És akkor a koreai autó veri a japánt és a németet is
Autóvásárlás nem hirtelen felindulásból. Új Kia lett belőle
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Volt szó használt japánokról és németekről, végül új koreai lett a befutó. Egy váltás, egy autóvásárlás története.
Ez itt egy EX - legmagasabb - felszereltségű benzines példány'>
Szerencsés, aki szinte tökéletes állapotú, fiatal és alig futott használt Golf VI-tal járhat, még szerencsésebbnek nevezhető ezekben az időkben, aki vadonatúj kocsit engedhet meg magának. És mint magánszemély, fehér holló is Magyarországon, ahová ömlenek a szuper árú régebbi verdák, ahol az újakat tízből nyolc esetben valami cég, jellemzően nagy cég veszi flottában, lízingelve, ahogy az már csak lenni szokott. Mindenesetre az alábbiakban egy magánszemély autóvásárlási sztorija következik az ő példáján keresztül is logikus következtetéssel: Korea végérvényesen megérkezett, egy sztereotipikus téglákból rakott fal leomlott.
Mert új koreai autót vett az a barátunk, aki hónapokkal ezelőtt még használt japán vagy német kocsikban gondolkodott. Egy-két évesben kevés kilométerrel, gazdagon extrázva, garanciával. Ford Mondeo kombi, S-Max, Toyota Avensis kombi – leginkább is ez a három típus érdekelte még olyan preferenciákkal, hogy legyen tágas az utas- és a csomagtér, férjen be hátra három gyerekülés, a motor meg valószínűleg dízelként simán, terhelten is takarékosan bírja a napi rutin kapaszkodást. Mivel magyar szinten hegyvidéken laknak.
És aztán egy Kia cee’d SW lett a befutó 1.6-os benzinmotorral. Úgy, hogy a családban korábban japán autók szolgáltak - mindenki végtelen megelégedésére. De a modern koreai autókról csupa jót hallottak és olvastak, és hát tőlünk is azt az infót kapták, hogy egész nyugodtan válasszák a Kiát. Mondjuk azért, mert egyedülálló mód 7 év/150 ezer kilométeres garanciát ad. Minősége, megbízhatósága és egyébként belső kialakítása is japános, s már messze nem az a japános, amikor a koreaiak a formát lenyúlták, viszont minőségben, összeszerelésben és technikailag sem álltak a kellő nívón.
Emberünk évente nem igen megy többet 20 ezer kilométernél, szóval jó eséllyel 7 esztendős is meglesz ez a szürke cee’d kombi, mire kockázatosabbá válik az üzemeltetése. Az sem mindegy, hogy a kötelező karbantartásra elég lesz 30 ezer kilométerenként vinni – mondja a 15 ezres periódusokon szocializálódott vevő (más tészta, hogy 30 ezer km/1 év a limit), aki néhány hónapja Mondeóból, S-Maxból, Avensisből sem talált egyszerre szimpatikusat és „olcsót”. Tartott attól, hogy sok a visszatekert órás és leharcolt ex-cégautó Ford, a neki tetsző Avensisek meg nem fértek bele a 4-4,5 millió forint környéki büdzsébe. Már Kiaként a Carens egyterű is ez okból esett ki.
