Erősen ajánlott – Kia Ceed
Automatával is erős kihívó - Kia Ceed 1.4 T-GDi 7-DCT teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Ilyen az, ha az élsportolók csak egymást figyelik, közben észre sem veszik, hogy az egyik próbálkozó már a nyakukon liheg, a Ceed ráadásul már a belső ívre érkezik.
Időről-időre képes alaposan meglepni minket a Kia, bár azt hittük, hogy a hét év garanciával már bedobták mindenüket, amijük csak van. Annak viszont már 12 éve, hogy elindították ezt a kampányt, és ami az első, még macerásan írandó cee’ddel kezdődött, mára mindegyik autójuknál – még a Stingernél is – elérhető.
Furcsa módon ez a Kiánál már alapelvárás, az viszont egyelőre nem volt az, hogy jobb autót kell gyártaniuk a németeknél.
Formája tetszik, vagy sem, ízlés kérdése, de abban talán egyetértünk, hogy már az első sem volt túlzottan megosztó. Ez itt, ha nem is kiemelkedően szép, vagy megkapó, akkor is tökéletesen passzol a kategóriába, és
pont azok az apró bénaságok hiányoznak belőle, amik miatt a koreai autókat cikizni lehetett.
Na, persze, a formaterv német, a fejlesztés is az, akkor mi ebben a koreai? A menedzsment, és nagyjából ennyi, azt már az elején kitalálták, hogy Európának terveznek autót, és nem a saját ízlésüket és világukat fogják ráerőltetni a kontinensre. Elegáns, egyszerű vonalakat rajzoltak, mégis tele van apró érdekes megoldásokkal, amiktől jóval érdekesebb lesz az egyszerű vásárló szemében, mint egy Golf. Tudom, aki Golfot akar, az azt is fog venni, de van olyan is, aki egy kicsit jól is szeretne járni, mindig is nekik szóltak a koreai autók, és ők mérhetetlenül boldogak lesznek a Ceeddel.Ez itt a csúcsfelszerelt kivitel, Platinum felszereltség szinte minden továbbival felvértezve. Ez csak azért jó, mert így meg tudjuk mutatni az új Ceed sokoldalúságát, abban viszont biztos vagyok, hogy ennyire senki nem fog messze menni az extralistáján, hogy mindezt belerendelje. Mert ha talán valaminek nincs helye a családi kompakt kategóriában, akkor az a bőr ülés. Félreértés ne essék, az anyag teljesen jó, és az ülések formázása is kimondottan kényelmes, jól is tartanak, valamint nem csak fűthető, de szellőztethető is az első kettő. Ebben az autóban elektromosan mozgatható a sofőré, bár mindez már elég erősen túlzás egy ilyen autóban, viszont ha már kellett, akkor jól megcsinálták.
Kiváló fogású a bőrözött multikormány, visszajelzésből is pont annyit ad, amennyire szükség van ebben a kategóriában.
Picit gumis az érzet, mégis élvezhető, ami elég nagy szó olyan tekintetben, hogy nem erre tervezték.Futóműve meglepően jó, hátul itt csakis többlengőkaros multilink, amivel ördögien jól tapad tempós kanyarban is, nincs elpattogás, vagy béna botladozás, mint egy csatolt lengőkarossal. 17 colos felnijeire Hankook téligumikat kapott, amik – mint kiderült, masszívan vizes útburkolaton is rendkívül jól tapadnak, így sikerült kipróbálnom, mire képes a Ceed. Nehéz megtalálni a határait, az biztos, hogy bőven jót szórakozunk vele azon belül is, könnyű a karosszéria és alacsony a súlypontja, az összhangot remekül eltalálták. Az 1,4-es turbómotor 140 lóereje kézi váltóval rendkívül jól átjött, ám itt most automata váltóval szerepelt. Azzal a hétfokozatú duplakuplungossal, ami a Hyundai modelljeiben nagy csalódásokat okozott, de azt már a Ceed bemutatkozásakor leszögezték, hogy alaposan áthangolták, amit érezni is.
Továbbra is masszívabbnak érződik, mint egy DSG, és vitathatatlan, hogy terhelésen is bitang gyorsan vált.
