Erősebb lett a dízel Porsche Panamera
Már 300 lóerős a Porsche Panamera hathengeres dízelmotorja
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Teljesen új dízelmotort kap Frankfurtra a Porsche Panamera. A 300 lovas gázolajos mellett egy menetdinamikai csomag is javítja a négyajtós kupé esélyeit a luxusautók piacán.
A Panamera hathengeres, gázolajos V6-osa továbbra is háromliteres maradt, ám 36 kilowattal, azaz 50 lóerővel izmosabb lett. A 300 lóerős teljesítménycsúcsot percenként négyezres fordulaton adja le, legnagyobb nyomatéka 100 newtonméteres plusszal 650 Nm-re nőtt (1750-2500 percenkénti fordulatnál). A dízel Porsche Panamera ezzel sokkal fickósabban ugrik, a százas sprintet 0,8 másodperccel gyorsabban, 6 másodperc alatt teljesíti. Végsebessége is javult, 244 kilométer/óráról 259 kilométer/órára nőtt. A motor az előd paramétereivel rendelkezik, ám a főtengelyt és a dugattyúkat megerősítették a nagyobb igénybevétel miatt. A Porsche először használja ezt a motort vízhűtéses turbófeltöltővel. Az új turbina több levegőt enged át, a töltőnyomás 2,5 barról 3 barra nőtt. A Porsche sajtóközleménye szerint javult az autó elméleti fogyasztása, amely az erősebb motorral - vegyes üzemben mérve - 6,4 literre mérséklődött 100 kilométerenként, ez 169 g/km CO2-nek felel meg. A menetdinamikai értékeket nem csak a motor izmosodása javítja, hanem az is, hogy az alapáron járó, nyolcfokozatú Tiptronic S váltó első négy fokozatát rövidebbre vették. Ezzel együtt az autó úttartását is javították, immár a dízelhez is elérhető a Porsche Torque Vectoring Plus (PTV Plus) rendszer, amely a két hátsó kerék között osztja a hajtónyomatékot és elektronikus vezérlésű differenciálzárat is magában foglal. Erre szinte mindig szükség is van, ugyanis ez erőteljes turbóval töltött dízel hatalmas nyomatékát már alacsony fordulatnál leadja. Ha kicsúszás-veszélyt érez a fedélzeti számítógép, apró fékezésekkel stabilizálja a hátsó tengelyt. Alacsony sebességnél javítja a kormányozhatóságot, nagy tempónál, kanyarban pedig az útfogást. Mind az első, mind a hátsó lengéscsillapítókat keményebbre hangolták, így a dízel Panamera minden tekintetben sportosabb lett elődjénél; vontatóképessége 2,6 tonnára nőtt.
Dízel Panamerából eddig 8500-at vettek az ügyfelek, ami a teljes Panamera paletta 15 százalékát teszi ki. Az új motor a 250 lovas dízelt 2014 januárjától váltja a Panamerában. Az újdosnág ára Németországban 85 300 euró (25,6 millió forint).