Ésszerű első autót 1 millióig
Piaci körkép: átnéztük, mit kap, aki nem villogni, inkább jól járni akar első autójával
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Egyik fő szempont, hogy 1 millióba beleférjen minden költséggel együtt, aztán 5 ajtónál ne legyen kevesebb rajta, és legyen klímája. Elég bőséges a választék, és van egy komoly befutó.
Nem kell nagyon megijedni a koruktól, állapotot keressünk, és nagyon jól járhatunk. A futásteljesítmény sem érdekes, bár riasztó egy hatjegyű szám, ne ez legyen az első, amit megnézünk a kiszemelten. Próbáltuk a maximumot kihozni, így legkevesebb 10 gyártó modelljei közül válogattunk, amibe például a Volkswagen Polo már nem fért bele, csak a megszabott ár fölött kaphatunk klímás ötajtósat. Talán a legkevésbé sláger és a leghamarabb kikopott darab a napi forgalomból a Chevrolet Aveo első szériája, pont ezért áruk sem nagyon van, pedig szervokormányt és légkondit is ad, meg két légzsákot. Bár az anyagok minősége nem a legjobb, sőt, de egészen megbízható kocsi. Tény, hogy a választék legrégebbi darabjai, akárcsak a Citroën C3-asok, viszont a kis francia puttonya a legnagyobb a kiszemeltek közül.
A többinél kicsit talán szűkebb a Toyota Yaris, viszont 1.4-es dízellel is megkaphatjuk, ráadásul elég jó vezetni, csinos is, a család minden tagja élvezné, de a csomagtartója nem éppen ideális például nyaraláshoz. A Fordnál is akad kisautó, Fiestát is szintén kínálnak dízellel, és még a csomagtartója is értékelhető, de az olaszok Grande Puntóját is érdemes megemlíteni. Bár egy picit talán nagyobb a többieknél, az árba már jó pár darab belefér, ráadásul az 1.3-as JTD dízel erőszakkal sem képes többet enni 4,5-5 liternél, de óvatosan kell hozzá közelíteni, ha füstöl, messziről integessünk, és hőköljünk visszafelé.
Használt kisautók 800 ezer forintig 5 ajtóval és klímával
Modell | Évjárat | Óraállás [km] | Csomagtartó [liter] | Vételár [Forint] |
Chevrolet Aveo | 2002-2011 | 75 000-230 000 | 220 | 399 000-től |
Citroen C3 | 2002-2009 | 100 000-350 000 | 305 | 479 000-től |
Fiat Grande Punto | 2005-2009 | 129 000-335 000 | 275 | 690 000-től |
Ford Fiesta | 2002-2008 | 74 000-291 000 | 284 | 520 000-től |
Mazda2 | 2003-2007 | 70 000-200 000 | 267 | 515 000-től |
Opel Corsa | 2000-2006 | 59 000-235 000 | 260 | 589 000-től |
Renault Clio | 2005-2014 | 190 000 | 288 | 795 000-től |
SEAT Ibiza | 2002-2008 | 75 000-300 000 | 267 | 449 000-től |
Skoda Fabia | 1999-2007 | 89 000-360 000 | 248/438/426* | 350 000-től |
Toyota Yaris | 1999-2005 | 146 000-370 000 | 272 | 590 000-től |
A Mazda2 már inkább egyterű, ezért a fejtér sokkal tágasabb, így a közérzetünk is jobb benne. Dízel is akad, viszont egy 10 év feletti Mazdánál mindig figyelni kell a rozsdára, a korabeli 323-asok sem bírták valami jól. Listánk befutójához közeledve érdemes megemlíteni a SEAT Ibizát, ha valakit letört volna, hogy Polót nem kap ennyiért, szinte ugyanazt a technikát kínálja, szerintem még csinosabb külsővel is. A top 3-at az Opel Corsával indítanánk, helykínálata egész jó, gyártmánya lévén pedig a legtöbb helyen találunk hozzá alkatrészt, és 1.3-as, vagy 1.7-es dízellel is szerelték, mindkettő elég hangos, cserébe viszont nem hajlandó fogyasztani, csak a kormolásra figyeljünk. Meleg motornál indítási problémák adódhatnak, de legtöbbször egy alapos szétszerelés, tisztogatás megoldja a hibát, csak találjunk szerelőt, aki vállalja.
Következő versenyzőnk az éppen 25. évfordulóját ünneplő Clio, persze mi a fiatal generációkra koncentráltunk. Abból is leginkább a 2-es facelift utáni, illetve a 3-as első generációjára, amiből jelenleg kettő is belefért a kitűzött árba, magyar rendszámmal, ráadásul az 1.5-ös dCi dízellel, amit sokan kategóriája legjobbjának tartanak. Ha kellően odafigyelünk rá, és a megadott futásnál valamivel korábban cseréljük benne az olajat, a világból is kimegy. Ja, és ebbe már isofix rögzítési pontok is kerültek.