Korábban kicsit ügyetlenül indította meg az autókat, most ezt már ügyesebben csinálja, de a kúszási sebesség még így is feltűnően lassú, és indulásnál is sokat csúsztatja a kuplungot, ami persze csak azoknak fog feltűnni, akik erre érzékenyek. Van még egy jelenség, mégpedig az, hogy nehézkesnek érződik tőle a hajtás, olyan, mintha visszafojtaná a motort, kevésbé érződik erősnek így, mint kézi váltóval. Az is igaz, hogy alacsonyan tartja a fordulatszámot, ami nem a legjobb megoldás, erre mondjuk már alapáron van egy megoldás; a Sport kapcsoló. Furcsán hangozhat, de erre tényleg szükség van, Sportban ugyanis hagyja forogni a motort, így főleg szerpentinen, kanyargós, dimbes-dombos országúton van rá szükség. Így fürge tud lenni, ami viszont a fogyasztásnak nem tesz jót, hasonló felhasználás mellett az automatával 7,8 literre jött ki az átlag, míg a kézivel 6 literrel is eljártunk, tankolás szerint. Ez sem rossz érték, sőt, egy szügyig extrázott, kényelmes autótól, amiben még a váltásokkal sem kell foglalkozni, tisztességes.Automata a klíma, van távolságtartós tempomat is dugóasszisztenssel, ami szintén rendkívül ügyes, és hazai Bosch fejlesztés. Minden kapcsolót pont ott találunk, ahol keresnénk, nem véletlenül mondjuk mindig, hogy németes a rend. Sok a zongoralakk, és picit fényesek a műanyagok is, de a minőségérzet messze nem rossz. Tágas az utastér és a csomagtér megoldásai is ügyesek, pótkerék nélkül ugyan, de a padló alatt is hatalmas rekeszt hord. Ledes lehet az összes fényszóró, van vezeték nélküli telefontöltési lehetőség és kulcs nélküli nyitás-indítás, utóbbi hiánya, hogy csak az első ajtókra kerül hozzá gomb. Sokat segít a hátsó keresztirányú forgalomfigyelő rendszer, ha a kamera képe nem is a legélesebb, ez mindenképp hatalmas segítség. Hatékony a kormányasszisztens is, valamint a ráfutásra figyelmeztető, ezek már alapáron is járnak hozzá.
Rendkívül masszív és jól vezethető, könnyen belátható és jó biztonságérzetű autó,
terjedelmes extralistával, ám ami az igazán lenyűgöző, az az ára. Ez az autó Platinum felszereltséggel, vezetéstámogatókkal, nagyzenével és bőrüléssel egy ezres híján 8,1 millió forint, ami igen, sok, de mint az elején is írtam, temérdek dolog fölösleges, és ha csak a nagy benzinmotorhoz ragaszkodunk – mely négyhengeres – akkor is rendkívül jó áron vihető haza egy Ceed, mindenképp olcsóbban, mint bármelyik kategóriatársa.
„Na, persze, a formaterv német, a fejlesztés is az, akkor mi ebben a koreai? A menedzsment, és nagyjából ennyi…”
Plusz a minőségbiztosítási rendszer és a gyártástechnológia. Finoman szólva nem elhanyagolható tényezők 😀
Volt nálam egy Ceed nyáron két hétig, egész jó autó volt. Volt benne pár olyan részlet, ami baromira okos volt, de olyan sterilen semmilyen volt, közlekedni tökéletes az átlagnak.
Viszont a felni az elég pofátlan nyúlás:
https://www.autoscout24.de/auto/ford/ford-s-max/
A fene tudja. Mind az előző I30, mind az előző Ceed jobban bejött. Ez olyan nagyon jellegtelen lett.
valóban kevésbé karakteres, illetve úgy mondanám golfosan jellegtelen lett. Jól látták meg a koreaiak, hogy harmónikus design kell, ha el akarnak adni kocsit, na ez most harmónikus. Nem mondom, hogy hú de szép, de a golf se szép 😀 az új i30-tól mindenképp szebb szvsz, de ez csak saját vélemény. A GT vezrió még dobhat esetleg rajta, ha lesz.
Az árlista már dobja a GT-t, és rendelhető már GT line is, utóbbival sztem érdemes számolni, sokat dob a kicsit valóban egyhangú alapformán. És nincs is olyan nevetséges felára mint a testvérmodellnél az N-line csomag.
