A Škoda még a Fabia elődjével, a Felicia kombiváltozatával tört be a kicsi puttonyosok piacára, a Fabia első három generációja csak folytatta a trendet
Még 2020 novemberében jött a hír, hogy az
új, még nagyobbra nőtt Fabia is kap majd kombiválozatot, ezt Thomas Schaefer, a Škoda CEO-jának LinkedIn oldalán közölte, majd egy hónappal később az Auto Motor und Sport magazinnak is megerősítette.
Idén, év elején a gyártó 2023-ra ígérte a hosszútetős változatot, ami az utolsó túlélő lett volna a kategóriájában. Nemrég viszont azt jelentették be, hogy mégsem készül el ez a változat, ennek az okát is elárulták.
Az Autocarnak a cég szóvivői azt nyilatkozták, hogy a Fabia Combi fejlesztésére szánt összegre máshol van szükség, a cég új villanyautói és a 2025-ben érkező Euro 7 normára való felkészülés ugyanis magasabb prioritást élvez, mint a kombi kisautó. Az utóbbi nélkül ugyanis van élet, az előbbiek viszont a teljes márka sorsáról dönthetnek. Az Európai Bizottság emellett további 55 százalékkal szeretné csökkenteni az üvegházhatású gázok kibocsátását 2030-ig, ami további kihívásokat jelent az autógyártóknak. Éppen ezért a
nemrég tesztelt Enyaqnál kisebb és olcsóbb villanyhajtotta modellek érkeznek az elkövetkező években, szám szerint három is, mivel a gyártó azt szeretné, hogy eladásai 70%-át zöld modellek tegyék ki az évtized végén.
Az előző generációkból mindig készült kombi változat, ennek a hagyománynak vet most véget a gyártó
A Fabia kombiváltozata ráadásul a Scala jelenléte miatt is megúszható a cseheknek, ha egy kicsit nagyobb autó kell, mint a Fabia, de az Octavia méretét vagy árát már túlzásnak tartod, akkor is van mit venni a kínálatból. A csehektől akár nyugatabbra, akár keletebbre tekintve sem találni már ebben a méretosztályban autót, egyedül a hamarosan érkező Dacia Jogger lesz nagy autó, kis platformon, relatíve olcsón. Fontos viszont hozzátenni, hogy ez sem egy "valódi" kombiként, hanem egy amolyan kombi-egyterű-crossover keverékként kíván érvényesülni a piacon.
Innentől márkán belül a Škoda Scala, vagy azon kívül a Dacia Jogger lehet helyettesítő terméke a kombi Fabiának, más nem nagyon akad a piacon
Győzött a marketingosztály, a családoknak 7 üléses 2 tonnás bőrkárpitos hobbiterepjárókat kell eladni, nem pedig üsd-vágd technikájú kiskombikat. Természetesen a káros anyag kibocsátás jegyében. Elvileg van még a Mini Clubman, de hát az a legnagyobb jóindulattal is csak éppen fér be a szubkompakt méretosztályba, piacilag meg teljesen máshol játszik.
Az a Felicia a képen meg – áh, simán versenghetne a Fiat Palióval az “annyira rossz, hogy az már jó” díjért. A mai formatervezési irányzatokhoz képest már-már szürreális, hogy ezeknek a kocsiknak még volt rendes üvegfelülete amin ki lehetett nézni és nem csak egy nagy bunker volt az egész 99% holttérrel.