Erősebb 1,5 literest kap a Honda Civic
205 lóerővel jön a Honda Civic Si
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Honda hivatalosan is bemutatta a Type R alá pozicionált modelleket. Négyajtós és kupé változatban is elérhető lesz a Civic Si.
Az előző generációs Civic Type R a típus történetében először kapott turbós motort. Az új generációs Civic modelljei, az 1,0 és 1,5 literes már alapesetben is feltöltött motort kap, most pedig tovább bővül a másfél literes paletta. A csúcsmodell alá pozicionált Si kivitel 205 lóerőt és 260 Nm-t teljesít, amely kupé és négyajtós változatban is elérhető lesz. A hajtás hatfokozatú váltón és egy önzáró differenciálművön keresztül jut el az első kerekekig. A gyártó szerint izgalmas vezetési élményt nyújt majd az Si modell, hiszen alacsony fordulatszámon is kellő mennyiségű nyomaték áll rendelkezésre.
Ehhez az élményhez járul hozzá az adaptív elektromos szervokormány, a sportfutóművel ellátott adaptív lengéscsillapítás és a 235/40 R18-a méretű gumiabroncsszett. A normál mellett sport vezetési módot is kapcsolhatunk, amely változtatja a motor, a lengéscsillapítás és a kormányzás karakterisztikáját. Kívülről is könnyen felismerhető lesz a sportos modell. Agresszívabb lökhárítót kap, piros Si felirat kerül a hűtőmaszkra. A 18 colos felni mellett hátsó légterelőt is kap, amely a kupé változaton lesz hangsúlyosabb, hátul pedig középre helyezett hatszögletű kipufogó díszeleg. Az Si modellek értékesítése a jövő hónaptól indul - egyes piacokon.
Rájöttem! A látó tervezőik már mind a McLarenes motor tervezésén dolgoznak. Ide a többiek jutottak.
Hát ez meg mi a fos? Hogy néz már ki az az orr??? A kislányom 4 éves, de ennél szebb autókat rajzol…
Teljes a fókuszvesztés a Hondánál. Valahol az ezredforduló környékén csináltak utoljára nem csak emészthető, de kívánatos külsejű autókat – még ha a beltér ugyanolyan igénytelen, igazi „japános” is volt. Mára talán beltérben fejlődtek, de gyakorlatilag minden Honda kimeríti a vizuális környezetszennyezés fogalmát.
Kár, mert sokkal jobb forgalomban látni egy régi Accordot, vagy akár Civicet (NEM A BÉKALÁMPÁST!!!), mint a mostani torzszülötteket.
Hát én jobban örültem volna egy „lebutított” 2L-es turbónak kb. 230-240 lóerővel. Ez az 1,5-ös nem biztos hogy meggyőző lesz. Egyébként logika sincs benne.
180-205-320 lóerő az erősebb változatokból.
Milyen elosztás ez? Elkapkodták ezt ott a Hondánál. Kár érte.
Mondjuk nem tetszik az autó és drága is, így kevésbé sajnálatos a dolog. 🙂