Erős Pista az Abarth-tól

Több egyedi Abarth méregzsák is lesz Genfben

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Pályára optimalizált Fiat 500-zal készül az Abarth a svájci autószalonra. Az olasz tuningmesterek Pista névre keresztelték legújabb autójukat.


160 lóerős méregzsákkal készül Genfre az Abarth. Legújabb Fiat 500 alapú sportautójuk az 595 Pista nevet kapta, noha nem magyar rokon miatt, sokkal inkább azért, mert a Pista olaszul versenypályát jelent. A hatchback és kabrió változatban is érkező mérges katica erejét a jól ismert 1.4 T-Jet turbómotor adja majd 160 lóerővel és 230 Nm nyomatékkal, ami egy ilyen kicsi autóban elég nagy élményfaktorral járhat. Ezt a 7,3 másodperc alatti 0-100-as futás is bizonyítja, bár csúcssebessége csupán 216 km/h. Még a váltóval sem rontották el a dolgot, akár 5 sebességes kézi váltóval is kérhető, bár opciós lesz a szekvenciális, akár kormány mögül is kapcsolható automata. Ha ez nem lenne elég, Koni lengéscsillapítókat és sport kipufogórendszert kap, utóbbi négy véggel vadít a hátsón.
Hirdetés
Hogy méltó legyen a Pista névhez, az Abarth telemetria rendszerét is telepítették, ami egy sor híres versenypálya részletes adatait tartalmazza és pályázás közben hasznos infókkal lát el, miként tudnánk faragni a tizedeken. Tisztára, mint egy játékban. Navigációját szintén a 7 colos Uconnect infotainment rendszer képernyőjén láthatjuk. Nem csak 17 colos egyedi felnije, de a választható fekete, vörös vagy sárga színek is megkülönböztetik majd a többi Abarth modelltől, ezeket az első és hátsó- lökhárító-elemek, a féknyergek és a tükörborítások kaphatják. Ezek mellett persze az autó nevét viselő sorszámozott antracit-titán bilétákat is kap, amiből a bukósisakok és a svájci órák is készülnek többek között. Felárasak a xenon fényszórók és az elektromosan állítható napfénytető is.
Nem csak az Abarth Pistája lesz ott a Genfi Autószalonon, egy 695 XSR Yamaha névre hallgató limitált kiadás is és a vadiúj Abarth 124 Spider Scorpione. Utóbbi San Marino 1972 fekete fényezésben pózol majd, bár Turini 1975 fehérben is kérhető lesz az olasz tunerektől. 1,4 literes turbós benzinese 170 lóerős és hatsebességes kézi váltón adja át erejét a hátsó kerekeknek.
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Vélemény, hozzászólás?