Érkezik a csőrös, dűneromboló Kamaz
Kamazék a csőrös Mastertől várnak újabb Dakar-győzelmet
Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!
A Dakar Rallyk legmeghatározóbb kamionja idén nem tudott győzni. Most új konstrukcióval vágnak neki a viadalnak. Oroszországból, szeretettel.
Túl van oroszországi debütálásán a hosszú orrú Kamaz Master. Már az idei Dakar Rally előtt hallhattunk pletykákat, hogy az amerikai kamionokhoz hasonló klasszikus csőrös változatokkal érkeznek az oroszok, ám végül a korábbi Kamazokkal indultak. Meg is lett az eredménye, "csupán" a második helyen végeztek a 2016-os Dakaron, ám 13 év diadalmaskodás után. Ez nyilván fájt az oroszoknak, ezért ellesték a több éve csőrös kamionnal induló és a januári ralit is megnyerő holland De Rooy Racing megoldását, reménykedve, hogy ez bejöhet a hosszú távú futamok megnyeréséhez.
A hosszú orr alatt egy 2 éve fejlesztett 12,5 literes, 980 lóerős dízelmotor őrjöng, hogy akár 160 km/órás sebességgel is átrepítse a nehéz monstrumot a dűnéken. Ezek mellé 1000 literes tankja fogja biztosítani, hogy egész nap bírja a száguldást. Biztosan sokan emlékeznek azokra a videókra, mikor a Vladimir Chagin játszi könnyedséggel reptette a Kamazokat boldogan a sivatagban. Hát ebből most sem lesz hiány, hiszen az utódjaként emlegetett Eduard Nikolaev már most kétszeres Dakar győztes. A világ legnehezebb tereprali futamát egyébként nagyon komolyan veszik az oroszok. A gyár egy külön fejlesztőcsarnokot épített csapata részére, ahol teljes gyári támogatással épülnek a brutális gépezetek. A világon nincs több ilyen kamiongyár.
Úgy látszik, van még mit takargatniuk, hiszen a Red Bull F1 autóin, a Peugeot 208 T16 Pikes Peak-en látható és az idei Dakar-győztes Peugeot 2008 DKR által év elején szintén viselt sötét dekorját az új Kamaz Master is megkapta. A korábban említett hétszeres Dakar győztes Vladimir Chagin, akit csak a Dakaros Cárjának hívnak hozzátette: „A versenykamionok új korszakának kezdetén vagyunk. A csőrös kamionok számos technikai előnnyel járnak és a mostani szezonban a fejlesztés lesz a legfontosabb számunkra. Komoly reményeket fűzünk az új kamionhoz, a Red Bull festéssel pedig azt szerettük volna demonstrálni, hogy mennyire feszegetjük a technológia határait.” Az oroszok tehát visszatértek, az ellenfelek ismét félhetnek tőlük.