Amúgy az előző generációhoz képest sztem is visszalépés, az egy pofás, karakteres autó volt, a GT pedig marha jól nézett ki. Bár -képek alapján- a GT ebből is jó lesz, de a 8.149 listaár és még a 7.89 „akciós” ár is komolytalan, vagy nem tudom mennyit lehet még ebből faragni, de 7.9-ért van alap i30N, ami azért más liga.
Az i30 mellett szól még az is hogy sokkal jobban/ésszerűbben -és tételenként- felextrázható, nem csomagokban (és azokat is csak bizonyos felszereltségtől) mint a Kiánál.
7,9-ért sosem volt i30N, most meg főleg hogy nincs, mert emelték az árát.
Egyébként az alap annyira fapados, hogy azt senki nem veszi meg. 🙂
🙂
7.9-es árajánlatom volt -nem pesti- szalonból egy alap N30-ra (a bp.-i szalonokba egy forintot nem akartak engedni a listaárból) az „annyira fapad” valahol jogos, én kértem még egy árajánlatot könnyűfém sz.pótkerék, sötétített üvegezés+téli csomaggal, így kaptam 8.1-es ajánlatot egy kék autóra, (ami még +40e) tehát látható hogy fix 500e alkudható a listaárból.
Akkor 8.39 volt az alap listaár, az lett most nemrég 8.49, anno mondták is hogy valamivel drágább lesz, mert a 7colos központi kijelző már nem sokáig elérhető, csak a legnagyobb 8as lesz.
A végén mégsem vetted meg?
Én csak budapesti kereskedőktől kértem árat, mert oda viszem szervizbe ahol veszem, de vidékre ezért nem fogok lejárni. Főleg nem 10.000km-enként.
Eléggé túl van dimenzionálva ez a szervizciklus, de nincs mit tenni.
Nem mertem megrendelni, mert pont az új mérési ciklusos hercehurcára jött volna meg, és mondták is hogy emiatt szinte biztos csúszás lesz, olyan is felreppent hogy lehet idén már át se tudnám venni… (azóta konkrétan hallottam olyan sztorit, -más márkánál- hogy van aki még mindig-emiatt nem kapott autót)
Meg akkor már tudtak a kereskedők a Norbi verzióról, amiről persze nem mondták meg hogy annyi lesz hogy ráragasztanak pár plakettet… csak hogy várjak még mert lesz egy verzió ami majd „nagyon megéri”…. :/ Nálam meg a performance csomag amúgy is alapból kiesik, (nem csak az ára miatt bár az is tetemes) de pl. az a peres, 19es felni konkrétan használhatatlan kategória.
Sztem egy ilyen kaliberű autónál nem vészes a 10ezres periódus, pláne hogy ennyi garit adnak még egy ilyen erős autóra is, -na jó persze anyagilag sok- de maga a km nem vészes, én az összes erős(ebb) autómat mindig a szigorított olajcserére vittem, ami általában 7.5-12.5e között volt.
Péter
Én egy kicsit túlzásnak tartom a 10.000km-t olajcserére, főleg, hogy több mint 5000Ft-ot számolnak egy liter olajért.
A TS Corolla 8300-at pörög mégis új korától 15.000-ként cseréltem benne az olajat és 300.000-ig semmi baja a motornak. 270.000-től kellett rá komolyabban költeni (lengéscsillapító, lengőkarok, kerékcsapágy, stb.)
Az i30N a közelébe sem fog jönni tartósságra, megbízhatóságra ebben biztos vagyok.
Persze erősebb, nyomatékosabb, meg gyorsabb is, de nagy átlagban mégsem tudok vele számottevően gyorsabban haladni, viszont 1,5 literrel többet fogyaszt.
Persze ilyen pörgős szívó motorral szerelt középkategóriást már sajnos nem lehet kapni, ezért döntöttem a Hyundai mellett. Én még tavaly rendeltem és tavasszal vettem át.