És lett ugye ez a cee’d kombi 135 lóerős 1.6 GDI közvetlen befecskendezéses motorral, amit Magyarországon alig választanak, mert az 1.4 CVVT és az 1.6 CRDI a menő, cserébe a dízelnél olcsóbb volt, s talán szívás sem lesz vele sose. Egész dinamikusan viszi a nem kis kasztnit, a váltó hozzá 6 fokozatú, s az első 3000 kilométer szerinti 7,2 literes vegyes fogyasztás sem rossz (a gyári érték 6,3 l/100 km). Mint átlagfelhasználó és „csak közlekedő”, mellékes, hogy a hátsó felfüggesztés épp igényes multilink, s nem az egyszerűbbik csatolt lengőkaros, lényeg, hogy kényelmesen, finoman rugózó. Hogy változtatható a kormányrásegítés mértéke, nem érdekes, az sem, hogy van menetstabilizáló elektronika. Jó, hogy van, de mi az? És lehet állítani az ülés magasságát? Tényleg? Emberünk nem az a fajta, akit megfognának ezek a vívmányok, az ülést pedig neki megfelelő magasságban foglalta el, hát nem is akarta állítgatni…
Egyébként tempomatos, kétzónás digitklímás, hátul is automata elektromos ablakos, bőrkormányos, kihangosítós, USB-csatlakozós, 6 légzsákos, hűthető kesztyűtartós az EX felszereltségű Kiája, és a 6 hangszórós, CD-s/MP3-as gyári hifivel is elégedett, bár zeneileg többet, jobbat szeretett volna. Alufelnije sincs (90 ezerért kínálták), de csak meglesz a dísztárcsás lemezkerekekkel. A tolatóradar extra volt, és ez így cakkpakk 4,8 millióra jött ki a forgalomba helyezéssel. Ami nem 4-4,5 millió, de úgy érzi, ezzel tuti nem nyúlhatott mellé. És igaza lehet. Amúgy listán, "akciós listán" ez egy 5,08 milliós, a 140 ezres P1 csomagostul (sebességhatárolós tempomat, ködlámpa, kihangosító és 3 fokozatú szervokormány), valamint forgalomba helyezésestül 5,3 milliós autó.
összehasonlító tesztünkben is nyert volna'>
Halk, nagyon könnyű vezetni. A váltási segéd meglepően már 70-nél javasolja a hatodik fokozatot. Hegymenetben, egyes-kettesben alacsony fordulaton lehetne erősebb a motor. A 3 gyerekülés ha passzentosan is és középen nem isofixesen, de elfér hátul, az alapból 528 literes, dupla fenekű csomagtartót még sosem pakolták tele – jönnek kérdésre az első tapasztalatok. Megtalálták az egyensúlyt, nagyon örülnek az új autónak, vigyáznak rá és remélik, hogy valóban remek autó már a Kia, a cee'd, valóban japánosan megbízhatónak, s valóban relatíve olcsón fenntarthatónak bizonyul. Visszatérünk még hozzájuk és a koreai szerzeményükhöz, ez biztos.
Tudtommal a Kia család nem használ kettős tömegű lendkereket.
A tempomat országon belül nem létszükséglet, de jó ha van. Viszont aki rendszeresen 1200-1500km-t vezet egy nap alatt autópályán (pl. én), annak megváltás, hogy nem kell 12-15 órán keresztül mozdulatlanul tartani a lábát. Régebben amíg nem volt tempomatom, a megérkezés után alíg bírtam ráállni a jobb lábamra. A Kia szerintem is jó választás, de ezért a pénzért már lehet válogatni kinek mi tetszik.
Ezzel a váltási segéddel egy gondom van: a kettős tömegű lendkerék, aminek elhalálozását a túl alacsony fordulatszám is elősegíti. Dieseleknél a koromcsapda is áldozatul eshet a nagyon alacsony fordulaton üzemeltetett motornak. Nagy dilemma hát ez. >>:-)
Ettől áll fel (már csak) neki. Legyen valami öröme, hagyd. Légy nagyvonalú. :-DDD
Gratula ehhez is!
Nem akarok hulyeseget irni de ha jol tudom ez Europai Kia(itteni tervezes,tesztek,lehet meg a gyartas is).
Es szerintem a beszalitok is megegyeznek mas gyartokkal.
Es en igent mondanak erre esszeru valasztas annak aki ezt akarja.
De nekem eleg az alap ABS,ESP,legzsak klima,elektromos ablakok,kozponti zar.
En nem akarok a szomszednak vilogni hogy mi minden van benne.
Viszont nekem arra a heti 50-100kmre boven eleg az SDI.
Majd ha egyszer garazsom lessz akkor talan,amig csilagarazsos en sajnalnam kint hagyni.
Es ha jo konstrukcio az auto sztem tok mindegy hogy 20e km vagy 200e km.
