A Tesla és a Toyota bejelentette, hogy a jövőben közösen fognak elektromos járműveket fejleszteni. Az együttműködés vonatkozik a teljes termelési rendszerre, a műszaki háttér biztosítására és a részegységek előállítására. Ennek érdekében a két társaság, a Tesla Motors és a Toyota Motor Corporation egyesített szakértői gárdát hoz létre, illetve a Toyota 50 millió dollárt fektet be az amerikai gyártócégbe.
A Roadster Sport néhány fő adata: 0-96 km/órás sebességre 3,7 másodperc alatt gyorsul, végsebességét 200 km/órára korlátozták, hatótávolsága 390 km, töltési ideje 3,5 óra
"Minimális lehetőségét láttam abban, hogy a Tesla-technológiát a monozukurihoz igazítsuk" - mondta Akio Toyoda, a japán cég elnöke.
(A monozukuri a Toyota saját termelési rendszere, szó szerint kb. "a termék előállítási folyamata", de ennél többet jelent: a kiváló gyártmány elkészítését és a termelési folyamat állandó tökéletesítését.) "Ám az együttműködés során majd, miközben a Teslával, egy nagyon vakmerő vállalattal fogunk dolgozni, példát vehetünk róluk a kihívásokra kész szellemiség, a gyors döntéshozatal és a mozgékonyság terén. Évtizedekkel korábban a Toyota is ilyen cégként jött létre. Remélem, hogy a Teslával való partnerség során dolgozóink újra megszerzik ezt a versengő, merész szellemiséget, és megfelelnek majd a jövő kihívásaira."
Elon Musk Tesla-vezér a következőket nyilatkozta: "A Toyota az újításról, a minőségről és a fejlődés iránti elkötelezettségéről ismert. Az, hogy a Tesla vállalatba tőkét fektettek és partnerként elfogadtak minket, a megbecsülés és a technológiánk iránti elismerés kifejezése. Előretekintünk, hogy tanulhassunk a Toyota legendás szakértelméből műszaki és termelési téren."
A Tesla Model S gyönyörű külsővel, hatékony elektromos hajtással, és sportkocsis menettulajdonságokkal rendelkezik
A két cég, bár különböző alapokkal és termékpalettával rendelkezik, az elektromos járművekben látja az autógyártás jövőjét. A Tesla egyedülálló elektromos sportkocsija, a Roadster már ezer példányban kelt el Amerikában. Gyorsulásban a csúcs-Porschékkal vetekszik, hatótávolsága pedig jócskán meghaladja a 300 kilométert, amely a gyakorlatban is használhatóvá teszi. A nagy japán gyártóval a háta mögött a kis kaliforniai cég sokkal nagyobb szegmensben vetheti majd meg a lábát. Már elkészültek újabb modelljük, a négyajtós luxuslimuzin, a Model S prototípusával, amely szintén elektromos, nagyon gyors, és hosszú hatótávval rendelkezik.
A Toyota EV akár kategóriavezetővé is válhat, ha a sorra megjelenő vetélytársak között átlagos, jelenleg 80 km-es hatótávolságát jócskán megnövelik a Tesla-technológia segítségével
Mit nyer az üzleten a Toyota? A hibridek és a tisztán elektromos autók fejlesztési iránya függ egy következő nagy technológiai előrelépéstől az akkumulátor-kapacitás és a hatótávolság növelése terén. Úgy látszik, a Toyota vevő a Tesla eredményeire, így FV nevű, az iQ alapjaira épített elektromos kisautójuk átlagos műszaki tartalmát hamarosan egy hatékonyabbra cserélhetik.