Ilyen az új luxus-Skoda!

Egyértelmű előrelépés a Skoda újdonsága

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Hátsó- és összkerék-hajtással is kapható lesz az Enyaq elegánsabb L&K változata.

Az elektromos Enyaq és Enyaq Coupe új változatait mutatta be a Skoda, Laurin & Klement 85 néven. Ahogy az a jelzésből is sejthető, ez itt az abszolút csúcsváltozat, de ez itt nem csak annyit jelent, hogy dugig tömték az autót extrákkal. Úgy néz ki, a teljes hajtásrendszer más, nagyobb kapacitású akkumulátort, nagyobb teljesítményű motorokat, akkumulátor előfűtést és gyorsabb tölthetőséget kínálnak a csúcskivitelben. Érdekes módon nincs teljesítménybeli eltérés a hátsó- és az összkerék-hajtású kivitel között: mindkettő 285 lóerős. Az összkerék-hajtású kivitel, a 85x azért valamivel fickósabbnak tűnik, legalábbis a számok ezt mutatják: 6,6 másodperc alatt gyorsul százra, egy tizeddel hamarabb, mint a hátsókerék-hajtású modell. A nagyobb teljesítmény ellenére valamelyest javult a hatótáv: WLTP ciklusban 570 km-t adnak meg, ami a valamivel nagyobb akkumulátornak köszönhető. Emellett a töltési időn is javítottak, legalábbis erre utal, hogy 30 perces töltési időt adnak meg 10-ről 80%-ra. Talán ezeknél is lényegesebb, hogy a jövőben az összes Enyaq változathoz jár akkumulátor-előfűtési lehetőség, ami elsősorban télen igen hasznos: ilyenkor sokat javít az akkumulátor energiafelvevő képességén, így jelentősen meggyorsítható vele a töltés. Az L&K változatot természetesen igyekeztek formailag is elkülöníteni az egyszerűbb Enyaq változatoktól: a csúcsváltozaton több a króm, és a színre fényezett részlet. Belül elsősorban a fedélzeti számítógép új szoftvere jelent eltérést az eddigiekhez képest.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2023.05.24. at 09:48
    Permalink

    “…mint az eddigi csúcsmodell, az Enyaq 80 204 lóereje…”
    Tévedés. Eddig is volt 80x 265 lóerővel, és volt a világító hűtőmaszkos csúcsmodell 300 lóerő körüli teljesítménnyel. Mindkettő kétmotoros. Csak ezeket hozzánk eddig nem szállították.

Vélemény, hozzászólás?