MC20 lesz a Maserati új szupersportautójának neve
Nehézkes éveket tudhat maga mögött a Maserati, a GranTurismo után érkező modellek kaptak hideget-meleget a sajtóban, és az eladások sem mindig alakultak a tervek szerint. Azonban már látni lehet a fényt az alagút végén, az eleinte kritizált Levante nemrég bevezetett új verziója, a Trofeo sok panaszra kínál megoldást, és hamarosan érkezik a Ghibli hibrid verziója is. A megszállott Maserati-rajongókat azonban ezek a hírek valószínűleg hidegen hagyják, nemsokára viszont ők is örülhetnek majd: a szigonyos márka visszatér a motorsportba, mégpedig nem is akármilyen autóval, hanem a legendás MC12 utódjával, melynek nevét szokatlan módon leplezték le az olaszok.
Egy trimarán vitorláján leplezte le az olasz márka az új modellnevet
Az angol Royal Ocean Racing Club sportklub Karibi 600 nevű vitorlásversenyén induló Giovanni Soldini pár napja bontott vitorlát, melyen az új szupersportautó logója, az MC20 díszelgett. Soldini trimaránját ugyanott tervezték, ahol az MC20-at is megálmodták: a Maserati modenai Innovációs Laboratóriumában, a gyár elmondása szerint pedig hasonló elvek vezették a két jármű mérnökeit a tervezési folyamatokban. Az MC20-ról egy sok információt nem tartalmazó, kedvcsináló videót is kaptunk.
Az MC12 evolúciójaként beharangozott sportautó tehát az MC20 nevet kapja, ami egyrészt a Maserati Corse kifejezésből tevődik össze (a második szó jelentése: versenyzés), másrészt a 2020-as évre utal, ami egy új korszak kezdetét jelenti a Maseratinál. Ez lesz ugyanis a márka első villanyosított sportkocsija: pontos adatokat még nem tudunk a hajtásláncról, de vagy egy hibrid, vagy egy teljesen elektromos rendszer hajtja majd az autót. Emellett azért is új időszámítás kezdődik a vállalatnál, mert, mint ahogy annak idején az MC12-vel, úgy az MC20-szal is hosszú kihagyást követően tér vissza a Maserati a motorsportba, konkrétan az FIA GT versenyeibe.
Az alternatív hajtáslánc talán csökkentheti a rajongók lelkesedését, még egy hibrid verzió esetében sem valószínű egy V12-es motor beépítése, ugyanakkor ne feledjük: az MC12 a Ferrari Enzo alapjaira épült, és annak motorját használta, ami - akármilyen legendás is az Enzo - mégiscsak azt jelentette, hogy nem volt teljesen önálló modell. Az MC20 viszont ízig-vérig Maserati lesz, még ha ez akkumulátorok bevetését is jelenti (ami nem mellesleg sokat segít az autó gyorsításában, ameddig a belsőégésű motor el nem éri a kellő fordulatszámot), hiszen a modenai Viale Ciro Menotti gyárban fog készülni. Az új szupersportautó bemutatója májusban lesz.