Japánban nagyjából havi 140 ezer forintért elérhető a Toyota GR Yaris Morizo Selection. Hogy mit fed ez az elnevezés? Alább kiderül!
Napjaink elvárása, hogy az autó szolgáljon ki minket, legyen átlátható költségtényező az életünkben. Meg persze még mindig elvárás az is, hogy adjon valami személyeset, idomuljon hozzánk. A Toyota rég felismerte ezt, 2019-ben Japánban kísérleti jelleggel indult el mobilitási szolgáltatása, a Kinto, ami már Európában is megjelent és kínál fix havidíjért autót - úgy, hogy azt csak tankolni kelljen. Ugyanez az elvárás akkor is, ha egy versenypályán is használható autóról van szó, így Japánban a GR Yaris is elérhető a Kinto kínálatában. Ráadásul ennél a modellnél vezetik be a személyre szabott szoftveres frissítéseket, hiszen a tökéletességre törekvés a Toyotánál is maximálisan megvan, az viszont, hogy mi lesz egy autó tökéletes beállítása, az függ a felhasználás módjától is.
Versenypályára való a GR Yaris, elöl-hátul hűtött tárcsafékek lassítják
Ehhez a Toyota Rookie Racing tapasztalataiból merítenek ihletet. A Rookie Racing egy hivatalos, de csöppet sem átlagos gyári versenycsapat. Pilótáik a legváltozatosabb háttérrel érkeznek: profi és amatőr versenyzők, tesztpilóták és fejlesztőmérnökök alkotják a csapatot, legfőbb céljuk nem a győzelem, hanem az autók, valamint saját maguk fejlesztése. Az ötlet szellemiségére mi sem jellemzőbb, mint hogy időről időre maga Morizo, azaz Toyoda Akio cégelnök is versenyoverallt ölt, és részt vesz a tanulási folyamatban.
Belterének varrásával és fejtámlák Rookie Racing feliratával is különleges a Morizo Selection, de a lényeg itt a lemezek alatt található, meg persze a szélvédőn
Egy versenycsapatnál nyilván folyamatos az autók fiomhangolása, ha pedig már sok-sok embert kiszolgáló mobilitási szolgáltató (Kinto) és versenycsapat is van a Toyotánál, közösen hozzák a modern autóversenyzés egyik legfontosabb vívmányát: a járműtechnika személyre szabott szoftverekkel történő, folyamatos fejlesztését. Az első olyan típus, amelyet a folyamatos motorsport-fejlesztéseken alapuló, rendszeres szoftverfrissítésekre felkészítve hoznak forgalomba, és amelynél, ennek köszönhetően, a jövőben (várhatóan 2022 tavaszától) elsőként valósulhat meg a személyre szabott tökéletesítés elve, a Toyota GR Yaris egy különleges kivitele: a „Morizo Selection”. Az Akio Toyoda versenyzői álnevével fémjelzett különkiadás így a világ autóiparában is mérföldkőnek bizonyulhat, ám az ügyfeleknek nem kell beérniük a jövőbeli fejlesztés ígéretével: a Toyota GR Yaris Morizo Selection már most is különleges élményt kínál.
A cégelnök aláírása a szélvédőn
Az alapját adó RZ High Performance kivitel eredendően sportos hangvételét egy sor speciális elemmel fokozza. A Rookie Racing színvilága köszön vissza például az ülések öltésein, valamint a futóműelemeken (rugókon és lengéscsillapítókon), ezen kívül a versenyistálló logója díszíti a keréktárcsákat és az ablakemelő-kapcsolók paneljét. A Toyota Gazoo Racing színeihez igazodva fehér, piros és fekete fényezéssel elérhető modell szélvédőjét pedig Akio Toyoda, pontosabban Morizo aláírása díszíti. És a vicc az, hogy mindez mibe kerül - persze nem nálunk. A Toyota GR Yaris Morizo Selection ugyanis Japánban bruttó 54 340 jen (azaz nagyságrendileg 140 ezer forint) havidíjtól vehető igénybe. Sárgulunk?