Ettől kerül fele annyiba a CyberTruck, mint a konkurensei
Mivel és mennyit spórol a Tesla legyártott pickuponként? Kiszámoltuk!
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az eladhatósághoz nagyban hozzájárul az adott termék ára, persze csak ha a spórolás nem megy a használhatóság rovására. A Tesla megtalálta a tökéletes receptet a CyberTruckkal, ezért utánajártunk, hogy mennyit spórolnak egy ilyen pickup gyártása során.
Az egyik legfontosabb spórolás az újabb és jobb akkutechnológiához és annak felhasználásához köthető.
A CyberTruck ugyanis nem alvázas és nem is önhordó karosszériával rendelkezik majd, hanem egy teljesen új megoldással, melynek során szerkezeti elemként használják fel az akkucsomagot, ami mellesleg ugyanazt a teljesítményt a konkurenseknél kisebb méretben és olcsóbban teljesíti. Az autó négy strukturális elemből áll, egy egyben készült első és egy szintén egyben készült hátsó bölcsőből, az ezeket összekötő padlólemezbe integrált akkucsomagból és az erre rászerelt karosszériaelemekből. Mivel csak ezeket a nagyobb egységeket kell összeilleszteni, ezen folyamat során is értékes "forintokat" takarítanak meg.A második legnagyobb költségcsökkentés épp a karosszériaelemeken található - vagy inkább csak keresendő, hiszen nincs ott - a fényezés.
Rozsdamentes acél elemeinek köszönhetően a CyberTruck az idén 40 éves DMC DeLoeranhez hasonlóan nem igényel festéket. Ez az anyagválasztás nem csak a fluxuskondenzátor működését segíti elő a Vissza a jövőbe filmekben, hanem a vásárlók pénztárcáját is kíméli. A festés és konzerválás különböző anyagain felül ugyanis egy típushoz a gyártósoron a festőműhely létrehozása már magában súlyos százmilliókba kerül, hiszen rengeteg minőségbiztosítási és környezetvédelmi elvárásnak kell egyszerre megfelelni.Ezt követik az üvegek, amelyek a Cybertuck esetében nem íveltek, felületük teljesen sík. Ez apróságnak tűnhet, mégis óriási költségcsökkentést jelent, ahogy a beltérelemek és sok egyéb alkatrész házon belüli előállítása és a marketing hiánya is, hiszen utóbbit ellátják a márka rajongói.
Az utolsó elem a technológia ára, amire szintén a házon belüli előállítás jelent megoldást, a személyautókból ismert rendszer beépítése ugyanis minimális költségekkel jár. Mint minden saját fejlesztésű innováció esetében, az elsőt legyártani a nagy költség, utána viszont minden legyártott darab közt oszlik meg a tervezés és fejlesztés már kifizetett költsége.Így lehetséges tehát, hogy a Tesla pickupja, bár a belsőégésű motoros konkurenciánál drágább, az elektromos konkurenseinél lényegesen olcsóbb tud maradni.