Euro NCAP: biztonságosabb kínai autók, botlott a Renault
Friss Euro NCAP eredmények: meglepetések az év végére
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az idei utolsó kör tizennégy autójából csak nyolcan szereztek öt csillagot, viszont a két kínai négycsillagos eredménye fejlődést mutat.
A szervezet vezetője, Michiel van Ratingen örömmel konstatálta, hogy a kínai gyártók számára is egyre fontosabb a biztonság, hiszen a két újdonság, az MG 6 és a Geely Emgrand EC7 is négy csillagot kapott, ami jelentős előrelépés a korábbi kínai eredményekhez képest. Van Ratingen bízik abban, hogy hamarosan eljön az ötcsillagos kínai autók kora is.
Viszonylag meglepő, hogy az évek óta hibátlan bizonyítványokat szerző Renault az elektromos hajtású Fluence ZE modelljével lecsúszott az öt csillagról. A típus ezzel az eredménnyel a Mitsubishi i-MIEV szintjén áll, mindkettőjüket megelőzi a korábban tesztelt Nissan Leaf és az Opel Ampera is. A Fiat Panda 2012-től kötelező menetstabilizáló elektronika hiánya miatt bukta ötödik csillagját, ezzel szemben a VW-csoport nagy hangsúlyt fektetett arra, hogy alapfelszereltségként biztosítsa a berendezést nem csak az Up!, de testvérmodelljei, a SEAT Mii és a Skoda Citigo esetében is, így könnyen megszerezte a legjobb értékelést.
A Jeep Grand Cherokee gyermekvédelmi szempontból mutatott elkeserítő eredményt, ráadásul a frontális ütközést követően a biztonsági övet fixáló kapcsot és az ülést tartó sín majdnem teljesen kettétört, így a vezető feje a légzsákon áthatolva nekiütődött a kormánykeréknek. Az NCAP felszólította a Jeepet, hogy vizsgálják ki a probléma okát, és fejlesszennek ki biztonságosabb sínt autóikba.
A Euro NCAP Advanced programon belül külön értékelik a fejlett biztonsági extrákat, a Ford kapott már ilyet a Driver Alert és Forward Alert technológiákért vagy az Opel az Adaptive Forward Lighting megoldásért. A Mercedest az Attention Assist és a Collision Prevention Assist, míg a Volkswagent a City Emergency Brake nevű berendezésekért díjazták. Van Ratingen kiemelte, hogy kifejezetten örülnek annak, hogy kategóriájában elsőként a Mercedes B osztályba szerelik alapáron a Collision Prevention Assist rendszert.
Végül pedig, a legjobban szereplő VW Beetle és a Subaru XV - mindketten 90 százalékos eredményt értek el a gyermekbiztonsági mutatókra, ami az NCAP által eddig adott legmagasabb pontszám ebben a témakörben. Szintén most fordult elő először, hogy az NCAP teljesen automata utasoldali légzsák deaktiváló rendszert díjazott, a Subaru XV-ben ugyanis csak akkor lép működésbe az utasoldali légzsák, ha az autó megfelelő méretű utast érzékel a jobb egyes ülésben.
És akkor lássuk az idei utolsó kör négycsillagos autóit: Fiat Panda, Geely Emgrand EC7, Jaguar XF, Jeep Grand Cherokee, MG6, és Renault Fluence ZE. Akiknek pedig nincs okuk szégyenkezésre, hiszen ötcsillagosak: Chevrolet Malibu és Volt, Kia Rio, Mercedes B-osztály, C-osztály kupé, Range Rover Evoque, Seat Mii, Skoda Citigo, Subaru XV, VW Beetle és Up!.
Részletes eredmények pdf-ben!