Erősebb és szellősebb az új BMW i8

Frissített technika és kibővített tartalom az i8 kínálatában

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Felfrissült a BMW legizgalmasabb autója és az i8-ból végre megérkezett a vászontetős változat. Ez viszont nem minden, a hajtásláncot optimalizálták és erősítették is.


A BMW i8 kérdés nélkül előzte meg a korát, ha a hibrid hajtásláncot nem is nézzük épp földön túlinak, a szériában gyártott karbon váz és a tanulmányautós formaterv mindenképpen olyan, amit csak évekkel később fogunk tudni helyén értékelni. Az i8 viszont a valaha volt legmenőbb BMW-k sorát bővíti, a most érkezett frissítéssel pedig ez a jelző még inkább igaz. Megérkezett ugyanis a Roadster, a nyitható tetős i8-nál pedig megtartották a végtelenül klassz felfelé nyíló ajtókat is. A tető 11 másodperc alatt tűnik el, 50 km/h-ig nyitható-, zárható és nyitott állapotban a hátsó szélvédő magasabbra emelkedik, szélfogóként használhatjuk.
Hirdetés

Az i8 kupé változata is frissült, mindkettőhöz az optimalizált hajtáslánc érhető el. Továbbra is maradt az elrendezés, de az 1,5-ös háromhengeres turbós benzinmotor égését tökéletesítették, ezzel kevesebb a károsanyag kibocsátás, némi plusz erő kíséretében, már 231 lóerős. Emellett a villanymotor is erősödött, több mint megkétszerezték a korábbi értéket, már 143 lóerős. Ezzel a friss i8 4,4 másodperc alatt éri el a 100 km/h-t, a kabrió 2 tizeddel lassabban. 11,6 kWh-ra nőtt az akkumulátor csomag kapacitása, így a tiszta villanyos hatótáv 55 és 52 kilométerre nőtt.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?