És azt meséltem már, hogy beázott a Prius?

Tipp Toyota Priushoz: így orvosold a csomagtér beázását

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Vannak dolgok, amikre csak a tulajdonosok jönnek rá, már amennyiben rájönnek. Íme egy titkos tipp Prius-tulajoknak.


Vannak restanciáim, az előző nyáron vásárolt Toyota Priusról az első lelkesedés óta nem is írtam, ezt pótlandó holnap alapos használtteszt következik, ám előtte még itt egy titkos tipp. Még az ideiglenes exportrendszámot hordva feltűnt, hogy esőben bizony beázik a csomagtér. Persze próbáltam kezdetben az oda jutó vizet annak betudni, hogy esőben, eső után nyitottam ki a jókora hátsó ajtót, s az onnan folyt be a víz.
Hirdetés
Akkor viszont egyértelművé vált hogy nem csupán nyitáskor becsorgásról van szó, amikor kiszedtem a csomagtér padlórekeszeit, s bal oldalt állt a víz. Ez bizony nem juthatott be a nyitás alkalmával - dünnyögtem magamban. Kitunkoltam a több deciliter vizet, nem mellesleg kiderült, hogy az utólagos tolatóradar is vízben állt, s amiatt nem működött. Szétszedtem, kiszárítottam azt is, annak megoldódott ennyivel, meg persze egy kis WD40-nel a hibája, a beázásé viszont nem. Érdeklődtem márkaszervizben, hogy találkoztak-e ilyen problémával, de azt mondták, hogy még nem, vigyem be, hagyjam ott az autót. Én persze inkább magam nyomoztam egy kicsit.
Ahogyan kifürkésztem, a gumitömítéssel sehol nem volt gond, a víz pedig a csomagtér lámpájától eredt. Az pedig a csomagtér tetejétől kapja a tápkábelét. A karosszériát átnézve pedig láttam, hogy a hátsó sárvédő és tetőlemez illesztésénél nem teljesen folytonos a hegesztés, ott bizony víz szivároghat be. Nem nagyon gondoltam, hogy onnan mehet be ilyen komoly mennyiségű víz, de külföldi fórumok is potenciális ázási lehetőségként írták azt a pontot. Ráadásul egy videó konkrét megoldási javaslatot is adott. Egy kis sziloplaszttal bekentem és láss csodát, azóta nem ázik be a Prius. Többször, komoly esők után is ellenőriztem, s nem csak a csomagtér, a padlórekesz is, illetve alatta a lemez is száraz. Érdekesség, hogy azóta több Prius-tulajjal is beszéltem, aki a beázással szintén találkozott, de ők nem értek el a megoldásig. Bevallom, én sem magamtól jutottam el viszonylag hamar hozzá, hanem mert kerestem a tolatóradart, ami nem hibásan működött, hiszen vízben állt.
Hasonló titkos tudással rendelkezel autódról? Mondd el egy Használói Vélemény kitöltésével!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.28. at 21:30
    Permalink

    A cikk címére kattintva nekem egy kérdésem lett volna: MELYIK Prius? Mert ugye már három generáció van…

    És ha már típushibák: Nissan Note (I.) harmadik féklámpa alatt gyárilag nincs rendes tömítés, csak “kétoldalú ragasztó”. Nekem ott ázott be, ugyanígy állt a csomagtartóban a víz, amíg nem vágtam alá tömítést. (Az előző tulaj cseréltetett tetősíntől elkezdve sokmindent, de mindig rozsdás maradt a hátsó ülésállító sín. Szóval a szerviz nem jött rá, mi a hiba…)

  • 2017.10.28. at 21:30
    Permalink

    Az autó előélete pontosan nem ismert, a beázásnak oka van. Ahhoz meg nem kell káderiskola, hogy valaki rájöjjön, nem így gyártották ezt a járművet.

  • 2017.10.28. at 21:30
    Permalink

    Sajnos elofordulnak ilyenek,MK1es Mondeo motorja mogot matat az ember konnyen letorheti az EGR szelepet…
    626 GF 4ajtos hatso lampaban az izzo csere utan nem raknak vissza par tomitest akkor uszoda lessz hatul.
    Es a Fabia,a kicsi Fabia…
    Fabiaval most felszivtam magam hogy nincs futes,s egy 200e Ft-os(Angolban ennyit er)autoba barmennyire
    szeretem de Webastot es tarsait tuti nem rakatok bele 200e-300e Ftert.
    Viszont VW-en volt olyan kedves hogy az 1.9es dizelekbol azt a kis bemelegedes segitot
    kihagyta.Ami mar az osszes tobbi autojukbn szeria volt…Utolagos beszereles megint heroin arban van.
    Gondoltak a jovore,valamivel ki kell nyirni ezeket a dizeleket is.
    Es hogy egy ev utan vegre leszedtem a motor felso burkolatat ra kellett jonnom hogy tenyleg.
    A viz kiskore maga a motor a nagykor meg minden mas…hulladekho egy ilyen dizelnek szinte nincs(kb Dci szint)
    Ezert mikor kapcsol a termosztat az 1,5l viz helyet 6ot kellene melegitenie az mar varosban nem igazan megy
    takart hutovel sem…
    Viszont nem tagadom meg honnan jottem,ugyhogy most egy hazi bemelegites segitovel dolgozok:)
    A Scenicben is van,de en egy vmilyen KIA-bol szereztem meg.
    A Priuse is bosszanto,de azt legalabb lehet orvosolni konnyen egyszeruen,de ez a VW…

  • 2017.10.28. at 21:30
    Permalink

    Azért ettől a márkától elvárható lenne, hogy ilyen sunyi de sok kellemetlenséget okozó összeszerelési hiba ne forduljon elő ( mégse egy régi daciáról beszélünk ) .

Vélemény, hozzászólás?