Eszeveszett tempóra képes a Bugatti négykerekű meteorja

A már ismert W16-os motor az eddigi legextrémebb karosszériába került

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Bolide, azaz tűzgömb nevet kapta a Bugatti legújabb, jelenleg csak egyetlen példányban létező autója, amit kizárólag versenypályás használatra szánnak, ám a kis szériás gyártás sem kizárt.

Bizonyos szempontból kényelmes helyzetben vannak a szupersportautó gyártók. Nem szorongatják őket az emissziós normák, nem kell figyelni a praktikumra, sem a fogyasztásra, egy bizonyos szint felett még a közúti használat sem elvárás, a fogyasztói ár pedig teljesen mindegy. Ilyen paraméterek mellett született meg a Bugatti Bolide, amit kizárólag a sebességre hangoltak. Az erőforrás már régi ismerős, a Bolide hátuljában a W16-os nyolc literes, négy turbófeltöltővel megtámogatott erőforrás lapul, aminek mindössze 1240 kilót kell mozgatnia. A külső méretek impozánsak: a hossz 4,75 méter, amihez két méternyi szélesség társul, a magasság pedig már-már sorompó alatt átbújós, 99 centiméter.
Hirdetés
Ahogyan az már sejthető, motorerőből nincs hiány. A Bugatti Bolide 1851 lóerős, ehhez pedig 1365 Nm nyomaték társul, ami azt jelenti, hogy egy lóerőnek csak 67 dekát kell cipelnie, míg egy átlagos kompakt esetében ez az érték 10 kiló körüli. A végsebesség ennek fényében párját ritkítja, ami a gyár szerint 311 feletti, persze mérföldben, ami majdnem 500 km/h-nak felel meg, ez viszont csak 110-es oktánszámú versenybenzinnel érhető el.
Egy ilyen kaliberű négykerekű vérében van a rekorddöntés, amit nem is hagyott ki a gyártó. Az álló helyből 400 km/h-ra gyorsulást, majd megállást 26,4 másodperc alatt teljesíti a Bolide, ami sokkal jobb idő a Koenigsegg Regera 31,5 szekundumos idejénél. A francia szörnyeteget a Nürburgringre is ráeresztették, ami ha nem is gyűrte fel a versenypálya aszfaltját, de megdöntötte a Porsche 919 Hybrid Evo (Le Mans-i versenyautó) körrekordját négy másodperccel.
Hirdetés
A Bugatti Bolide egyelőre csak egy tanulmányautó, de a gyártó még fontolgatja, hogy egy kis szériában piacra kerül. A FIA (Nemzetközi Automobil Szövetség) előírásoknak megfelelő autónak bérelt helye lenne a versenypályákon, egy esetleges gyártásból viszont inkább gyűjtök garázsába vándorolna az a maroknyi példány, amelyek értéke rögtön drasztikus növekedésnek indulna.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?