Arra valóban jó a tempomat, hogy pl. egy főúton haladva lakott területre érve lekorlátozzon 50-re, így elkerülöm a gyorshajtási bírságokat. Igazából amikor megkaptuk ezt a kocsit a cégnél (valamivel több, mint egy éve) az elején kísérletezgettem vele, de úgy vettem észre, hogy számomra gyakorlatilag nagyobb figyelmet igényel a használata, mint nyomni a gázt, féket. Manapság egyáltalán nem használom, csak nagy néha bekapcsolom, hogy újra egy kicsit “játszak” vele, de nem igazán sikerült meggyőznie, hogy a saját kocsimban nekem ez kellene, ellenben pl. a parkradarral (VW), az tényleg nagyon jó dolog.
Az is igaz, hogy hosszabb úton azért jól jöhet, ha az embernek már kilyukad a talpa a pedál nyomásától 🙂
Pár éve még alkatrész szintig részletezett táblázat volt a Kia Szabó oldalán, külön a benzines és külön a dízelre vonatkozóan. De azóta a Kia Szabó már nem kereskedés, csak egy független szervíz. Ha jól emlékszem, akkor 35-60 ezer között voltak a szervízek, egy volt talán drágább a 7 év alatt. A garancia teljes tartama alatt – feltételezve, hogy nem éri el a 150 ezer km-t – a teljes szervízköltség benzines kocsi esetében 300 ezer forint körül volt, a dízel ennél 20-30%-kal volt több. Azt nem tudom, hogy azóta mennyit emelkedtek az árak, de szerintem ezek nem magasabb árak, mint más hasonló autók esetében. Olyat viszont többször hallottam – mint ahogy itt is írta egy volt KIA tulaj – hogy állandó vita volt arról, hogy mi tartozik a garanciába.
Tavaly volt egy olyan akció is, hogy a 7 év karbantartás is ingyenes volt, de csak magánszemély tulajdonos esetén, de ez csak egy véges határidejű akció volt.
A kiterjesztett garancia csalóka dolog. Minimum 7-szer fizet többet az éves szerviznél,
tehát apránként vásárolja meg a nyugalmat.. Azért fizess többet, hogy jól tervezett és
minőségi anyagokból összerakott kocsit vásárolj.. érdekes..
Ha betartja a 30e-s szervizidőt biztos ,hogy szükség is lesz rá..
Teljesen jó választás szerintem. Hulladékra nem adnának 7 év garit.
A 7, 2 fogyasztástól nem vagyok elájulva ,2001 -es g kombi volt nálam ,kb 3 hetet 1600 cm 75 ló . Német lnprtú volt es az sem fogyasztott többet 6-7 között ( vegyes fogyasztás). Pedig nem egy mai generaciós autórol van szó.Egyszoval nem ájulok el 7,2 l Kia fogyasztastól :). Tudom a 75 ló nem felel meg a Kia 130-val , de az Astra is megy 150 km -rel , és nem is kerül milliókba. Új autótol jobb fogyasztást varni……….
Boldog is lesz, minden esélye meg van rá!!
(Az emberi butaság meg határtalan, mindig elképedek itt a kommenteken!)
Ami nyújt is valamit … de ha neki új kell legyen vele boldog használtba meg olyat kap amiben van teljesítmény is .. és presztízs ..
Hú nagyon .. lényeg hogy ennyiért inkább egy 3-5 éves kocsi 100 ezer KM-el ..
Tudja valaki, hogy egy ilyen Kia esetében 7 év alatt kb. mennyit kell szervízre költeni (abból kiindulva, hogy ez idő alatt egetverő baj nem lesz vele)? Csak azért kérdezem, mert azt hallottam, hogy drágább, mint a hasonló kategóriájú autóké, így érik el, hogy a 7 év gari se vigye csődbe a céget. Ha valaki tud hozzávetőleges árakat adni,megköszönném.
