Esőben vallatták a hamarosan érkező M2-es BMW-t

A BMW M2 egyesek szerint a régebbi M3-asok szellemi utódja, új generációja is kitűnőnek ígérkezik

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Nem sokat kell már várni, hogy a BMW egyik legizgalmasabb sportautója, az M2 teljesen megújulva térjen vissza a Porsche 718 Cayman babérjaira törve.

A szigorúbb környezetvédelmi előírások, az egymásra licitáló technológiák, az egyre nagyobb helyigény és a köridők végtelen hajszolása mára több sportautóból is rideg, bonyolult óriásszerkezetet csinált. De néha-néha köztünk jár még a régi idők új szele, például az olyan autók személyében, mint a BMW M2. Egyesek a 2-3 generációval ezelőtti M3-as sokkal közvetlenebb utódjának tekintik ezt a modellt, mint magát az új M3-ast, hiszen a kis kupé az, ami egyszerűbb technikai megoldásaival és kis méretével tökéletes élményautó, nem pedig egy túlbonyolított pályaszörny (nem beszélve a barátibb árról). Éppen ezért várja sok rajongó, hogy októberben leleplezzék az M2-es második generációját.
Ausztriában a Salzburgringen feszegették az új M2-es határait, a BMW szerint elég jó eredménnyel zárt a kis méregzsák. Az új 2-es külsőre ugyan nem mindenki tetszését nyerte el, az arányai kissé mintha félrecsúsztak volna, de a teljesítménnyel és a menettulajdonságokkal biztosan nem lesz gond. A gyártó az előző M2-es CS változatát emlegeti, mint referencia, így akár annak 440 lóerő körüli erejét is hozhatja majd az alap M2-es az új generációval. Szó sincs itt hibrid rendszerekről: bepakolják a remek sorhatost a kis kupé orrába, ami egyébként az M3/M4-ben is dolgozik, aztán jöhet az élményautózás - ez nem fogja a műszerblokkban különböző csíkokkal takarékos gázadagolásra ösztönözni a sofőrt.
Hirdetés
Szintén a parádés vezethetőséghez járul hozzá a lassan ritkaságszámba menő kézi váltó, szerencsére az új M2-es továbbra is rendelhető lesz így, illetve persze a duplakuplungos automatával is. A fékrendszert is az M3/M4-ből veszik át, a futómű adaptív, és természetesen csak a hátsó kerekek hajtanak, ahogy az illik. Még olyan, felsőbb kategóriás sportautókból ismert kiegészítőket is lehet rendelni, mint a szénszálból készült tetőpanel, és minden bizonnyal lesznek karbonbetétek az utastérben, valamint szénszálas kagylóüléseket szintén lehet választani. Az új M2-es nem fogja megmenteni a BMW károsanyag-kibocsátási flottaátlagát, de fontos rajongói közösséget tarthat meg magának, miközben más riválisok négyhengereseket vagy elsőkerékhajtású modelleket dobnak piacra.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?