Befutónak nálunk mégis a Skoda Fabia első generációja tűnik. Még mindig elég sok szaladgál belőle, megbízható, csinos kisautó, német technikával, ami sokaknak csábító lehet. Jellemzően benzinmotoros változatokat találunk, bőven száz ló alatti teljesítménnyel, de belefuthatunk dízelbe is. Igazából még az 1.4-es 8 szelepes verziója is elég jó választás a maga 68 lóerejével, ugyanakkor jelenleg még egy automataváltós kivitelt is kínálnak ennyiért. Viszont már a szedán, sőt, a kombi Fabiák között is válogathatunk pénzünkért, csomagtartóban nyilván veri ezzel az összes kiszemeltet, vezetni elég jó, masszív kisautó, és a nyaralásnál sem kell otthon hagyni szinte semmit, akár két pici gyerekkel sem. Bár '99-től gyártották az első Fabiát, érdemes fiatalabbat, esetleg rácfelvarrás utánit keresni, ha valakinél épp a gyakorta felmerülő, legfeljebb egymilliós autó beszerzése az aktuális projekt.
Szerencsere nem ilyen szempontok szerint valasztottam autot. [url]http://nepitelet.hu/assets/uploads/6/6/5/66523.jpg [/url]
Minden racionalis szempontnak ellentmond, viszont az elvezeti erteke felbecsulhetetlen
Nissan Almera
Ebből a cikkből gyönyörűen látszik milyen beteg a magyar gazdaság.
Ebben a korban ezeknek az autóknak -pontosabban gyászhuszároknak – max 500ezer Ft lenne a reális ára.
Mellesleg nem ártana az árazásnak/éveknek megfelelő példányok fotóit mutogatni elrettentésképp és nem az újkori sajtófotókkal ámítani a tisztel nagyérdeműt.
1) a Liana nem kisautó és szinte csak itthoni forgalomba helyezésű van belőle.
2)Ez a kocsi megbízhatóbb,mint egy Corolla vagy egy Lancer(de legalább ugyanannyira megbízható),150-200 ezer ennek a típusnak amolyan bemelegítés,alaposabb bejáratás 🙂
Nem csak én mondom,nézd meg a Tc-s Népítélet rovatot,bőven talász őszinte véleményeket.
Persze, nem is egy kategória. 607-esben még csak a vezetőülésben ültem, és már nem emlékszem mekkora benne a hely hátul. Én csak azt szerettem volna mondani, hogy a második generációs Yaris sokat nőtt az elsőhöz képest, amiben hátul ketten alig férnek el, ebbe már 3 ember befér és nem nyomják össze egymást és amire ezek a kisautók ki vannak találva, rövidtávon el is utaznak benne. A „lazán elfér” ebben a kontextusban nem volt helytálló, inkább akkor „lazán” befér, vagy csak elfér. Szerintem a kategóriájában – természetesen csak a Jazz után- a Yaris II. a legtágasabb, (a régi 206 Peugeotom, a mostani Mazda 2-esem, nincs ilyen tágas belül). Sokat használtam (bér- és kölcsönautóként) Hyundai i20 -t, Opel Corsa C-t és D-t, Citroen C3-t, azok és a 207 Peugeot sem tudja azt a tágasságot nyújtani, mint a Yaris II. Alapjába véve nem rossz kocsi, a váltója pontos, de sok vezetési élményt ne várjunk tőle. Egyébként hamarosan cserélve lesz a Yaris, mert jön a baba és a csomagtartója nulla, és kell egy családi járgány. Toyota Verso, Mazda 5, esetleg Ceed, i30 az esélyesek. De a Mazda2 marad, mert imádom.
„ha valaki belefut egy 150-200 ezer alatti futásúba,nyugodtan vegye meg,nem fog csalódni.”
Az a baj, hogy ilyen óraállás mellett Magyarországon már benne van 250-300 ezer. Egyébként semmilyen autónál nem lennék nyugodt, ha 150-200 ezret mutatna az óra. Ez egy ilyen kategóriájú kisautónál, ami döntően városban szaladgál, rövid távokat megy, nagyon nagy igénybevétel, ha nem vigyáztak rá, rengeteg alkatrész már az élettartamának határán lehet. Én jó szívvel nem ajánlanám senkinek hogy ilyet vegyen, hacsak nem ismeri a kocsi előéletét.
