Egyedileg felszerelt Land Cruiserek szolgálnak a határon
A dél-amerikai hegyvidékektől az afrikai sivatagokon át a dél-kelet-ázsiai dzsungelekig szinte mindenki, akinek volt már dolga terepen, tudja, hogy a Toyota Land Cruiser az egyik legmegbízhatóbb választás, ha el kell hagyni az aszfaltot. Nem is meglepő tehát, ha egy olyan fontos feladat során, mint amilyen a határvédelem, szintén a japánok több évtizedes múltra visszatekintő modelljére esik a választás: nem kevesebb, mint 52 darab Land Cruisert vásárolt az Országos Rendőrfőkapitányság. A Toyota terepjáróit nyílt közbeszerzési eljárás során választották a "Nehézterepjáró gépjárművek beszerzése a külső határra" projekt keretében, amit az Európai Unió finanszíroz. A matt zöld terepgépek már december óta használatban vannak.
Elvégeztem az uniós pályázat megvalósításának ellenőrzését: megszámoltam, itt van mind az 52 példány
Munkagépről lévén szó, természetesen dízelmotor dolgozik a kocsik orrában, a 2,4 literes blokk 177 lóerős teljesítménnyel bír. Hegyen, dombon felfelé hasznos az elnyűhetetlen erőforrás, csakúgy mint a Land Cruiser figyelemreméltó terepképességei: 42 fokos emelkedőn is felkapaszkodik a terepjáró, elöl 31, hátul 25 fok a terepszög, és 70 cm-es vízen is vígan átgázol. Zárható differenciálműből kettővel is megáldották, van benne terepfokozat, az üzemmódválasztóban terepezés során teljes külső kamerarendszeren keresztül figyelhetjük a kikerülendő akadályokat, lefelé pedig a kúszásvezérlő segíti a határrendészeket. A műúton is vigyáz a Land Cruiser az utasaira, van benne holttérfigyelő és hátsó keresztirányú forgalomra figyelmeztető asszisztens is.
Kevés ennél alkalmasabb terepjáró láthatná el a határvédelem logisztikai feladatait
Az ellátandó feladat speciális jellegéből adódóan egyedi felszerelésekkel is ellátták a határon szolgáló Land Cruisereket, a matt sötétzöld fényezésen kívül mobil megkülönböztető jelzés is került rájuk. Nyolc külső határos megye rendőrfőkapitányságának határrendészeti kirendeltségein szolgál az 52 Land Cruiser, az ott dolgozó határőrök modellspecifikus elméleti oktatást is kaptak a terepjáró képességeinek teljes kihasználásához. Ha van olyan autó, ami felderíti a legextrémebb terepeken járó illegális határátlépőket, akkor bizony ez az.
Felháborító!
Ilyen fapados sz.rokkal traktálni szegényeket.
Minimum Cayenne-eket kellett volna venni!
Lehet köpködni meg ironizálni, humorzsák. De ekkora méretben, ennél tartósabb, megbizhatóbb, jobb képességekkel rendelkező terepjárót nem sokat tudsz magad sem felsorolni.
Két láb + bringa, nagyjából ennyi kellene kb. 70% rendőrnek katonának.
Levághatnád, ha nem lennél pokoli „lassú” hogy csak pénzmosás az egész.
Tehát úgy gondolod, hogy gyalogosan ellenőrizzék a több száz kilométeres határszakaszt.
Gondolom, akkor te sem ülsz autóba, ha 20-30 kilométeren belül van dolgod, hanem gyalogolsz.
Pénzmosás. Aha. Mesélj, hogy lesz “pénzmosás” abból, hogy a határvédelemre kapott uniós fejlesztési támogatást határvédelmi fejlesztésekre fordítják?
Ehhez valóban “lassú” vagyok, bevallom, szóval taníts, mester!
25 km-t hadi úton könnyített menetfelszereléssel (málhazsákban csak a fele cucc+fegyver tárakkal lőszer nélkül) „sétálva” tettük meg 5,5 óra alatt, aztán pihenésként még egy esti konyhaszolgálatot is nyomtunk, tudom hihetetlen de valamikor az emberek nem keveset gyalogoltak! (és én még csak nem is önszántamból)
30 km, 12 órás szolgálat kiejtve a 70 perc kiadandó szüneteket durván 2,7 !!! km/óra! (20km-1,8km/óra!!!) Ebbe biztosan belehalnának!
Azt meg meséld a halaknak hogy határvédelemre 15-20 milliós (vagy ki tudja mennyi volt a darabár, mert hát sok éhes száj van!) luxus díszterepjáró kell.
Jólvan proli, öblöset böfögtél,csak töröld meg a fejed, mert kijött az ebéd. xD
Mellé lőttél.
A magamfajta műszaki értelmiségire bármelyik rendszerben szükség lesz. (bocs ha számodra érthetetlen szavakat használok, de nem tudok és nem is akarok a magadfajta szintjére süllyedni)
Ja, és 20-30 km hegyi túrát (nem túraútvonalon hanem nyílegyenesen) rendszeresen csinálunk.
Nagy bajban van a nemzet, ha ilyen minőségű a műszaki értelmiségünk.. 🙁
Inkább arról mesélj nekem prolikám, hogy miért fáj neked ily nagyon, hogy normális járműveket kapnak a rendőrök, katonák? 😀
A nemzet a magadfajta b.nkók miatt jutott ide.
Proli egyébként az akinek először kiejtetted a nevét a szádon. (asszem közel vagyok a valósághoz)
Egy vödör korom atomvillanás hozzád képest, mikor fog ezekben mezei pepita ülni?
Tényleg brutál sötét vagy!
A másik kommented annyira primitív volt, hogy még a reply gomb sem jelent meg hozzá! ?
Proli!
Csak erre az egy kérdésre felelj:
„miért fáj neked ily nagyon, hogy normális járműveket kapnak a rendőrök, katonák?”
Prolikám!
https://www.youtube.com/watch?v=ggyGY9EQCf8&feature=emb_logo
A szövegértéssel komoly problémák vannak, hát nem tudom a 8 álltalános (6 első+2 második) legalább megvan?
-“miért fáj neked ily nagyon, hogy normális járműveket kapnak a rendőrök, katonák?”
-Egy vödör korom atomvillanás hozzád képest, mikor fog ezekben mezei pepita ülni?
(gyengébbek kedvéért lefordítom: az „urak” fognak vadászni és qrvázni járni ezekkel)
„(gyengébbek kedvéért lefordítom: az “urak” fognak vadászni és qrvázni járni ezekkel)”
Proli!
De miért magadból indulsz ki? ?
Nem rossz választás, de valahogy 17″-os lemezfelnikkel és fekete hűtőráccsal az alapverzió jobban nézne ki, mint ezek. Mondjuk az dicséretes, hogy kapott AT-s gumit, meg rendeltek a hátsó hídra difizárat.
A 2.4-es motor valójában 2.8-as(1GD-FTV), meg a fényezés inkább fólia lehet, de talán jobb is.
A sár majd gondoskodik róla, hogy jól nézzenek ki. 😀
Nagyon helyes! Több Vitara és Scross kéne még.