Erre tapad a világ szeme vasárnap

Autós hirdetések a Super Bowlon

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az amerikai foci döntője hagyományosan a legnézettebb tv-műsor az egész világon, ilyenkor mindenki próbál emlékezetes reklámokkal előállni - csokorba gyűjtöttük az idei autós szpotokat.


[kepallojobb=415316]Legnagyobb hirdetők, hirdetési keretek megoszlása a Super Bowl elmúlt öt évéből[/kepallojobb] A nap, amikor mindenki a tévé képernyőjére tapad. Hagyományosan ezt jelenti a Super Bowl, az amerikaifoci-bajnokság döntője. Az 1967 óta évente megrendezett eseményt római számokkal sorszámozzák, így idén következik a Super Bowl XLVI, amit február 5-én játszik egymással a 2011-es szezon két legjobbja, a New York Giants és a New England Patriots. Gyakorlatilag munkaszüneti napnak számít, és hálaadást követően ezen a napon regisztrálják a legnagyobb élelmiszer-fogyasztást. Tavaly 111 millióan látták, az UEFA Bajnokok Ligája mögött ez a világ második legnézettebb sporteseménye.
Ezeknek a számoknak megfelelően a Super Bowl alatti hirdetési szünetek aranyat érnek mind hirdetői, mind anyagi szempontból. Öt jelentős gyártói csoport uralja a hirdetéseket: az ötödik helyre tavaly jöttek fel a tortillachipsek, majd az üdítők következnek, a harmadik helyet foglalják el a filmesek, másodikak a sörfőzők, és természetesen az autógyárak költik a legtöbb pénzt a döntő alatt sugárzott reklámokra. Szám szerint a sörösök 126,9 millió, míg az autós cégek 172,2 millió dollárt költöttek hirdetéseikre a 2007 és 2011 közötti döntők folyamán.
Érdekesség, hogy bár a főműsoridőben sugárzott 30 másodperces reklámidő ára az elmúlt öt év folyamán 10%-kal csökkent,addig a Super Bowlon idén 40%-kal drágább a műsoridő, mint 2007-ben. 2011-ben fél percért 3,1 millió dollárt kellett leperkálni, és ha pusztán a sugárzás díja ennyi, akkor már a bemutatásra kerülő filmmel is érdemes nagyot dobni. Tavaly egyértelműen a Volkswagen vitte el a pálmát a mini Darth Vaderrel, gondoltuk, megnézzük, milyen kisfilmekkel versenyeznek a vásárlók kegyeiért az autós cégek.
Dőljenek hátra, a képernyőt tegyék full screen módba, és induljon a vetítés!
Először vetít hirdetést az Acura a Super Bowlon, s hogy emlékezzünk is rá, arról a komikus Jerry Seinfeld gondoskodik: mindent megtesz, hogy övé lehessen az 1-es számú új Acura NSX, de amikor már épp révbe érne, jön Jay Leno, és mindent tönkretesz. Zseniális.

Az Audi a vámpírtematikát lovagolja meg, az A7 brutális fényerejű LED-es fényszórói azonban nem tesznek jót az erdőben szervezett illegális vérszívópartinak.

A Cadillac az ATS szedánt promotálja, s új kifejezést alkot: aki nem hiszi, hogy termékük felveszi a versenyt a világ legjobbjaival, az menjen a “zöld pokolba”!

A General Motors Chevrolet részlege sem megy a szomszédba fantáziáért, a földönkívüliek ezen a héten már harmadszorra verik ki ágyából a Chevrolet Volt-tulajdonost, mert nem bírják felfogni a hibridrendszer lényegét. Remélhetőleg a nézőknek átjön az üzenet.

A Cars.com nevű, autóvásárlást segítő portál tudathasadásos vevőt küld a szalonba, de hiába minden provokáció, az összehasonlító táblázatoknak köszönhetően végül racionális döntés születik.

Tényleg gyors a Veloster Turbo, a Hyundai szerint nem érdemes erre több szót vesztegetni, s különösen nem éri meg nagyvadakat hergelni ezzel a ténnyel.

1986-ban Matthew Broderick játszotta a gimnáziumból meglépő Ferris Bueller szerepét a Meglógtam a Ferrarival (Ferris Bueller’s day off) című vígjátékban. Idén még egyszer eljátssza ezt a szerepet, de a 250 GTO helyett ez alkalommal egy Honda CR-V-vel lép meg napi teendői elől. Két és fél perces játékideje miatt ez lehet az idei év egyik legdrágább kisfilmje, közepesen szellemes.

Álomautó mindennapokra, szól a Kia Optima szlogenje, a mellékelt másfél perces szpot pedig kitűnően bemutatja, pontosan mit értenek ez alatt. A bonyodalmakat a megbotló álommanó okozza, szerepel benne a fehérnemű-szupermodell Adriana Lima, zúz a Mötley Crüe, és még sok olyan dolog történik, amiről férfi és nő általában csak álmodhat.

Arról pedig, hogy a Kia úgy viccel, hogy nem viccel, a következő, a Super Bowl hirdetésből levezetett, három és fél perc híján 5 órás (!) videó tanúskodik. Lima-fanoknak kötelező, de komoly perverziónak érezzük, ha valaki ennyi időn keresztül képes nézni a lassított, fürdőruhás zászlólengetést.

Szokásos szuperhősös, horroros kezdőjelenettel érkezik a Lexus első Super Bowl-hirdetése. A The Beast nem túl ötletes, de valahol el kell kezdeni.
Hirdetés
Szánhúzó malamutok, egy eszkimó házaspár és a Suzuki Kizashi: egyszerű, de kifejezetten aranyos, barátságos kis szpot, az inuit férfi zárómosolya pedig mindent visz.

Kifejezetten jól sikerült a Toyota It’s reinvented című Camry-hirdetése, különösen annak fényében ütős, hogy Amerika egyik legnépszerűbb szedánjaként a Camry nem az a típus, amely újrafogalmazza a kategóriákat. Jó ötlet, szellemes megvalósítás.

És akkor jöjjön a Volkswagen, amely, ha nem is feltétlenül múlja felül tavalyi, Oscart érő alkotását, bizonyítja, hogy vicces, mégis szívmelengető családi témában bármikor tud nagyot dobni. Főszereplő a fogyókúrázó kutya, de azért visszakacsintanak a törpe Vaderre, aki a Star Bar vendégeivel átismételteti a “ne becsüld le a sötét oldal erejét” leckét.

Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

One thought on “Erre tapad a világ szeme vasárnap

Vélemény, hozzászólás?