Értékesítési rekordot döntött a BMW Magyarországon!

Mutatjuk, mennyivel növekedtek a BMW és a Mini eladásai tavaly

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Globálisan és hazánkban is növekedtek a BMW értékesítési számai, most megmutatjuk, hogy pontosan mennyivel.

Minden téren fejlődést ért el a BMW, legyen az az elektromos modellek, a hagyományos hajtásláncok, a legsportosabb M-es gépek, vagy épp a Mini területe. Nézzük a számokat! BMW modellekből 4 063 db-ot adtak el tavaly a hazai piacon, ami 2020-hoz képest 16 százalékos növekedés, ám az egész cégcsoport még egy hangyányit nagyobb növekedést könyvelhetett el. „A valamennyi márkánkat érintő, a 2020-as évhez viszonyított 17%-os növekedést abban a környezetben értük el, melyben az összpiaci eladások 5%-ot estek és jelentősen túlszárnyaltuk a BMW Group egyébként szintén impresszív, éves szinten 8,4%-os globális értékesítés növekedését is” - nyilatkozta Maciej Galant, a BMW Group Magyarország ügyvezető igazgatója. Jól látszik, hogy a szabadidő-autók továbbra is rendkívül népszerűek. Az X modellek értékesítése 15%-kal nőtt 2020-hoz képest és az 1 958 db eladott X modell már az összértékesítés 48%-át tette ki. Az X5-ös volt a legnépszerűbb, 605 darabot értékesítettek belőle. A magyar piacon hagyományosan a legnagyobb népszerűségnek örvendő 3-as sorozat így 563 darabbal a második helyre szorult. Az X modellek között az X6-os nevezhető a második legnépszerűbbnek, hiszen 34%-ot nőttek az eladásai egy év alatt. A hazai prémiumszegmensben továbbra is a BMW ügyfelei közül választják a legtöbben az összkerék-meghajtású modellváltozatokat: tavaly az értékesített modellek 69%-át xDrive hajtással rendelték meg.
Hirdetés
A legsportosabb modellek iránt is hatalmas kereslet mutatkozott. 220 darab M modellt adtak el, amely 79%-os növekedést jelent, a legsikeresebbek elsősorban az új BMW M3 és M4, illetve az X5M és X6M modellek voltak. Kiemelkedően sikeresnek bizonyult a BMW 4-es sorozata is, amely 205 darabos eladással 170%-os értékesítési növekedést ért el 2020-hoz viszonyítva. Természetesen villanyautó fronton is erősít a BMW. Bár a konnektoros hibridek értékesítése 2%-kal csökkent, a tisztán elektromos hajtású modellek eladásai 30%-os növekedést mutattak. Az összesen 535 db plug-in hibrid modell 29%-át a BMW X5 45e adta. A tisztán elektromos szegmens abszolút győztese viszont a MINI Cooper SE lett. 2020-hoz képest 68%-kal többet, összesen 126 db-ot értékesítettek belőle, de erős rajtot vett a BMW iX3 (90 db) és a BMW iX (28 db) is, az immár 8 éve bemutatott BMW i3 népszerűsége pedig töretlen (96 db).
Hirdetés
Ha már szóba jött a Mini, akkor térjünk ki rá külön is. Tavaly 457 darab kelt el, ami 2020-hoz képest 25%-os növekedés. Ez egyben azt is jelenti, hogy hazánkban a valaha volt legjobb évét zárta a brit prémiummárka. A legtöbb ügyfél a 3-ajtós modellt választotta, közülük csaknem minden második vásárló az elektromos hajtás mellett döntött. A sikerhez persze kellett a bővülő hazai márkakereskedői hálózat, amelyet immár hat értékesítési pont alkot. Valószínűleg az idei év is sikeres lesz, hiszen izgalmas újdonságokkal készül a bajor márka. Globálisan a BMW Group 2020-hoz mérten 8,4%-kal tudta növelni eladásait, így 2 521 525 négykerekűt értékesítettek konszern szintjén, de rekordévet zárt maga a BMW is, 2020-hoz mérten 9,1%-os növekedéssel, 2 213 795 példányos értékesítéssel. Az igazi rekord az elektromos modelleknél elkönyvelt több mint kétszeres (133,2%-kal növelt), 103 385 példányos eladás. Ha a BMW és a MINI együttes keresletét nézzük, összesen 328 316, az előző évinél 70,4%-kal több konnektoros modellt adtak el, azaz a "zöld renszámos" modellek részesedése 13%-os volt. Érdekesség, hogy a háromajtós MINI modellekre vetítve minden harmadik elektromos, az X3 eladásainak pedig 10%-át tette ki az iX3, a kilencedik évében járó i3 pedig még mindig 5,4%-kal tudta növelni eladásait. Erre erősít rá idén az i4 és az iX, amelyek rögtön erős startot vettek az évre.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

    • 2022.01.22. at 08:27
      Permalink

      Te nagyon h.lye!
      Olvasd már el a cikket! (bár az úgysem megy, inkább csak nézegesd a képeket, az a te szinted)
      Idegen szavakkal meg ne dobálózz, fingod nincs a jelentésükről.

      • 2022.01.22. at 09:29
        Permalink

        Szevasz buflák, indikált középnyomásod jól van?
        Kolléga arra a tényre célzott a reexport említésével, hogy a 27%-os magyar áfa miatt jelentős mennyiségű új autó kerül 6 hónapon belül kivonásra és külföldre szállításra.

        “Az MGE összefoglalója szerint 2021 nehezen indult és némi visszaesést hozott a 2020. év eleji időszakhoz képest a személyautók piacán. A második negyedévben a piac helyreállt, az év második felében azonban gyártási problémák alakultak ki, amelyek a chip és más alkatrészek hiányára, illetve egyenetlen szállítására vezethetők vissza. A megrendeléseket a márkaimportőrök csak jelentős csúszással tudják kielégíteni, így az utolsó négy hónap jelentős visszaesést mutat az előző év azonos időszakához viszonyítva.

        Az egyesület felhívta a figyelmet arra, hogy továbbra is elég magas, 25 százalék a forgalomba helyezést követő hat hónapon belül kivont gépkocsik aránya, ezeket reexport, tesztautó-leállítás, bérletből való visszavétel, vagy egyéb üzleti okok miatt vonták ki a forgalomból.”

          • 2022.01.22. at 13:56
            Permalink

            Azt eddig is tudtuk, hogy beteg vagy, de pontosan mi a rossebnek kéne nekem, vagy a kollégának még egy nick?
            Mit szólsz a rexport nevű jelenséghez?

  • 2022.01.21. at 22:44
    Permalink

    A BMW-csoportról van szó, és a Rollsról egy árva szó sem esik? Nem mintha nagy részt vállalnának az eladásokban, de akkor is 😀

    Maciej Galant neve pedig nagyon tetszetős, a japánfanoknak szerintem nem kell magyarázni, miért 😀

Vélemény, hozzászólás?