Érkezik India első szuperautója
Borsos árú, olcsó anyagú szupersportkocsi Indiából
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
Megérkeztek az első adatok India első szuperautójáról. A hibrid hajtású bestia M-Zero névre fog hallgatni.
Egyre inkább úgy tűnik, hogy megvalósulhat India első szuperautójának gyártása, komolyan gondolják a dolgot. Aerodinamikailag optimalizált kasztnija egy carbo-flax nevű könnyű és olcsó anyagból fog készülni. Különlegessége, hogy motorindító gombja ujjlenyomat-olvasós lesz és különböző vezetési profilokat tud majd aktiválni.
Erejét hibrid hajtásláncból nyeri majd. Ennek egyik része egy 4,0 literes duplaturbós V8-as benzines, ami több mint 500 lóerőt és 700 Nm-t ad le, segítségére pedig egy kisebb elektromotor lesz, ami 250 lóerővel és 270 Nm-el dobja még meg a teljesítményt. A hibridakku folyadékhűtéses lítium-ion.
Az M-Zero igazi sportautóhoz híven középmotoros lesz, így jó tömegeloszlást várhatunk. Az összesített teljesítményadatok még nem ismertek, de a gyár ígérete szerint álló helyzetből kevesebb mint 3 másodpercet vesz majd igénybe a 0-100-as futás, csúcssebessége pedig 320 km/óra lehet. Az India első szuperautóját megalkotó Mean Metal Motort egyébként egy 21 éves vállalkozó, Sarthak Paul alapította. Az M-Zero első prototípusát a 2016-os Párizsi Autószalonon tervezik bemutatni, eladásainak kezdetére azonban még várnunk kell pár évet. Árát adók nélkül is elég húzósnak, 125 000 és 150 000 dollár közé tippelik, tehát átszámítva alapáron is 36 millió forint lehet.
Azzal sincs baj, ha a termék jó és eladható. Mindkettővel szoktak problémák lenni ilyenkor.
Egy termék eladása és a nemzeti büszkeség tudata/érzése két különböző dolog. Ők itt is, és az általam említett példák esetében is az utóbbira gyúrnak!
OK, megmutatják a világnak. De ezen a ponton meg is ragad a dolog. El is kéne tudni adni, nem?
Az autóiparukon nem látom ezt az attitűdöt. Megvillanásaik vannak, kis turbós motorok is(direkt a te kedvedért:), elektromos hajtás is van(Tata Indica Vista EV, a Reva kisautói), a Tata Nanóról pedig zengett a világsajtó. Elképzelhető, hogy a Tata a Bolttal és a Zesttel Európába készülődik. Jó lenne már indiai autó-teszteket is gyakrabban olvasni.
“Számomra érthetetlen” látod ezen nem csodálkozom! 🙂 Itt nem számít a pénz, ez egy presztízs beruházás. Megmutatják a világnak. Ez a mentalitás amúgy is jellemző Indiára. Lásd az Arjun harckocsi projektét (20 éve fejlesztik, de még mindig nem 100%-os, s a T90 -eseket veszik helyettük), vagy mondhatnám a Tejas könnyű vadászrepülőgépeket amikre már annyit költöttek hogy vadiúj Su 30-as nehéz vadászok se kerülnek annyiba (pedig azok alkotják az indus légierő fő csapásmérő erejét). Presztízs a kulcs szó csalfa. Úriemberek, s megmutatják. Az Arjunnál a németek segítik őket, a Tejasnál pedig a franciák és az oroszok.
Számomra érthetetlen, hogy egy kevéssé ismert autóiparú ország miért gyárt méregdrága sportkocsikat. Példaként remek a Lykan Hypersport, a Halálos Iramban 7 egyik főszereplő verdája, az Egyesült Arab Emirátusokból. Ki veszi meg ezeket a no-name szuperkocsikat? Ilyen horribilis összegekért már vannak nagy márkák is, pl. Ferrari, Aston, Lambo, stb.
Emellett viszont örülök, hogy nagy ritkán azért lehet olvasni az indiai autógyártásról is. Ezek szerint ott is eldobják az agyukat néha:)
Szívesen olvasnék cikkeket a Tata vagy a Mahindra mostani autóiról is, hogy kiderüljön, mekkora a hátrányuk(?) a nagyobb nevű gyártókhoz képest. Lehet, hogy lennének meglepetések…
Leepu bangladesi(bár az ábrázata alapján indiai is lehetne, az tény:).
Ezt nem a Bernie meg a Leepu fabrikálta? (Indiáról jut eszembe) 🙂
[url]http://3bv8x43y68hc448rg43goku7yq.wpengine.netdna-cdn.com/media/2010/09/X-treme-Car-Show-2010_07.jpg[/url]