Euro NCAP: biztonságosabb kínai autók, botlott a Renault
Friss Euro NCAP eredmények: meglepetések az év végére
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei utolsó kör tizennégy autójából csak nyolcan szereztek öt csillagot, viszont a két kínai négycsillagos eredménye fejlődést mutat.
Feljövőben a kínaiak, az MG6 és a Geely EC7 is négy csillagot ért el
A szervezet vezetője, Michiel van Ratingen örömmel konstatálta, hogy a kínai gyártók számára is egyre fontosabb a biztonság, hiszen a két újdonság, az MG 6 és a Geely Emgrand EC7 is négy csillagot kapott, ami jelentős előrelépés a korábbi kínai eredményekhez képest. Van Ratingen bízik abban, hogy hamarosan eljön az ötcsillagos kínai autók kora is.
Meglepő a Renault gyengélkedése, a Panda buta apróságon bukta el ötödik csillagát
Viszonylag meglepő, hogy az évek óta hibátlan bizonyítványokat szerző Renault az elektromos hajtású Fluence ZE modelljével lecsúszott az öt csillagról. A típus ezzel az eredménnyel a Mitsubishi i-MIEV szintjén áll, mindkettőjüket megelőzi a korábban tesztelt Nissan Leaf és az Opel Ampera is. A Fiat Panda 2012-től kötelező menetstabilizáló elektronika hiánya miatt bukta ötödik csillagját, ezzel szemben a VW-csoport nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy alapfelszereltségként biztosítsa a berendezést nem csak az Up!, de testvérmodelljei, a SEAT Mii és a Skoda Citigo esetében is, így könnyen megszerezte a legjobb értékelést.
A Grand Cherokee sofőrje csúnyán beütötte a fejét, komoly konstrukciós hibát felfedve ezzel
A Jeep Grand Cherokee gyermekvédelmi szempontból mutatott elkeserítő eredményt, ráadásul a frontális ütközést követően a biztonsági övet fixáló kapcsot és az ülést tartó sín majdnem teljesen kettétört, így a vezető feje a légzsákon áthatolva nekiütődött a kormánykeréknek. Az NCAP felszólította a Jeepet, hogy vizsgálják ki a probléma okát, és fejlesszennek ki biztonságosabb sínt autóikba.
A Euro NCAP Advanced programon belül külön értékelik a fejlett biztonsági extrákat, a Ford kapott már ilyet a Driver Alert és Forward Alert technológiákért vagy az Opel az Adaptive Forward Lighting megoldásért. A Mercedest az Attention Assist és a Collision Prevention Assist, míg a Volkswagent a City Emergency Brake nevű berendezésekért díjazták. Van Ratingen kiemelte, hogy kifejezetten örülnek annak, hogy kategóriájában elsőként a Mercedes B osztályba szerelik alapáron a Collision Prevention Assist rendszert.
Végül pedig, a legjobban szereplő VW Beetle és a Subaru XV - mindketten 90 százalékos eredményt értek el a gyermekbiztonsági mutatókra, ami az NCAP által eddig adott legmagasabb pontszám ebben a témakörben. Szintén most fordult elő először, hogy az NCAP teljesen automata utasoldali légzsák deaktiváló rendszert díjazott, a Subaru XV-ben ugyanis csak akkor lép működésbe az utasoldali légzsák, ha az autó megfelelő méretű utast érzékel a jobb egyes ülésben.
Kisgyerekes családok számára mind a Beetle, mind az új Subaru XV ajánlott
És akkor lássuk az idei utolsó kör négycsillagos autóit: Fiat Panda, Geely Emgrand EC7, Jaguar XF, Jeep Grand Cherokee, MG6, és Renault Fluence ZE. Akiknek pedig nincs okuk szégyenkezésre, hiszen ötcsillagosak: Chevrolet Malibu és Volt, Kia Rio, Mercedes B-osztály, C-osztály kupé, Range Rover Evoque, Seat Mii, Skoda Citigo, Subaru XV, VW Beetle és Up!.
Részletes eredmények pdf-ben!