Kihátrál az EU a szigorú Euro 7-es szabályokból
Nyolc ország állt a spanyol álláspont mellé az Európai Unió és az autóipar között feszülő ellentétben, amely az Euro 7-es szabályok bevezetése miatt alakult ki. A szigorítás értelmében ezentúl a gyártóknak nem csak a motor által kibocsátott káros anyagokra, hanem a más alkatrészekből származó környezetkárosító elemekre is oda kellene figyelniük, ezt pedig több gyártó - és ezzel együtt ország - is sérelmezte.
Az autógyártók szerint felesleges a kihaló félben lévő belsőégésű motorokra pénzt szánni
A Renault vezérigazgatója, Luca de Meo egyenesen azt mondta, hogy az elektromos átállásban gátolná az új szabályozás az ipart, hiszen egy kihalófélben lévő technológiára kár pénzt áldoznia az autógyártóknak. A Stellantis fejese, Carlos Tavares hasonló aggályokat fogalmazott meg, ám azt is hozzátette, hogy az Euro 7 bevezetése az eredeti formában jelentősen megdrágítaná a kisebb autókat is, így a kevésbé tehetős réteg még nehezebben juthatna saját autóhoz. Az új szabályozásról hétfőn tárgyalt az Európai Parlament, a döntéshozók pedig elfogadták az érveket, így marad az Euro 6 egyelőre.