Erődemonstráció – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio
Aki tud vezetni, nem ezt veszi – Alfa Romeo Stelvio Quadrifoglio teszt
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Aki szeret vezetni, annak tökéletes választás, aki tud is, annak már nem biztos, de nem kell messzire mennie, csak épp a Giuliát kell választania. A Stelvio Quadrifoglio még mindig hegyeket mozgat, csak sajnos termékszagú.
A multimédia kezelhetősége jobb, mint volt.
A tolatókamera képe még mindig ugyanolyan, nem túl jó, a hifi hangosan szépen szól, halkan minden hangszín eltűnik belőle. Szórakoztató elektronika terén még nincsenek a toppon, de szerencsére nem ez a fontos egy ilyen Stelvio Quadrifoglióban. Hanem a motor, a hajtás és a vezethetőség. A 2,9 literes biturbó, Ferrari eredetű V6-oshoz nem nyúltak, továbbra is 510 lóerőt teljesít, ami a WLTP-s átállások után elég szép teljesítmény, de padon nem mértük, szóval hiszünk a katalógusértékeknek. Érzésre sem megy rosszabbul, mint korábban, de vannak furcsa változások. Ilyen például a hajtás leosztása, korábban mintha agresszívebben terhelt volna hátra, értsd, lehetett vele sodrósan venni egy kanyart, most nem. Sőt, hiába kapcsolod Race módba, ha nem tetszik neki valami, elveszi a gázt. Az előző tesztautónál ilyeneket nem tapasztaltam, igaz, bátrabb is voltam vele, több szempont miatt is.A Stelvio ritka nagydarab a sportos modellek között és a kerekek fölötti öblös kerékjárat sem épp bizalomgerjesztő, ha kanyarodásról van szó.
Ezek alaptalan vádak, nagyon is jól kanyarodik, döbbenetesen stabil, de van benne egy kis túlfeszített érzet, ami miatt épp a hétköznapi közlekedésben nem túl kényelmes. A széles hátsó kerkeket folyamatosan vezetik a nyomvályúk, a kemény futóművel pedig szabályosan minden egyes felfestést is megérzünk a gerincünkben. Ezzel szemben gyorsításkor és fékezéskor nagyokat bólint, csodák nincsenek, mégiscsak majdnem 1,7 méter magas. Nincs se karbon tető vagy karbon géptető, így a súlypont sem túl alacsony, de minden beállítása olyan, hogy ha pályára vinnénk, akkor nem fogunk vele leesni az útról. De ki viszi majd ezt versenypályára?Kezes, de brutális is, nagyon kell benne bízni, hogy ki merjük használni az erejét közúton.
Amit valószínűleg megközelíteni is nehéz, minden nagyon hirtelen történik. Tudja, nincs kétség, mégis hiányzik belőle valami. Az, ami a Giulia Quadrifoglióban megvan. A természetesség, a megbízhatóság vezetés terén, a könnyedség, a közvetlenség. Tisztességes meló, és tényleg olyan, mint egy rendes sportautó egy emelettel feljebb. Csakhogy egy rendes sportautó épp a földszinten jó, feljebb már másról szól egy autó.Árak
Tesztmodell alapára
29 190 000 Ft (2020.08.07.)
Tesztautó ára
32 090 000 Ft (2020.08.07.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
2891 cm3
Teljesítmény:
375 kW (510 LE) 6500 1/min-nél
Nyomaték:
600 Nm 2500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3.80 s
Végsebesség:
283 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
11,5 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4702 mm
Szélesség:
1955 mm
Magasság:
1681 mm
Saját tömeg:
1830 kg
Össztömeg:
2460 kg
Terhelhetőség:
630 kg
Tengelytáv:
2818 mm
Karosszéria-kivitel:
városi terepjáró (crossover)
Csomagtér:
525 l
Belső szélesség elöl:
1560 mm
Belső szélesség hátul:
1520 mm
Belmagasság elöl:
950-1020 mm
Belmagasság hátul:
960 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
210 mm
Ülőlap hossza elöl:
500 mm
Ülőlap hossza hátul:
430 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1200 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1300 mm
Csomagtér magassága:
500-700 mm
Csomagtér hossza:
1000 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1800 mm
Raktérnyílás szélessége:
1030 mm
Raktérnyílás magassága:
1030 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
2891 cm3
Hengerek/szelepek száma:
6/24
Sebességváltó:
automata (8 fokozatú tiptronic) sebesség
Nyomaték:
600 Nm 2500 1/min-nél
Teljesítmény:
375 kW (510 LE) 6500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
283 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
3.80 s
CO2-kibocsátás:
227 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
11,5 l/100km
Fogyasztás a használónál:
17 l/100km
Nm és a teljesítmény adat (vagy a hozzàjuk tartozó fordulatszám) fel van cserélve.
Szerintem kár volt ennyit rugózni azon, hogy magas felépítésû, egy sportautónál sem nyûglödtök azon, hogy túl alacsony. SUV, magas.
