A pista olaszul versenypályát jelent, így a gyártó be is építette a névbe az ajánlott felhasználási területet, persze egy kanyargós közúton sem jönne zavarba
Nyitott vagy zárt, egyterű vagy városi terepjáró, a Fiat 500 palettája szinte mindent felölel, ez alól az izmos verziók sem kivételek. A Fiat öregedésre képtelen típusához az FCA (Fiat Chrysler Automobiles) tulajdonban lévő Abarth is hozzátesz, a tuningcég időről-időre újabb izmosított verziót dob piacra a kisautóból. A legújabb kiadás egy frissítésnek tekinthető, ugyanis a már létező 595 Pista modellt fejlesztették a mérnökök.
A hanghatásról négy kipufogóvéggel ellátott rendszer gondoskodik, beül kagylóülések fogadják az odalátogatót
A friss kiadás tovább erősödött, ugyanis az új Garrett turbófeltöltőnek hála 5 lóerővel emelték a tétet, így az 1,4-es turbós blokk teljesítménye immár 165 lóerő. A külsőhöz passzoló hanghatásról a négy kivezetéssel rendelkező Record Monza kipufogórendszer gondoskodik, hátul pedig változó csillapítású Koni gátlók segítik a lóerők kiautózhatóságát. Érdekesség, hogy az új turbónak hála lehetőség nyílt a kompresszióviszony csökkentésére (9,8:1-ről 9:1-re), amivel alacsonyabban tartható az égéstér hőmérséklete. A 595 Pista esetében a műszaki tartalom mellett a külsőt sem lehet szó nélkül hagyni: itt nyoma sincs a “cuki bevásárlóautó” hangulatnak, helyette sportos lökhárítók, ültetés és 17 colos felnik adják a körítést, ugyanakkor a matt szürke fényezés némi neonzölddel feldobva igazán jól áll az Abarth-nak.
Elöl 284, hátul pedig 240 milliméter átmérőjű féktárcsákat kapott az 595 Pista
A kagylóülésekkel felszerelt modellt a gyártó versenypályára is ajánlja, ám
egy hétvégi kanyarvadászatot sem vetne meg a tuningolt 500-as. A jelenlegi, 160 lóerővel gazdálkodó 595 Abarthért 6,7 millió forintot kérnek a hazai szalonban, ám aki megelégszik 145 lóerővel, az már 6 millió forintért is hazavihet egy skorpiós logóval ellátott apró négykerekűt.