Elég ránézni, hogy egyértelmű legyen, a Toyota a dizájnnal is az új Tundra erejét demonstrálja
Hatalmas, szögletes, férfias és csak úgy árasztja magából az elpusztíthatatlanságot. Az új Toyota Tundra Amerikának készül, Amerikában. Brutálisak a számok, még úgy is, hogy a V8-as motortól elbúcsúzik a modell: a gyengébbik opció egy ikerturbós 3,5 literes benzines V6, amely 389 lóerővel és 649 Nm nyomatékkal szolgál, az erősebb pedig ennek az erőforrásnak a hibrid változata 437 lóerővel és 790 Nm nyomatékkal. Mindkét opció tízfokozatú automataváltót kap.
Az új Tundra már csak duplakabinnal készül
Elöl a hűtőrács a méretes, hátul a plató
Az új Tundra dizájnját a hűtőrács határozza meg, ami akkora, mint egy ház. Tény, hogy maga az autó sem kicsi - a legnagyobb platóopcióján majdnem elfér egy Smart - ehhez kell mérni az óriási, szögletes, krómozott orrát, amit hatalmas éles LED fényszórók szegélyeznek. Oldalt és hátul is a klasszikus szögletes pickup formavilág folytatódik. A modell egy teljesen új alvázra épül, az új Land Cruiserrel osztozik a TNGA-F platformon és kizárólag duplakabinnal lesz kapható, egy üléssorral nem fogják gyártani. A plató alumíniummal erősített kompozitból készült, hogy könnyű és ellenálló legyen. A hátfal nyitását a teleszkópos csillapítás mellett távirányítóról vezérelhető elektronikus nyitás-zárás is segíti.
Az első és a hátsó fényszórók egyaránt ügyesen illeszkednek a szögletes, modern dizájnsémába
Bent kényelemből és extrákból sincs hiány, a jelenlegi Tundra 7 colos képernyőjének pont a duplája lesz a legnagyobb kijelző az új modellben
Bent sem kell majd nagyítóval keresni a szögletes formákat, de az ívekkel ellentétben a kényelemből és az extrákból nem lesz hiány. Alapfelszereltséggel két mutatós óra és egy 8 colos infotainment rendszer jár majd a Tundrához, de lehet kérni 12,3 colos digitális műszeregységgel és 14 colos központi érintőképernyővel is. Ha bárki úgy érezné, hogy az alapváltozatban még nem ül elég magasan, arra is van megoldás. A TRD ehhez a modellhez ugyanis egy másfajta gyári sportcsomagot kínál: a terepezés szerelmeseinek kedvez az emeléssel, tehát az off-road futóművel és a kúszómóddal a Toyota versenyrészlege. Aktív biztonságból sincs hiány, a Tundra alapfelszerelésként adja a Toyota Safety Sense 2.5 biztonsági csomagot, benne többek közt adaptív tempomatot, vészfékező, automatikusan el is kormányozó ütközésmegelőző rendszert, valamint gyalogos- és kerékpárosvédelmet.
Hatalmas tér és kényelmes ülések a beltérben, az utastér közepén hangsúlyos elválasztókonzol kapott helyet könyöklőkkel és a hajtáslánc kezelőszerveivel
Teherbírása a nagy teljesítménye ellenére mégsem olyan kiemelkedő, a plató terhelhetősége változattól függ, de nagyjából az itthon is kapható Hiluxéhoz hasonló, 1 tonna alatti. Vontatásban viszont bőven felülmúlja a nálunk kapható kistesót: amíg a hazai Hilux tulajoknak be kell érniük 3,5 tonnányi fékezett vontatmánnyal, addig az új Tundra a kisebbik motorral is elhúzza az 5,4 tonnát. Ezzel még mindig elmarad többek közt a Ford és a Chevrolet hasonló pickupjaival szemben, amelyeknek egyes változatok esetén a 6 tonna sem akadály.
Terepen is tudja majd a dolgát az alapváltozat, de aki még keményebbet akar, az kérheti a TRD féle off-road csomaggal
Hazai szemmel jogosan tűnik feleslegesnek a Tundra mérete és tudása, nem igazán vagyunk hozzászokva ezekhez a monstrumokhoz itt Európában. Ez a modell is egyértelműen az amerikai piacra készült, és ott is marad: nálunk továbbra is egyedül lesz a méltán népszerű Hilux a Toyota platós kínálatában.