Erős, puccos és puttonyos: Opel Astra überkombi teszt
Opel Astra Sports Tourer 2.0 CDTI Cosmo Start/Stop teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Az Astra-paletta jelenlegi legdrágább verzióját próbáltuk 165 lóerős dízelmotorral és stop-start rendszerrel.
Tényleg van. Meg extra, rogyásig. A Cosmo, azaz eleve legmagasabb felszereltségi szintű tesztautót az importőr még felturbózta néhány tétellel, hogy csak példálózzunk a már említetteken túl: kényelmünkről és kedélyállapotunkról ülés- és kormányfűtés, tetőablak, "nagynavi", spéci futómű és motorleállító elektronika is gondoskodott - utóbbiakról bővebben később. Az alaphelyzetben 500, bővítve 1550 literes csomagtartó sem semmi az okos kalaptartó-megoldásával, sínes rögzítőrendszerével, többszintes és sík padlójával, alacsony peremével, szabályos alakjával, hálójával, egyéb elválasztó elemeivel és a támladöntő kütyüjével - a mennyország kapuján kopogtatunk. És min lépünk be? Ha nem is vörös, de olyan széthajtogatható és - elvileg - könnyen tisztítható szőnyegen, hogy míg az éhes disznó makkal, a véres féldisznó ha tudna, ilyennel álmodna.
A felsoroltak java persze feláras cucc, azonban ezek nélkül sem mezítlábas egy Cosmo-Astra, hiszen a szükséges és szokásos felszereléseket mind adja. Az viszont miként fordulhat elő, hogy kulcs nélküli nyitás/zárás/indítás nem szerepel az extralistán - érti ezt valaki? Az is ciki, hogy hátra nem jutott légbeömlő. Még cikibb, hogy hely sem sok. 4,7 méteres hossz, majd' 2,7 méteres tengelytáv, s a második sorban ülő lábtere - finoman fogalmazva - korlátozott. Oké, az ülőlapok hosszúak, de, hogy csak úgy férjen el egy nem magas felnőtt a magára állított első szék mögött, hogy annak süllyesztett a támlája... Tessék már elárulni: hova tűntek a centiméterek? Egy Yaris nagyobb hátul! A könyöklő is belóg - az Astra Sports Tourer hátul sokat veszít a varázsából. Halkan hozzátéve, hogy az Insigniánál is megannyi tágasabb rivális van, pedig a középkategóriás Opel is méretes darab.
Annak tükrében sem rossz, hogy szörnyen nehéz, másfél tonnás az autó. És nehézkes is - mindig érezni a tömegét, érezni a biztonsági, kényelmi és szórakoztató felszerelések áldatlan pluszkilóit. Nehézkes, vagy inkább darabos a váltó is: nem a pontosságával van baj, hanem a kar megvezetésével, a kapcsolási érzettel. Ez nem tetszett. Cserébe szinte tökéletes a kormányzás, és 235/45 R18-as kerékméret ide, szimpla fronthajtás és magas kombikasztni oda, kanyarodni is élmény vele. Adott ugye a hátul Watt-linkes futómű, s ez fokozható még az adaptív lengéscsillapítás luxusával. Sport üzemmódban felkeményedik, a Tour gombra bökve pedig lágyabbá válik a rugózás az egyéb paraméterekről sem elfeledkezve, mint kormányzás és gázreakció. A Sport állásban - fehérről - vörösre váltó műszer-megvilágítás csak hab a tortán. Vagy parasztvakítás, nézőpont kérdése.
Árak
Tesztmodell alapára
6 560 000 Ft (2012.01.14.)
Tesztautó ára
8 000 000 Ft (2012.01.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Teljesítmény:
121 kW (165 LE) 4000 1/min-nél
Nyomaték:
350 Nm 1750-2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,5 s
Végsebesség:
212 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4698 mm
Szélesség:
1814 mm
Magasság:
1535 mm
Saját tömeg:
1550 kg
Össztömeg:
2115 kg
Tengelytáv:
2685 mm
Karosszéria-kivitel:
kombi
Csomagtér:
500-1550 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1460 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
150 mm
Ülőlap hossza elöl:
520-580 mm
Ülőlap hossza hátul:
510 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1010 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1010 mm
Csomagtér hossza:
950 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1820 mm
Raktérnyílás szélessége:
1000 mm
Raktérnyílás magassága:
900 mm
Motor és váltó
Motor:
Dízel üzemű
Motorosztály:
EURO 5
Hengerűrtartalom:
1956 cm3
Hengerek/szelepek száma:
4/16
Sebességváltó:
manuális - 6 fokozatú
Nyomaték:
350 Nm 1750-2500 1/min-nél
Teljesítmény:
121 kW (165 LE) 4000 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
212 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,5 s
CO2-kibocsátás:
124 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
4,7 l/100km
Fogyasztás a használónál:
6,5 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
59 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
63 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
67 dB(A)
[i]„Sajnos elértünk oda, hogy egy valamirevaló alsóközepes 7-8millió”[/i]
Nem véletlenül nőttek az árak. Nőttek az igények is és a mai alsóközepes autókat nem lehet a régiekhez hasonlítani. Ami ma alsóközepes, az pár éve még középkategóriásnak is elment volna minden szempontból. Sokat nőttek a méretek, javult a technika, és olyan biztonsági és kényelmi extrákkal vannak teletömve az autók, amik korábban elképzelhetetlenek voltak ebben a kategóriában. Egy fapados F astra ma olcsó lenne, csakhát nem is lehet összehasonlítani a J astrával.
amint írtam Cosmo Astraára alkudtam, ami a legmagasabb felszereltség, +pár apróság, fűthető ülés, kormány, ilyesmi. Aki bőrt és navi akar, parkasistot, meg tolikamerát az biz fizethet még 1misit, de ez már fölösleges szerintem, és nem is éri meg.
Nem azt mondtam,hogy nem lehet venni, csak ha válogatsz egy kicsit a felszereltségi listából, akkor megszalad a tinta 🙂
Egy Hyundai I40 1.7crdi is tud lenni 10.290e, Mondeo 2.2tdci is 12.850e ha jól felszerelt..
98-ban majdnem vettünk új F Astrát az akkori magas felszereltséggel 3M Ft lett volna a Schillernél
5 misiért már azért tudsz venni pl Golf 1,4TSI, vagy ez az Astra 1,4 Turbo benzinessel Cosmo felszereltségben 4,8 misire kaptam árajánlatot. Mondjuk ez is minimum 1 milkával több, mint ami pár éve volt egy hasonló autó. Sajnos…
Sajnos elértünk oda, hogy egy valamirevaló alsóközepes 7-8millió, egy középkategóriás pedig 10-12millió.. Na de mennyit kell ehhez keresni, hogy az ember 5-7 évente félrerakjon csak autóra 8-10milliót?