Nekem is volt TS Corollám, egy 2éves facelift előtti autót vettem meg 14e km-rel egy vidéki Toyota kereskedésből, az előző tulaj végighúzta az oldalát és nem akart „sérült” autót magának, gyakorlatilag új volt az autó-új illattal… ott csinálták meg helyben, ember nem mondta meg hogy sérült volt, csak a r.vastagság mérő, nagyon szerettem…
Kb. 100e km-t raktam bele, jóformán csak városba, motorikusan semmi baja nem volt, pedig kapta az ívet, persze csak ésszel… bár én abba is max.10ezrenként cseréltem az olajat 🙂 és azt az autót még otthon a garázsban tudtam szervizelni, mivel a gari lejárt így minden magamnak csináltam rajta, szűrők, motor-váltóolaj csere, hűtővíz, fékolaj, fékbetét, egy újabb autóhoz már nem szívesen nyúlnék hozzá. Sztem az E12 Cori (és korhű társai) voltak az utolsó igazi igásló Toyoták, utána kezdett a Toyota is lazább gyeplőt fogni. Egyedül a féket ette nagyon, először azt hittem az én hibám, de mikor már bőven lement a 3nap csoda és a 2.-3.-4. szettet kellett megvenni (20e km alatt totál lekoptatta az elsőket) az azért fura volt.
Ezt az egy dolgot leszámítva nagyon jó autó volt, a mai napig meglenne, „csak” a 2. gyerek közbeszólt, a 3ajtó már kivitelezhetetlen nálunk még napi szintű mozgolódásra is… sőt inkább pont arra. És igen ilyen erős szívómotor már nincs és nem is lesz… a turbós meg mindig több hibalehetőséget hordoz, + a hab a tortára a közv. befecskendezés, de hát nincs más… bár néha elgondolkodok hogy inkább egy megkímélt, 5ajtós TS Corollát ötödáron mint amennyiért most egy erős, hasonló kategóriájú-potenciájú autót adnak, csak hát találj…. Kompresszoros TS is felbukkant nemrég itthon, azok elég ritkák és sztem az árukat is már tartani fogják, csak hát ott is ami az autó előnye (ritkaság) egyben a buktatója is, + állítólag érzékenyebb is a technik mint a „sima” TS Corinál.
Az én Corollám az újabb verzió. Nagyon örültem amikor lejjebb vitték az árát, de növelték a felszereltségét. Azonnal megrendeltem látatlanban, ugyan úgy mint tavaly a Hyundai i30N-t.
Egyiket sem tudtam megnézni, ill. kipróbálni megrendelés előtt.
Az én TS-em 4 ajtós. Egyébként én is magam szerelem amit meg tudok csinálni (fékbetét és tárcsa csere, szűrők, olajak cseréje stb.).
Nem adom el, mert 300.000Km-rel egyébként is normális áron szinte eladhatatlan, viszont jó néha visszaülni bele és leforgatni a motort 8300-ig.
Hirtelen olyan mintha behúztam volna a kéziféket az i30N után, de pár óra és visszaszokik az ember. Ég és föld a két autó karaktere.
A Toyota már bizonyított, „ő” nálam a libling.
Most a Hyundaion van a sor. Remélhetőleg nem fog csalódást okozni.
Te megrendeled az i30N-t, vagy mást veszel?
Sztem nem lesz gáz a Hyundai/Kiákkal, nem arról híresek 🙂 jó az N30 más tészta, de a 200ló feletti 1.6 tgdi-vel sincs semmi, ha úgy vesszük liter/lóerő arányban kb. ugyanaz, mégis kapja a 7év garit. Én rajtuk kívül max a Toyota/Honda erős(ebb) motorjait merném bevállalni, ja… csak hát a Toyotának nem is nagyon van olyan 🙂
Egyelőre kivárok, hideg van 🙂 jön/itt van a karácsonyi feszkó-tömegnyomor az utakon, bár lehet most lenne érdemes, ilyenkor pl. egy téli gumiszettet simán belehet még alkudni a raktáron lévő autóba, nem szeretik átvinni a következő modellévre… egy komolyabb motorizáltságú autónál az egy komoly tétel, eleve a méret miatt +szenzor is k.drága.
Hát nekem egy 1.6 GDI-m is van az előzőből,Spirit felszereltségben (fehér bőrös belső stb.)kombi, M.O.-szágon sosem forgalmazot krómos (gyári felniken 18″) felniken,gyárilag ültetett futómű ,króm keretek stb., szóval kb. mint ez…..de ez elég gyenge lett. Főleg láttam az alap modellt 15″-os dísztárcsás kerekeken…..úristen….De a hátsó lámpa az bitang jó,a belső szintén! Valahol ott lett el…… ahol a 8-as Passat, a befelé homorított sárvédő íveken! Ettől minden felni kicsi alatta+beesett….Oltári zsákutca a formatervezésben……