Kívülről semmi sem változott a GLC-n, a "zöld" Mercedesek olyanok lesznek, akárcsak a többi modell
Rákapcsolt a Mercedes, hogy minél hamarabb elhozhassa nekünk a jövőt, már ami az autózást illeti. Jó ideje már dolgoznak az emissziómentes kocsikon, és egyik fő projektjükként az üzemanyagcellás megoldásra koncentrálnak. Tanulmányautókat már tesztelnek egy ideje, B-osztályon alapuló üzemanyagcellás autóik és egy Citaróból épített üzemanyagcellás hibridjeik már összesen 12 millió futott kilométernél tartanak. Úgy gondolták, ez már talán elég lesz, hogy sorozatgyártásba küldjék a technikát. Elsőként a GLC crossovert gyúrták át, hogy beleférjen két hidrogéntartály, és bemutatták a GLC F-CELL tanulmányt, ami – állításuk szerint – a 2017-es sorozatgyártás megkezdéséig nem fog érdemben változni.
Az eddigi üzemanyagcellás kocsiktól eltérően konnektorról is tölthető, hatótávja pedig 500 km, de tisztán aksiból is képes 50-re
Legutoljára a Toyota rukkolt elő a már
általunk is próbált Miraival, mint üzemanyagcellás kocsi, amit "bárki" megvehet, de a Hyundai-nak is van ilyenje. Ami viszont a Mercedesnél nagy truváj, hogy a GLC F-CELL 9 kWh kapacitású akkumulátora konnektorról is tölthető. Így hozták létre a szerintük tökéletes helyi emisszió-mentes járművet. Két nagynyomású szénszálas műanyag tartályában összesen 4 kg hidrogént képes tárolni, hatótávja pedig 500 km, de 50-et képes úgy megtenni, hogy csak az akkumulátorban tárolt áramot használja fel. Tankolása a Mercedes szerint nem több 3 percnél, így a hétköznapi használónak sem lesz sokkal kényelmetlenebb a művelet, mint benzint vagy gázolajt vételezni, azt leszámítva, hogy igencsak kevés helyen lehet hidrogént tankolni - hazánkban például még nincs rá lehetőség.
Két szénszál-erősítésű műanyag tartályban 4 kg hidrogént képes tárolni, a villanymotort hátul, az üzemanyagcellát, azaz a hidrogénből áramot előállító rendszert pedig elöl, a motortérben helyezték el
A Mercedes első sorozatgyártott FCV-je jövőre érkezik, az áráról még nincs információ, ahogy a teljesítményéről sem, annyit viszont tudni lehet, hogy csak hátsókerék-hajtású lesz. Érdemes megemlíteni, hogy a Mercedes hatalmas összeget költ teljes modellpalettájának „zöldítése” érdekében. Csak a következő két évben több mint 7 milliárd eurót terveznek befektetni, hogy minden Mercedesből elérhető legyen minimum hibrid hajtású modell. Jól olvasták, erre még az óriási befektetés is talán gyenge jelző, de érthető, a Mercedes kínálata nagyon széles, és azt is elárulták, hogy nem a GLC lesz az egyetlen üzemanyagcellás autójuk, csupán az első szériamodell, a jövő Mercedeseinek hírnöke.