Egymás után ünnepli a figyelemreméltó mérföldköveket a Magyar Suzuki, de ez nem véletlen, hiszen a 35 éves múlttal büszkélkedő autógyártó az egyik legstabilabb gazdasági szereplő idehaza. Tavaly elkészült a négymilliomodik esztergomi gyártású Suzuki, ez év január végén pedig a félmillomodik hibrid autót ünnepelték. Március 7-én pedig elkészült az egymilliomodik Vitara, amely egy márványkék GLX felszereltségű, napfénytetős modell és Németországban kerül új tulajdonosához.
A Vitara gyártását 2015 tavaszán kezdték meg Esztergomban, a Suzuki Csoport harmadik legnagyobb, egyben egyetlen európai gyárában. Több szempontból is korszakalkotó ez a modell a márka életében. A Vitara negyedik generációja volt az, amelyet idehaza gyártani kezdtek, de ez volt az első modell, amely prototípusának fejlesztésében magyar mérnökök is hangsúlyosan részt vettek. Korábban a sorozatgyártás kezdete, majd bevezetése előtt a japán mérnökök személyes jelenlétében, az ő útmutatásaik alapján kezdték összeszerelni az egyes modelleket. A Vitara esetében nagyfokú szabadságot kaptak a magyarok, amely a hegesztőüzemben és a festőüzemben, a robotok installálására is kiterjedt. Ez is mutatja azt az utat, amelyet a Magyar Suzukinál bejártak az elmúlt évtizedekben: magas szintű kompetenciákat és tudást halmoztak fel, elsősorban a mérnöki, a logisztikai és az IT területen. A Magyar Suzuki ma már több csoportszintű szolgáltatást biztosít Európa számára. A modell Magyarországon rendszerint a szintén esztergomi gyártású S-CROSS-szal vív az első helyért az idehaza legtöbbet értékesített új személyautó címért.
Forrás: Magyar Suzuki Zrt.