Az elektromos Enyaq és Enyaq Coupe új változatait mutatta be a Skoda, Laurin & Klement 85 néven. Ahogy az a jelzésből is sejthető, ez itt az abszolút csúcsváltozat, de ez itt nem csak annyit jelent, hogy dugig tömték az autót extrákkal.
Úgy néz ki, a teljes hajtásrendszer más, nagyobb kapacitású akkumulátort, nagyobb teljesítményű motorokat, akkumulátor előfűtést és gyorsabb tölthetőséget kínálnak a csúcskivitelben.
Érdekes módon nincs teljesítménybeli eltérés a hátsó- és az összkerék-hajtású kivitel között: mindkettő 285 lóerős. Az összkerék-hajtású kivitel, a 85x azért valamivel fickósabbnak tűnik, legalábbis a számok ezt mutatják: 6,6 másodperc alatt gyorsul százra, egy tizeddel hamarabb, mint a hátsókerék-hajtású modell.
A nagyobb teljesítmény ellenére valamelyest javult a hatótáv: WLTP ciklusban 570 km-t adnak meg, ami a valamivel nagyobb akkumulátornak köszönhető. Emellett a töltési időn is javítottak, legalábbis erre utal, hogy 30 perces töltési időt adnak meg 10-ről 80%-ra. Talán ezeknél is lényegesebb, hogy a jövőben az összes Enyaq változathoz jár akkumulátor-előfűtési lehetőség, ami elsősorban télen igen hasznos: ilyenkor sokat javít az akkumulátor energiafelvevő képességén, így jelentősen meggyorsítható vele a töltés.
Az L&K változatot természetesen igyekeztek formailag is elkülöníteni az egyszerűbb Enyaq változatoktól: a csúcsváltozaton több a króm, és a színre fényezett részlet. Belül elsősorban a fedélzeti számítógép új szoftvere jelent eltérést az eddigiekhez képest.
„…mint az eddigi csúcsmodell, az Enyaq 80 204 lóereje…”
Tévedés. Eddig is volt 80x 265 lóerővel, és volt a világító hűtőmaszkos csúcsmodell 300 lóerő körüli teljesítménnyel. Mindkettő kétmotoros. Csak ezeket hozzánk eddig nem szállították.