„de sajnos rá is igazak a francia autókkal kapcsolatos, ám egyre kevésbé jogos mendemondák. Nem szignifikánsan rosszabb, mint az átlag”
Csak én érzem az ellentmondást??? Saját tapasztalataim alapján semmi baj nincs vele, a korai 1.1 és 1.4 benzineseknél előfordul gyújtótrafó hiba, amit ha nem orvosolnak kinyírja a katalizátort is. Ettől eltekintve semmi baja. Az 1.4 HDi kifejezetten tartós, sok városi használat mellet az EGR szelep tisztítására kell figyelni. Épkézláb Jazzt nehéz találni 1 millió alatt, arra is igaz hogy elpusztíthatatlan japán autónak hiszik, ezért hajlamosak elmulasztani a karbantartást, a kínálat alján sok a törődést igénylő darab, a szerviz pedig nem kifejezetten olcsó.
Ez a Kiás hozzászólásod nagyon meglepett. Látod, Milcsi, tudsz te, ha akarsz:)
Most egyelőre „peace”, aztán meglátjuk, meddig sikerül tartani:)
[url]https://www.google.hu/search?q=white+flag&biw=931&bih=610&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ved=0ahUKEwjTg9a8iZjOAhXB1xQKHa0OCVYQ_AUIBigB[/url]
Feri, akkor 851.000 km-rel vetted az autód :-DD? Az van 149.000 km-rel az 1.000.000 alatt :-DDD!
A Fabia tényleg az egyik legjobb választás,volt nekünk is…csak az 1.2-est el kell kerülni,
Jó motor az is,jól viszi a kocsit de úgy 50-60 ezer tájékán elkezdi fogyasztani a gyújtótrafókat és a légtömegmérőket….,az 1.4-es,75 lovas benzinessel az igazi.
De én mégicsak a Hyundai Accent/Kia Rio párost ajánlanám kockázatmentes első kocsinak…,ennyiért már a 2006-tól gyártott újabb generációból is ki lehet fogni szép drabokat a mokány és erős 1.4 ,97 lovas benzinessel és szinte mind itthoni forgalomba helyezésű!
Vagy ajánlanám a Lianát,ha lenne elég választék belőle…,de per pillanat csak 40-45 darab van hírdetve az egész országban…ha valaki belefut egy 150-200 ezer alatti futásúba,nyugodtan vegye meg,nem fog csalódni.
Utána kéne nézned a dolgoknak, mert a Kia nagyon jó autókat gyárt, csak az elismertségük még nincs ott, ahol lennie kéne, de már alakul. A Hyundai dettó. A Getz ki is maradt a listából.
Nem marad le a KIA. Változnak az idők…
Nem a Yaris volt az év auttója 2000-ben 🙂
Remélem csak viccelsz. Kia jobb mint , vagy olyan jó mint a Toyota mi??? ! 🙂
Tényleg a legjobb a Jazz kimaradt. Skoda is biztos jó. De franciát meg olaszt neeee ( tapasztalat)
Nekem tökéletesen bevált 2006-os 1.4 opel astra g kombi 😀
tempomaton kívül minden van benne ami nekem kell és 1 000 000 alatt vettem 149000 km-el
Gyere és próbáld ki!
Tényleg elfér 3 felnőtt, persze nem 120 kg. A hátsó pad sínen tologatható, van lábtér, és mert viszonylag széles a kocsi, vállban is el lehet férni. Cserébe ilyenkor a csomagtartóban egy tálca sör alig fér el. Az Adriáig 5 személlyel én sem mennék vele, de rövidtávon, amire a B szegmens való, ki lehet bírni. Hasonló térkínálat van a Jazzben, csak ott még csomagtartót is tudtak csinálni.
Azért ezen mosolyogtam:
Laller mx5: „A 2. generációs (a feleségemé) sokat javult az elődhöz képest. Tágasabb, hátul 3 felnőtt lazán elfér”
A D szegmenstől lefelé semmiben nem fér el hátul 3 felnőtt személy lazán.
Nálunk a családban szolgál két Yaris is. Egy 1. és 2. generációs is. Mindkettő olyan egyterűs. Nekem az 1. generációs Yaris (feleségem szüleié), sosem jött be annyira, bár kétségtelen, hogy nem rossz autó és nagyon megbízható. A 2. generációs (a feleségemé) sokat javult az elődhöz képest. Tágasabb, hátul 3 felnőtt lazán elfér (nincs hátul, a középső sor lábterében kardánalagút), a csomagtere is nagyobb, de még így is nagyon kicsi. Mindegyiket ajánlani tudom annak, aki szereti a magas üléspozíciót és nem vár el vezetési élményt az autójától. A 3. generáció (ilyenünk nincs, de vezettem) sokat veszített egyterűs jellegéből, a műszerek is visszakerültek a szokott helyre, minőségben viszont nagyot ugrott és sokkal élvezetesebben terelgethető.
