A Tonale az új, racionálisabb Alfa Romeo első képviselője
Az autós világ iránt érdeklődők újabb izgalmas modellekről mondhatnak le a jövőben, mert a rideg valóság ismét elért egy márkát. Nagy újdonságot nem árulunk el azzal, hogy egy főként különleges, a fősodortól eltérő, izgalmas modellekre építő autógyártó pénzügyi helyzete hosszú távon finoman szólva sem garantált. Az érzelmekre alapozva lehet sok online követőt szerezni, de ezek nem válthatók át közvetlenül eladásokra, amikre nyilvánvalóan szükség van az újabb modellek fejlesztéséhez. Több tíz- vagy százmilliós autóknál ez talán lehetséges, de a hétköznapi kocsik között nem. Az olasz temperamentum, úgy tűnik, idáig dacolt a fenti törvényszerűséggel az Alfa Romeo személyében, de most ők is beadják a derekukat.
Egy Giulia-féle szedánnak a jövőben is lesz helye az Alfa Romeónál
Az Autocarnak nyilatkozva az Alfa Romeo brit részlegének vezetője, Damien Dally elmondta, hogy a márka
"az érzelmes autóktól a racionálisabbak felé" szeretne elmozdulni, és már jövő év végére megdupláznák eladásaikat. Ennek egyértelmű jele a vállalat második SUV-jának, a Tonalénak a bemutatása, ami méretosztályát tekintve tömegmodell szeretne lenni, ráadásul meghajtását tekintve is olyan könnyen eladható opciót kínál, mint a 158 lóerős hibrid erőforrás. 2030-ig minden évben legalább egy új modellt mutatnak be, ezek közül 2024-re várhatjuk egy kompakt villany-SUV érkezését, talán Brennero néven. 2027-től kezdve az olasz márka egyáltalán nem dob piacra új, belső égésű motorral szerelt kocsit. Emellett immár 5 éves garanciával kínálja autóit az Alfa Romeo, ezzel is szeretné a főként középkorú férfiakból álló vevői csoportját bővíteni fiatalabbakkal és hölgyekkel egyaránt. Utóbbi célcsoportok kevésbé hajlandóak romantikusan elnézni az olaszos megbízhatatlanságot egy autóban, az Alfa Romeónak pedig van győzködni valója, hogy hosszabb távon is működőképes kocsikat is tud gyártani.
Még a kis Mito is visszatérhet
Érdekes ellentét fedezhető fel azonban Dally szavaiban, ugyanis szerinte
"hűnek kell maradni ahhoz, amit csinálnak". Tömegautót kellene először gyártani, de a sportos imázsukból sem szeretnének veszíteni - hogy ez mennyire kivitelezhető, majd kiderül. Az viszont tény, hogy a márkára jellemző dinamizmust képviselő, ugyanakkor az egyre kevésbé népszerű szedánok szegmensében lévő Giulia jövője biztosított a racionalitás felé vezető úton is, ezt az Alfa Romeo egyik alapvető ikonjának tartják. Nem kizárt a Mito feltámasztása sem, illetve természetesen szeretnének sportautót is gyártani, de utóbbiról nincs még konkrétum, csupán vágyakozás; először elő kell teremteni hozzá a pénzt.
Erős hozzászólást teszek. Imádom az Alfa Romeot. Aki az autózást, a szépet, a vezetési élményt kicsit is szereti (én rajongásig), az nem tudja nem szeretni ezt a patinás márkát. DE. Ha az Alfa Romeo a 21. században csak SUV-ok gyártása által, csak a racionalitást hangsúlyozva tud fennmaradni, akkor inkább múljon ki még ma, haljon ki végleg, menjen csődbe, mert egy Tonalékkal, Stelviokkal ízlésbombázott Alfás jövőnek az égvilágon semmi, de semm értelme.