Azért annyira nem kell istenített a kiát! Nekünk az előző széria volt meg vele együtt sok gond hiba is!!!! Aztán kaptuk ám aszervízben hogy ez kopó dolog amaz meg a mi hibánkból ment tönkre! A céges Fordjainkkal meg túl vagyunk a 400 -500 ezer km eken hiba nélkül, ráadásul a Veszprémi Nexus az egyik legkorrektebb Ford szervíz! A másik dolog én autógyártó cégeknek szállítók az itthoni termelés 99%a európai márkáknak készül, ezért sohasem vennék mást csak európait mert ezzel a magyaroknak is több munkájuk lesz! Pedig én megrögzött Toyota fan vagyok!!!!
A tempomat az egyik leghasznosabb extra és nem csak autópályára való, rendszeresen használom városban is,
1. A tulajdonos biztosan jól járt ezzel a Kiaval, jó autó, és van hozzá 7 év garanciája. Nekem az első generáció formája jobban bejött, ez kicsit olyan, mintha orra akarna esni, de azért elfogadnám. Ezt az 1.6-os Gdi motort kipróbálnám, hogy mennyire nyomatékos.
2. Ha azt nézzük, hogy még mit kaphatott volna új autót, akkor szerintem egy Octavia kombi belefért volna a pénzbe, legfeljebb kicsit kevesebb extrával. Egy Ford Focus viszont simán belefért volna, 1.6-os benzines klímával és még prá extrával 3,5 milliótól indul, és a cikkben szereplő 4,8 millióért már a legmagasabb Titanium felszereltséget lehet venni 1,6-osból vagy az ezres turbos motorral. Vehetett volna Opel Astra kombit is, ennyi pénzért válogathatott volna az 1.6 benzinesek között. Az árba – kis kedvezménnyel – talán még az 1.4T motor is belefért volna.
Szóval jó választás a Kia, de van még alternatíva bőven, igaz, hogy nem 7 év garanciával.
3. Új autó / használt autó. Ez örök vita, sőt inkább hitvita. Az újnál kisebb az esély a meghibásodásra, és gond esetén ott a garancia, nem tekert az órája. Viszont ezek az előnyök mind “beárazottak”, keményen meg kell fizetni. Nem azt kell hasonlítani, hogy ennek a Kianak az áráért milyen S-Maxot kapott volna a vevő, mert az nagyon más kategória. Azt kell nézni, hogy milyen kompakt kategóriást lehetett volna venni és mennyiért. Egyik itteni ckkben – 3 millióért autót – szerepelt pl. egy J Astra kombi 2 ezres Cdti motorral 47 ezer km-rel 2 és fél évesen 2,85 millióért. Na kb. ezt kell hasonlítani az új Kia Ceed-hez. Megér-e 2 milliót, hogy új legyen?
4. A bemutató autó nem kifejezetten azt jelenti, hogy a leendő vásárlók naponta leharcolják. Egyik ismerősöm egy márkakereskedésben dolgozik. Mindig új kocsikkal jár. 30 km-re lakik a munkahelyétől, ez naponta 60 km, ami havonta kb. 1300 km (és ez mind főúton, nem városban), plusz ha megy egy kicsit ezen kívül akkor havi 1500-1800 km. Az általa használt kocsikat 6-8 hónaposan szokták eladni 8-12 ezer km-rel. Néha valóban mennek vele “tesztelők” de azért viszonylag ritkán. Persze vannak olyan kocsik, amiket tényleg “használnak”, de ez a kevesebb. Ha pesti autós újságírók adják folyamatosan egymásnak a kulcsot, az a gáz, mert ők általában tényleg végletekig tesztelik a különböző paramétereket 🙂
5. Nem értm, hogy miért van mindenki annyira elájulva a tempomattól. A céges kocsiban nálunk is van, elég gyakran megyek vele (VW 1.4 TSI). Először is a tempomatot szinte csak autópályán lehet használni, nagy ritkán főúton. Nekem autópályán is csak akkor vált be, ha nem nagyon volt forgalom, pl. szombat kora reggel, stb. Munkanapon délutáni forgalomban nem olyan jó. Vagy rá kell gyorsítanom, ha előzni akarok, vagy kijönnek elém és fékezhetek, szóval nem nagyon lehet egy tempóval közlekedni. Most, hogy van vele tapasztalatom, egy új autó vásárlás során nem “remegnék” érte, ha fizetni kellene érte, azt inkább más extrára költeném.
