Értékmegőrző – Renault Captur
A hibrid lehet belőle igazán kívánatos – Itthon vezettük az új Renault Capturt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Európa kedvenc alsókategóriás crossovere még tavaly, utolsó évében is kimondottan jó eredményeket tudott hozni. De most itt a Captur utódja, ami egy rakás új értéket adott az eddigiekhez.
Renault Captur, második generáció - méretek
Hosszúság [mm] | Szélesség [mm] | Magasság [mm] | Tengelytáv [mm] | Csomagtér [l] |
4227 | 1797 | 1576 | 2639 | 536-1275 |
Praktikum tekintetében az új Captur 1 literrel több tárolórekeszt tud felmutatni az utastérben, ám nem az adat a legfontosabb, hanem a használhatóság. Furcsa módon ragaszkodtak a fiókszerű kesztyűtartóhoz, ám okosan elengedték a húrokra emlékeztető ülészsebeket. Kimondottan tetszik a középkonzol megoldása az automata váltós modellek esetében. Tökéletes példa arra ez a lebegő középkonzol, hogy az elektronikus váltókapcsoló annyi helyet spórol, hogy tisztességes polcot lehet kialakítani alatta. A belső anyaghasználata jelentősen eltér a korábbitól, ám vannak pontok, ahol ordítva köszön ránk. Felmérésekre hivatkozva használták az új anyagokat az utastérben, az alapján választották ki a puha anyagok helyét, ahol a legtöbben megérintik az ajtók belsejét. Furcsa módon ebbe az ajtóbehúzók nem tartoztak bele, pont azok maradtak az alsó középkonzol silány műanyagjához hasonló anyagból. A műszerfal teteje, az ajtókárpitok felső része, a váltókulissza körüli rész viszont puha, igényes borításokat kaptak. A kapcsolók egy része recés fémberakást kapott, ezek fogdosásával, körömmel való recegtetésével értékes időre vonhatják el a sofőr és utasa figyelmét a rosszabb anyagokról. Összességében elég frissnek hat a belső, a formák szépek és az összeszereltség is kielégítő, menet közben minden tökéletesen csöndben viseli az utazást, kimondottan komfortos ettől a Captur.
Érdekesség és kimondottan jó pont, hogy alacsonyan felszerelt Captur nem lesz a piacon.
Technológia terén fontos megemlíteni, hogy a ledes fényszórók mindegyikhez járnak a hazai piacon, ahogy az online kapcsolat a segélyhívó rendszer miatt, melyet bővíthetünk internetes böngészési lehetőséggel és okostelefonos applikációs irányíthatósággal. Multimédia tekintetében alapáras a 7 colos érintőkijelző fejegység és egy 9,2 colos multimédia érhető még el hozzá, de már az alapáras egység is Android Auto és Apple CarPlay kompatibilis. Kijelző tekintetében a kormány mögé is kerülhet egy több mint 10 col képátlójú, melynek megjelenítését kedvünkre szabhatjuk személyre.Renault Captur, negyedik generáció - motorok
TCe 100 | TCe 130 | TCe 155 EDC | Blue dCi 115 | |
Emissziós norma | Euro 6d-TEMP | |||
Hengerűrtartalom (cm3) | 999 | 1333 | 1461 | |
Hengerek/szelepek száma | 3/12 | 4/16 | 4/8 | |
Váltófajta/-fokozat | kézi/5 | kézi/6 | (automata/7) | kézi/6 |
Teljesítmény [LE (1/min)] | 100(5000) | 130 (5000) | 155 (5500) | 115 (3750) |
Nyomaték [Nm (1/min)] | 160 (2750) | 240 (1600) | 270 (1800) | 260 (2000) |
Végsebesség [km/h] | 173 | 195 | 202 | 187 |
Gyorsulás 0-100 km/h | 13,3 | 10,6 | 8,6 | 11,9 |
Saját tömeg [kg] | 1190 | 1234 | 1266 | 1303 |
Megengedett össztömeg [kg] | 1751 | 1775 | 1811 | 1850 |
A táblázatban a Tce 100 nyomatéka hibásan van írva, nem 140, hanem 160 Nm szerintem.