A jelenleg futó
A3 széria már egy éve megjelent, az S3 is már 6 hónapos, így eljött az ideje, hogy támadjon a várva várt csúcsmodell, az RS3. A képek alapján már az is biztos, hogy szedánként is kapható lesz.
Rengeteg apróság leplezi le az autót, sok minden különbözteti meg ugyanis az RS Audikat a hidegvérűbb változatoktól. A leglátványosabb mind közül, hogy az autó valamivel szélesebbnek és alacsonyabbnak tűnik, a fékek pedig jóval nagyobbnak látszanak. Bizonyára ettől még van, aki kételkedne, hiszen a kémfotósok - érthető okokból - nem osontak oda a hóban keresztbe csúszkáló autóhoz és nem mérték le centire pontosan, de ez még nem minden. Az S3 főként dekorációs célokat szolgáló agresszív kinézetű első-oldalsó "légbeömlőivel" szemben a képen látható autón egyértelműen funkcionális nyílásokat láthatunk, a hátsó légterelő is észrevehetőbb méretű, a már-már tradicionálisnak számító ovális kipufogóvégek pedig egyértelmű RS vonások.
A kirakó legfontosabb, még ismeretlen eleme a motor, de aggodalomra semmi ok, biztosan 400 lóerő fölé érkezik majd. Egyes meg nem erősített információk szerint az Audi 2,5 literes TFSI benzinmotorja még a legerősebb kompakt címet is visszaszerezheti a 416 lóerős Mercedes CLA 45 S-től.
Már csak néhány hónap és leveti magáról az összes álcát Sportback és - a képeken látható - Sedan formában is. Remélhetőleg, ahogy ez az S3 esetében történt, az RS modellnél is egyszerre kezdik majd meg a forgalmazást, és nem kell még tovább várni a négyajtós kivitelt áhítóknak.