Szerinted kértem tőled tanácsot? ….. Én is így gondoltam.
Köszi! Egyébként leegyszerűsítve írtam azt hogy bemutató autó.Nem autószaloné volt ahol boldog boldogtalan beleült hanem a Ford Közép Kelet Európai Kft. egyik alkalmazottja használta.Ilyen reprezentációs autónak használva talán ezért is ennyire felszerelt.Persze így is céges autónak számít de azért bízom a legjobbakban! :)Hidd el sokat megnéztem! A külföldröl behozott egyéveseket mind nagy ívben messzire el kell kerülni!
Akinek soha az életben nem volt új autója, annak felesleges magyarázni milyen is az…
A 8000 km-es dízel bemutató autó viszont szerintem se olyan nagy fogás. Oka van ám annak hogy egy csomót engedtek az árából. Főleg hogy bemutató autóval nem is szoktak annyit menni – előbb szokták elpasszolni valakinek.
Valóban nagy szám, hogy 50.000-rel hibátlan volt. Le a kalappal. Ezt még tudják stabilan a Golfok. 🙂
Ismét sikerült kiröhögtetned magad. 😀
Most adtam el az 1,4 tsi golf 6 variantomat 4 millióért, elég jól fel volt szerelve. 2 éves volt 50 ezer km-el. még két év és 150 ezer km-el. Nem csak törött és óratekert autók vannak a piacon. A golf hibátlan volt, újra ezt vettem csak 7-est, még jobban felszerelve, igaz ennél a Kiánál drágábban.
A helyzet az, nincs igazad kedves Andris94! (a bmw-s, audi-s, octavia-s hülyéket hagyjuk is inkább..)
Kb 1 hónap múlva lesz 1 éves a szintén 1,6 GDI EX Ceed-em, és lassan 10ezer km-t autóztam bele. 90%-ban csak városban használom, és ott is elég rövid távokon (ami nem a legjobb egy autónak, én is tudom).
Most jön a lényeg: a fogyasztása télen 8,3 l/100km, nyáron 7,8 klímával. És ez nem az óra szerinti (néha alacsonyabb) adat, hanem amit minden tankolás után kiszámolok, és felírok! Még annyit tennék hozzá, hogy leginkább sportosan vezetek, és nem hétvégi-nagypapa temppóban.
Biztos vagyok benne, hogy az 1,4-es nem fogyaszt annyival kevesebbet, hogy ésszerű legyen azt választani, még ha olcsóbb is hajszálnyival.
lehet olvasni, ha valakit érdekel:
[url]http://nepitelet.hu/autok/kia/ceed_2012/a_fekete_parduc/[/url]
Azért városba ez is megeszi a 10 litert. Megértem miért az 1.4esek fogynak jobban.
Laci 080! Csak óvatosan ezekkel a jó vételnek számító bemutató autókkal! Pláne , ha dízel. A nagy részüket a nyílt napok alkalmával tesztautóként használták. Lehet, hogy kb 100 – an már vezették, és hidd el mindenki ki akarta próbálni, hogy mit tud (pörgetés hidegen, leállítás előtt nem járatták), ráadásul rövid távon futottak sokszor extrém igénybevétel mellett. Nem azt akarom mondani, hogy tönkretették, de egy dízelt eléggé meg lehet gyötörni ilyen alacsony futás alatt is. Amúgy sok szerencsét hozzá, a Focus nekem is bejön.
Ennyi hülyeséget összehordani, egyfolytában nyomod a szart!
Azért vett Kia-t mert nem javítani akar egy általad favorizált pénz temetőt, hanem, nyugodtan, évekig autózni!
