Értelmetlen torlódást okozott a lombozás

Miért kell a reggeli csúcsban dugót okozni?

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

A dugó kiszámíthatatlan és így sokszor elkerülhetetlen, pláne, ha értelmetlennek tűnő okozói is vannak.

Már közel egy éves elméletem, hogy van már olyan drága az üzemanyag, hogy igazán masszív, fix torlódások a fővárosban sincsenek. Persze időnként bele lehet futni egy-egy dugóba, de azok oka általában felismerhető. Előre nem jelzett útlezárás vagy akár csak egy apró koccanás, ami után a két érintett autós nem képes megegyezni a hibás kilétéről. Ha pedig megvan az okozó, nem ritkán vannak olyan figyelmetlenek az egyébként kellően pórul járt balesetet szenvedettek, hogy nem látják magukon kívül a világot, így aztán autóikat akár a város egyik ütőerén, például az Erzsébet híd lábánál hagyják, amíg kitöltik a papírokat. Nos, egy ilyen gond nélkül be tudja dugítani - a szemből érkező bámészkodásra lassítók miatt - mindkét oldalt. Az ember utána picit hőbörög, majd örül, hogy végre lehet haladni. Az újabb és újabb esetek azonban mindig felpiszkálják a haladni próbálókat. Sokszor feltehető a költői kérdés, miért nem lehet az igazoltatásra megállítandó autósokat a következő parkolóig, kisebb utcáig kísérni, miért kell sokszor a város egyik legfőbb útvonalának számító körúton igazoltatni.
Hirdetés

És itt egy mai példa is: vagyok olyan mázlista, hogy munkahelyem és otthonom között alig 5 kilométert kell ingáznom. Kocsival ez még reggel is negyedóra alatti idő, rendszerint, ma viszont már a Könyves Kálmán körútra kikanyarodva láttam, hogy nem így lesz. Következett mintegy 3 kilométernyi araszolás, elsőre el is készítettem az elméletemet, iskolakezdés után már nem engedhetem meg, hogy a munkaidő elejét célozzam meg a beéréssel, jóval előbb kell indulnom, akkor még kisebb forgalomban, hamarabb beérek. Aztán már a Hungária körúton, a Salgótarjáni utca környékén láttam, hogy a belső sávból mindenki szépen húzódik kifelé, magyarán ismételten nem magától lett dugó. Hamarosan meg is láttam az okot, a közterület-fenntartók egy traktoros kocsival gallyaznak. Naivan felmerül bennem a kérdés: nem lehetne esetleg a város forgalmát és életét a reggeli 8:30-9:00 közöttinél kevésbé zavaró időpontot találni erre? Ezen kérdést az ilyen munkákért felelős, budapesti Főkertnek is elküldtem, hiszen nyilván van, általam át nem látott oka a munkába menetel idejére időzített elválasztó-sáv karbantartás általi dugóokozásnak. Amint választ kapunk, közzétesszük!
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    ebben meg tökéletesn igazad van! mármint hogy legkésőbb 8:00-ra a dolgozók 99%-nak a munkahelyén kellene lenniük.Állat volt látni mikor Ausztriában voltam hogy a faluk utcáin embert nem lehetett látni munkaidőben, a kisvárosokban meg akkora forgalom volt mint itt egy mezővárosban.Volt olyan község ahol azt sem tudtam nyitva van e valami, mert az utcákon senkivel nem találkoztam..
    Rá egy évre meg Magyarországon nyaraltunk, és rémes volt azt látni mennyien ténferegnek az utcákon napközben (főleg borsodban..)

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    “…miért nem lehet az igazoltatásra megállítandó autósokat a következő parkolóig, kisebb utcáig kísérni…”
    Pontosabban, a “leintett” autósnak -mert ugye, az ilyen esetek a mögötte haladó járőrautóból történő jelzésre történik- miért kell a főútvonalon megállnia? Met nyugodtan lefordulhatna a következő mellékutcán.

    A képek tanúsága szerint roppant dugó lehetett, telített mindhárom sáv! 🙂
    Ráadásul, ez csak egy fél sávot zár le, értelmes autósok egy kis összehúzódással fent tudnák tartani a 3 sorban való közlekedést!

    8:30-9:00 óra között normális munkahelyen már bent vannak, nem az utakat koptatják.

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    annyit mondanék csak , ha itt éjjel csinálnának minden munkát, akkor az lenne a baj.
    A postás miért nem 2-3 műszakban melózik?Mert akkor mindenkinek jó időpontban jönne..
    Vagy a közszolgálati irodásk (víz, villany, gáz stb…) miért úgy van nyitva mikor mindenki dolgozik, és azért hogy oda jussunk szabit kelljen kivenni?
    És sorolhatnám…

    Nem az időponttal van gond szerintem…

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    Sajnos minden rossz dolgot “behoznak” pénzbehajtó törvényhozóink de pozítív dolgot nem!!!Például külföldön karbantartó munkákat ÉJJEL végeznek, és CSAK egy éjjel. Itt nappal és a magyar mentalitás és munkamorál szerint.
    Továbbá, ha soföröknek mondhatnám…Trabantból egyből Merci, Ferrari,–ba szálltak de agyban maradtak a papírjaguárban!!! Ha nincs pénzük elutazni ,de legalább filmen nézzék meg görög, olasz,…társaikat hogyan vezetnek !!!

  • 2017.10.30. at 17:57
    Permalink

    A keresztezodesben ragadt autostarsaink meg mindig sok gondot jelentenek ahol nincs sarga csikos felfestes. Az egy dolog hogy benak, de tapasztalataim szerint meg sem probalnak megszunni akadaly lenni. Csak szetteszik a kezuket es tetlenul vegignezik, hogy foutvonalon egy savot, vagy egy keresztezo mellekutat kompletten blokkolnak.

Vélemény, hozzászólás?