, fényes külső elemeket, alufényű tükörházakat, hátul diffúzort és szélesített küszöböket visel, és két exkluzív színben, Estoril kékben és párducfeketében lesz megrendelhető.
Műszerfalát szürke hátterű, fehér számokkal ellátott órák jellemzik, kisméretű sportkormány, bőrülések és alumínium betétek gondoskodnak az utastér cool hangulatáról. A Detroiti Autószalonon bemutatkozó SQ5 TSI előreláthatólag 2013 harmadik negyedévében kerül piacra az Egyesült Államokban, vételára egyelőre nem ismert.
TFSI=Turbo fuel stratified injection. 1 turbo közvetlen befecskendezés
TSI=ez lehet ugyanaz is, de az Audi nomenklatúrája nem használja, ill. ha az 1.4TSI-ről van szó, akkor 1 turbo és 1 kompresszor(Twincharged Stratified Injection)
A lényegen nem sokat változtat: a képen egyértelműen látszik, hogy a motorborításon V6 TFSI van kiírva, és nem V6 TSI. Az cikkben többször is a TSI elnevezést használják, holott az Audi ezt az elnevezést nem használja.