Ehhez az 1.6-os benzineshez lehet DCT (elvakultaknak DSG) váltót is rendelni… Fogyasztás így lehet még kevesebb is… [i]Ennyi pénzért lehet BMW stb premium[/i] kijelentésen csak röhögni lehet, családi autó kellet neki ember, ami nem szerviz igényes…
én is inkább új autó párti vagyok
megvenni újonnan, használni probléma mentesen 10-13 évig és jöhet a következő.
Inkább mint szívni egy mutatósabb béjemvével és aggódni hogy vajon mennyi marad benyára
márpedig ennyi idős oktávia nem nagyon van nemcéges kiadásban…
A használt TSI az kb.olyan mint a Szarvasvadászban az oroszrulett.Ha meg céges volt…akkor + 4 golyó.
“1.6 GDI közvetlen befecskendezéses motorral, amit Magyarországon alig választanak”
talán rájöttek hogy az még a dízelnél is rákkeltőbb?
egyébként meg jót röhögök a sok okoskán aki szerint “mér nem bömös vagy audi ennyi pénzér”…
BenceBoss nak üzenem azért az túlzás hogy ennyi pénzért kapott volna BMW320 D combit.Vagyis pontosítok: kapott volna csak éppen nem egy új autót hanem minimum 100 ezer km-est. /amelyikben ennyi pénzért kevesebb van az tuti visszatekert/ Ha pedig már 100 ezer van benne jönnek a hibalehetőségek ami valljuk be egy BMW nél is jócskán előfordul arról nem beszélve hogy mindent aranyáron mérnek hozzá.Csak egy példa: ismerősömnek egy 7-es BMW je van lemerült a távirányítójában az elem szét akarta szedni nem sikerült.Bevitte a BMW-hez azt mondták neki ez a távirányító nem szétszedhető csak cserélhető ami 50 ezerbe kerül.Csak egy elemcseréről beszélünk!! És akkor ne is gondoljunk bele egy turbó cserébe vagy akár egy kettős tömegű lendkerék cserébe.Nos ennyit a BMW-röl.Aki hosszútávon,nem túl teli pénztárcával gondolkodik az tuti nem vesz BMW-t.Elfogadható megoldásnak tünhet ez a Kia bár én is most estem át autócserén szintén ilyen árkategóriában gondolkodva.Én is gondolkodtam KIA-n de választásom mégis egy 8 hónapos full felszereltségű dízel Focusra esett ami Magyarországi és 8500 km-es bemutató autó volt tehát az újtól csak egy hajszál választja el.A bemutatott KIA-nál jóval magasabb felszereltséggel ugyan nem 7év csak 4 év garanciával.Úgy gondolom jobb választás volt,és nem sznobság miatt,csak egyszerű számtan miatt.Ugyanis miért vegyek egy teljesen új 0 km-es benzines KIA-t amikor hasonló áron kapok holttérfigyelővel,sávelhagyás figyelmeztetővel,táblafelismerővel,távolsági fényszóró asszisztenssel,és még sok földi jóval ellátott dízel Focust 116 pacival 270 Nm-es nyomatékkal 8500 km-esen újszagúan? Szerintem ilyen összehasonlításban még mindig drága a KIA!
Ne vicceljél már, miért vett volna ennyi pénzért levetett cégautót 150-250ezer Km-el, pláne “prémiumot muhaha”. Amikor ilyan KM futás ebben az újban majd 7 év lesz, nagyon nem mindegy.
Másrészt egy TSI Passat, de a BMW szervízelés is garantáltan sokkal többe kerül. Egy új Octavia Combi lett volna még racionális, ami mindenképpen jobb autó, motorikusan pláne az 1.4TSI 150 1-2 kategóriával komolyabb, viszont a nevében is benne van, a TSI sajnos nem a megbízhatóság példaképe. A másik meg, hogy japán ill. ázsiai autó volt a szempont.
Ennyi pénzért miért nem vett egy 2-4 éves Passat kombit vagy A4-A6 kombit .. ennyiért bár autót is lehetett volna venni teljesítménnyel pl BMW 320D kombi , Skoda OCTAVIA kombi ,, stb..