Érkezik az Alfa Romeo új sportkocsija
Frankfurtban bemutatkozik az Alfa Romeo 4C
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A tanulmány karbon kasztnija helyett végül acélból készítették az Alfa Romeo 4C karosszériáját.
Szemből érkezik az Alfa Romeo legújabb sportkocsija, a 4C, a cég által először kiadott hivatalos vágykeltő fotón. A képről csak annyi derül ki, hogy megmaradt a nagytestvér 8C által diktált orr-rész, és hogy jó erős reflektorokat kap az autó - a képen tükröződő fényektől alig látszik bármi más, még a kontúrok is elmosódtak.
A 4C az Alfa Romeo 8C Competizione szelídített, kisebb méretű változata, mely szélesebb rétegek számára lesz elérhető, mint az alig ötszáz darabos szériában gyártott szupersportkocsi.
Az autó motorterébe várhatóan a Giulietta csúcsmodelljét hajtó, 1,75 literes, 230 lóerős turbós négyhengerest szerelik, és elég valószínű, hogy a sorozatgyártásra felkészített modell valamivel nehezebb lesz, mint a 865 kg-os tanulmányautó. Míg a koncepcióautó alumíniumvázon viselt karbon karosszéria-elemeket, a költségek alacsonyan tartása és az elfogadható vételárak miatt az Alfa kénytelen volt acélból építeni a végleges modellt.
Elképzelhető, hogy a 4C lesz az az Alfa, amelynek bevezetése után az olasz autómárka végre teljes modellsorozattal tér vissza az amerikai piacra. Ezt a döntést már régóta tologatják, és most ismét olyan hírek kaptak szárnyra, hogy a 2013-as Detroiti Autószalonon már a teljes modellválasztékot kiállítják, és az év későbbi felében azok a forgalmazását is megkezdik. Minderről feltehetően többet is megtudunk a frankfurti bemutatót követően, és most már az is biztosnak tűnik, hogy az Alfa Romeo 4C jövő évben ilyen tájt jelenhet meg az európai kereskedésekben.