A Mazda 2 első szériájáról nincs tapasztalatom, én egy második generációsat használok, ami japán és a (Yarishoz képest), sokkal sportosabb, dinamikusabb, minden kanyar élmény vele, látszik, hogy a Mazda nagy gondot fordított a vezetés örömére. A csomagtere nagyobb, belül szűkebb. Az enyém, így fekete színben, felnivel sportosan is néz ki, A Yaris szerintem nőiesebb. Mondjuk nem fér bele, ahogy a 2. gen. Yaris sem, az 1 milliós kategóriába. Az első szériás Mazda 2 nekem inkább a Yarisra hajaz, egyterű jellegével.
Ebből a listából az Ibiza kéne, sokat nézegettem én is tavaly. 1-1,3 millió környékén nem találtam szép példányt, 1,5 milliót meg már sajnáltam adni érte.
Személy szerint ha ilyen igényekkel indulnék útnak : Egyik fő szempont, hogy 1 millióba beleférjen minden költséggel együtt, aztán 5 ajtónál ne legyen kevesebb rajta, és legyen klímája. -> tipikus magyar kiscsalád álma + legyen olcsón fenntartható. De, ide hogy jönnek a dízelek? Legtöbbjük már common rail, és ha becsúszik egy kisebb javítás pár100Eft-ért, akkor apának az álomból rémálom lesz. Városi használatra benzinest, hosszabb távokra meg legalább egy kategóriával nagyobb autót érdemes venni.
Munkatársaim közül legtöbb panaszt a VW csoport autóira hallom. Volt kollégám is alig várta, hogy eladhassa a 1.4 8V Fabiáját, és vegyen helyette egy japánt (Lancer lett)
Ebből a mezőnyből a Yaris (abból is egy TS-t 🙂 vagy egy Fiesta. De leginkább egy Jazz (ami nálam jelenleg is szolgál, 7 éve, hibátlanul)
Fabiahoz hozza fuznek csak annyit hogy van hosszu tav futo 2.0as is igaz 115pacis,de ha olyan az a 115mint a
Mazdamban akkor csak jo lehet.
A masik az a dizel amit mar sokan nem kivannak mert azt mondjak hogy gyenge zajos osdi….
O lenne az SDI ami az enyemben is van.Eloszor feltem tole,de mar csak ajanlani tudom annak aki nem a boltba
akar tejert jarni vele,hanem mondjuk egy cangat 2napi hideg elelmet ruhat es par cuccal elmenni meszebre.
(En javareszt ezert valasztottam mert hasznalhato a kombi csomagtere,nem ugy mint a 206SW-e)
Akkor 4korul eszik a sebesseg hatarokat vigan tartja meg tobb is kihozhato belole.
De van TDi es sportos TDI is.
Jogos, akkor még a Starlet futott:)
Volt már szerencsém vezetni 1. gen. Yarist 1.4 D4-D motorral, rendben lévőnek is találtam, viszont a középre helyezett műszerekkel nem hiszem, hogy hosszú távon együtt tudnék élni. Egyébként soha, sehol nem olvastam a típusról általánosságban véve rosszakat – kevés európai autóról mondható el, hogy „mindegyik motorral jó választás”. A francia gyártásnak sem sikerült a Toyota jó hírét megtépázni.
A Yaris egyik további hátránya a kevésbé férfias megjelenés, bár ez megfelelő színválasztással enyhíthető. A C3-as Citroenre ez szintén igaz. Mennyire más ilyen szempontból pl. egy Fiesta…
A Mazda2 ezen generációja Spanyolországban készült – sajnos a „spanyol gyártás”, mint szókapcsolat, sosem jelentett jót az autós világban. Navara, Cabstar, Vito, Sprinter…lehetne még sorolni az idevágó negatív példákat. Tetszik a 2-es, de emiatt nem tudnék vakon megbízni benne.
A Daewookat bírom, a Kalos is tetszik – ez az a típus, ahol egy egybefüggő műanyag tömbből áll a műszerfal. Az illesztések mentén idővel jelentkező zörgések kiküszöbölésére ez egy remek megoldás. Mint minden Daewoo-ra, erre is jellemző a magas fogyasztás(a Ticora és a Matizra is), de ettől eltekintve(ha ettől el lehet tekinteni) általánosságban műszakilag strapabíróak a Daewoo autói. Nem véletlen, hogy a GM 2004-ben átvette a teljes palettát.
Ebből a listából nem tudnék olyan modellt választani, amit kompromisszumok nélkül be mernék vállalni, így valószínűleg gyűjtenék még egy kicsit, és beruháznék egy Jazz-be:)
A Suzukik nagyon hiányoznak a listából. 800 ezer Ft-ig elég sok Ignis és Swift belefér. A megbízhatóságuk és az erős motorjaik miatt jó választás mindkettő.