Megmérték a Toyota méregzsákjának erejét, többet tud, mint gondolnád
Nagy a szórás a nagy teljesítményű autók között is abban a tekintetben, hogy az ígért erőhöz képest mennyit teljesítenek valójában. Lepődtünk már meg méréseken azért, mert az adatok többet mutattak annál, mint amit a gyártó mondott, de általában azért nem ez a helyzet. Egy olasz műhely, a Biesse Racing most a Toyota legfrissebb méregzsákját kötözte rá az összkerekes mérőpadjára, hogy kiderítse, mennyi is az annyi.
A Toyota GR Yaris tömpe orrában egy teljesen új fejlesztésű, 1,6 literes, háromhengeres turbómotor dolgozik. Ehhez összkerékhajtást társítottak, valamint egy alaposan átfaragott, háromajtóssá alakított karosszériát. A csúcsteljesítménye hivatalosan 261 lóerő, ami alapvetően sem hangzik rosszul három hengertől, de az
NM2255 Car HD Videos YouTube csatornájára felkerült videóból kiderül, hogy valójában nem ennyit teljesít. Több mérés alkalmával is 278 lóerőt ért el a mérőpadon, aminek a paramétereit állítólag a hajtási veszteséget figyelembe véve állították be, vagyis a kerekeken mérték, de ez már a motor által leadott erőt jelenti. Állítólag az autó teljesen gyári állapotban került a mérőpadra, semmiféle változtatást nem eszközöltek rajta, ilyen tekintetben pedig tisztességes az eredmény és nagyon is jól hangzik.
Nem Hyundai i30N az biztos. 😀