Esik az olaj ára! Olcsóbb lesz tankolni?

A koronavírus miatt esnek a részvények és nyersanyagok árai, de mi történik a benzinkutaknál?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Mióta Európában is terjed a koronavírus, a részvények és nyersanyagok árai meredeken zuhannak, az olaj ára nem volt ilyen alacsony az elmúlt egy évben. De hogy olcsóbban tankolhatnánk holnaptól, az nem valószínű.

A legtöbb részvény és nyersanyag ára esik a tőzsdéken, a befektetők menekülnek a pozícióikból. Az olaj ára csütörtökön 3%-ot esett, ami már sorozatban az ötödik negatív nap volt és egy éves negatív rekordot döntött. Azóta tart az igazi lejtmenet, hogy a koronavírus Kínán kívül is fertőz és megnőtt az esélye egy világjárványnak, ami visszavetheti a globális gazdaságot és durván visszavetheti a kőolaj iránti keresletet.
A járvány kitörése óta a héten történt meg először, hogy több megbetegedést regisztráltak Kínán kívül, mint azon belül. A félelem egyre nő, a kereslet pedig csökken. Korábbi előrejelzések azt mutatták, hogy 2020-ban napi 60 ezer hordóval nő majd a kereslet, de minden korábbi becslést innentől semmisnek tekinthetünk.
Hirdetés

Donald Trump amerikai elnök szerdán arról biztosította az amerikaiakat, hogy a globális járvány esélye igen csekély, de szavait nem hallgatta meg a tőzsde. A veszteségek eddig közel 3 trillió dollárra tehetők csak ezen a héten. Az igazi mélyrepülés akkor jöhet, ha a WHO hivatalosan is világjárványnak minősíti a koronavírus fertőzéseket.
Hogy mi várható a hazai benzinkutaknál, arra a rövid válasz az, hogy rövid távon semmi különös. Viszont ha az olaj ára tartósan alacsony marad, akkor a tankolások is olcsóbbá válhatnak valamelyest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.03.02. at 06:35
    Permalink

    Nem, mert:
    1) A magyar adórendszer figyelembe veszi az olaj világpiaci árának változását, így amennyivel olcsóbb lesz a termék részben annyival nőni fog a jövedéki adó.
    2) Van egy lecsúszó állami olajvállalatunk, amit ki kell húzni a slamasztikából.
    3) A politikusok amúgy is egy csomó ígéretet tettek a környezetvédelmi adók növelésére így ez remek alkalom arra, hogy ezeket észrevétlenül beépítsék az árba s ne kelljen a sárga mellényes tüntetők haragjától tartani (lásd Francziaország).
    Ha nagyon élesedik az árnyomás a környező országok olaj forgalmazói felől akkor lentebb mehetnek az árak kb. 350/literig, de a diesel esetében várható nagyobb esés, mert ott a csökkenő fuvarozói kereslet is probléma lehet.

Vélemény, hozzászólás?