Nincs ebben semmi meglepô.
Nem lehet, hogy nem az autó izzadtságszagú, hanem a szerző?
ezt az autót a világon mindenütt megdicsérik, kivéve H. Tamást, aki már az elején kinyilatkoztatja, ebből a tesztből semmi pozitívat ne várjunk, nyilvánt ő utálja az „olasz szarokat” és kész.
” a kis widgeten a képváltást már csak a kijelzőn végezhetjük, de, ha beállítottuk a kedvencünket és menetmódot váltunk, minden visszaáll alaphelyzetbe, ami kicsit kínos, volna még mit csiszolni rajta. ”
a kis widgeten a képváltást már csak a kijelzőn végezhetjük, de, ha beállítottuk a kedvencünket és menetmódot váltunk, minden visszaáll alaphelyzetbe, ami kicsit kínos, volna még mit csiszolni rajta.
Ez is azt mutatja, hogy slendrián munkát végzett, a kis widgetek sorrendjét(!) lehet változtatni az érintő képernyőn. Rábökünk, nyomva tartjuk, megcseréljük, úgy marad! Nem a tárcsával cserélünk sorrendet, ennyi.
„Komolyat lehet vele menni, de valamiért nem esik annyira jól. A magas felépítés és a tetemes súly miatt veszélyesnek érződik.”
HJa valaki ennyire fosik, minek tesztel autót?
A bodyrollja ennek a SUV-nak a legkevesebb. Macant tesztelt már a szerző?
https://www.gocar.gr/news/feed/31448,Porsche_Macan_kai_Alfa_Romeo_Stelvio_ena.html
Az, hogy mindenhol dícsérik, nem azt jelenti, hogy mindenkinek egyaránt tetszik is az autó, csak mert a legtöbb újságíró így vélekedik róla, és én is félre vagyok értve, úgy érzem. Az autó technikailag nem rossz, jó vezetni is, csak messze nem annyira, mint egy sportautónak épített sportautót, mint például a Giulia, csak hogy ne menjünk túl messzire. Az kérdés nélkül tökéletes, ez nem. Az sportolásra tökéletes, ezzel is lehet, de messze nem azoknak szól, akiket ez tényleg érdekel is, azoknak ott a Giulia.
Ahogy a kommentedből is tökéletesen látszik az indulat, úgy nem sikerült értelmezni a widgetre vonatkozó bemásolt mondatot, ezzel együtt érdemes megnézni az új rendszert közelről. A widget képe, megjelenített információja, önmagában görgethető, és a widget mérete is változtatható, ez ugrik vissza alaphelyzetbe, vagyis amit beállítottál, mert azt akarod látni, eltűnik és kezdheted elölről félig a tekerővel, félig a kijelzőn. Ha ez logikus a mai jó rendszerekre való tekintettel, példaként a leghasonlóbbhoz, a BMW-éhez képest, akkor megeszem a kalapomat.
Még egyszer mondom, az autó nem rossz, de aki érti, mi egy sportautó, azt ez hidegen fogja hagyni, mert nem annyira jó, mint egy alacsonyabb építésű autó.
Merek ezekkel a vasakkal közlekedni, merem kipróbálni, mert az a dolgom, hidd el, nem fosok attól, ha padlógázon el kell fordulni és tudom mi a különbség. Egy Giuliával bármit meg lehet csinálni úgy, hogy jó is, ezzel a toronyházzal is, de aki ezt élvezi jobban egy Giuliánál, M3-nál, vagy C63-nál jobban az vagy hazudik, vagy nem érti, miről szól egy sportautó.
kicsit faramuci a teszt, mondjuk én sem távoztam maradéktalanul boldogan a tesztútról, bár nálam más más változat volt és mások is az igények.
Nekem a Stelvio hátsókerekes dízel alapváltozatából két dolog maradt meg leginkább, az első hogy az autó sokkal kezesebb mint a mérete sugallja, olyan mintha egy S60-as Volvót vagy A4-est vezetnék, nem a feszes sportosság netovábbja, de nem is olyan batár, mint pl az F Pace vagy az X3 vagy akár a saját Xc60-asom, hogy a közvetlen konkuresenket nézzük.
Ugyanakkor a belsőt illetően az volt a benyomásom, mintha egy remek 2012-es autót látnék, a fed elektronika kb az XC60 I 2015 körüli szintjén állt, és ebben nem a svédek voltak az etalon (bár az Xc60 II nagyot ugrott, azóta sem kiemelkedőek).
Nem korrekt a teszt! Aki szereti az autókat, és szeret vezetni, tudja, hogy egy igazi sportos szedánnal nem kelhet versenyre a Stelvió. Te mindenhol ezt rovod fel neki. Miért erőlteted mindenáron a hasonlítást egy szedánhoz. Német SUV konkurensek? Egy szó nem esik a vezethetőségről és az élményről azokhoz képest.
Szerinted aki Stelviót akar, ezek amiatt amiket leírtal Giuliát fog venni?