Éretlen? – Skoda Kamiq 1.0 TSI DSG teszt

Skoda Kamiq Style 1.0 TSI DSG teszt

Ez a cikk több mint 90 napja frissült utoljára, ezért kérjük, az olvasása során ezt vegye figyelembe!

Az egyliteres motorral felszerelt Skoda Kamiq járt már nálunk, ám korábban manuális váltóval. Most megnéztük, hogy mit tud a hétfokozatú DSG-vel.

Rendkívül kíváncsian vártam a duplakuplungos váltóval érkező Skoda Kamiq modellt, miután a manuális váltóval már járt nálam az autó. Igaz, az „Acélszürke” példányban egy kicsit gyengébb motor dolgozott, mégis ugyanaz a 999 köbcentis egység, ami a „Rally zöld” tesztautót mozgatta. Szintén különböztek a felszereltségek. A zöld Kamiq ugyanis magasabb, Style felszereltséggel érkezett. Ennyi különbség pont elég volt ahhoz, hogy az egyiket jobban kedveljem a másiknál. A folytatásban kiderül, hogy melyik modell nyűgözött le jobban. A formatervről nem szeretnék most hosszan ömlengeni, hiszen a színén kívül mindenben megegyezik a korábbi tesztautóval, még a 17 colos felnik mintázata is ugyanaz. Ám minél többet szemeztem a Kamiq modellekkel, rá kellett jönnöm, hogy talán a legkarakteresebb fényszórókat kapta, nem csak a Skoda szabadidő-autói között. Bár eleve feltűnőbbek az osztott fényszórók, de annak ellenére, hogy a többi Skodán is látványosak az „üvegműves” lámpatestek, a Kamiq full LED-fényszórói kiemelkednek. Főleg a négy testecskét magában foglaló felső csík ragadott magával. Ugyanakkor hátul is szépen mutat a kristályüveg motívummal díszített lámpa, bár a Scala rokonság innen nézve üvöltő. Volt szerencsém leparkolni egy ugyanilyen zöld Scala mellé, szóval jól megnézhettem magamnak, mit is jelent a 12 centis hosszkülönbség (a Scala javára). A 39 milliméteres hasmagasság-emelés szinte fel sem tűnik, de a 6 centis magasságnövekedés jól érzékelhető. Főleg, hogy 4 centivel ülhet magasabban a Kamiq vezetője. Viszont a rövidebb kasztni kisebb csomagteret jelent. A Scala puttonyához képest 67 litert veszített a Kamiq, ám az egyenes vonalakkal határolt 400 liter azért használható méret és a hátsó ülések lehajtásával 1395 liternyi teret kapunk. Azt már talán mondanom sem kell, hogy a hátsó lábtér fantasztikus, ahogy szinte minden Skodában.
Hirdetés
Az eltérő felszereltség első szembetűnő részlete a digitális automata klíma kezelőpanelje a középkonzolon. Mondanám, hogy ez kényelmesebb, mint a manuális, de nem, mivel a levegő fújásának mértékét külön kell állítani a 8 colos érintőképernyős kijelzőn, ahogy az ülésfűtés mértékét és a kormánykerék fűtését is. Márpedig ez nem a kényelmet és főleg nem a biztonságot szolgálja, mert ha menet közben szeretném csinálni, sokkal tovább elvonja a figyelmet. A Style felszereltségű tesztautó utastere azonban kevésbé komor, köszönhetően a világos szövetbetéteknek az ajtóburkolatokon, a világosabb műanyag díszítésnek és a fekete-bézs szövetkárpitoknak. És akkor elérkeztünk a legnagyobb eltéréshez, a motor-váltó pároshoz. Ahogy azt fentebb említettem, a hengerűrtartalomban nincs különbség. A három hengerrel viszont egy kicsit több, 115 lóerőt állít hadrendbe a Kamiq, amit igazából nem nagyon lehet érezni.

A kéziváltós, 95 lovas érzésre ugyanúgy gyorsul, mint az erősebb, a rugalmasságukban sincs érdemi különbség és kezdetben a fogyasztás is biztatóan alakult.

Tény, hogy az erősebb motornak a nyomatéka is nagyobb, tehát 175 helyett 200 Nm, ami ugyanúgy 2000-es fordulattól elérhető, de valójában még ettől sem érződött jóval erősebbnek. Lehet, hogy a hétfokozatú DSG-váltóban tűnt el valahol az erő? Pedig a kettős tengelykapcsolós szerkezet kényelmes, már amikor haladunk. Villámgyorsan, észrevétlenül vált, viszont elindulásnál sokat gondolkodik és ugyanezt csinálja, amikor hátramenetbe kapcsoljuk. Nem mellesleg erőteljes gyorsításkor furcsa rezonancia érkezett a kardánalagút mélyéről. kezdetben biztató fogyasztás sem tartott sokáig. Az első 100 kilométert kizárólag ECO módban, autópálya nélkül, 7,2 literes átlaggal tudta le a Kamiq. Ám a tesztidőszak végére már kerek 8,6 literre nőtt az érték, miután – még mindig autópályázás nélkül – de az üzemmódválasztót Sport módba kapcsolva is próbálgattam az autó képességeit. Ilyenkor magasabb fordulatszámnál vált és próbál tényleg sportos attitűdöt felmutatni az autó, de ez nem illik hozzá. Főleg, hogy az 5000-es fordulatnál, ahol a maximális teljesítményét leadja, már tényleg megérkezik az a bizonyos kávédaráló hang, ami a háromhengeres motorokat jellemzi. Azonban be kell vallanom, hogy az első 100 kilométer letudtával a stop/start rendszert is kikapcsoltam, mert a motor leállításakor és újraindulásnál már-már kényelmetlenül beremegett az egész kasztni. Talán ez vezetett oda, hogy a műszerfal is recsegett-ropogott menet közben, amit nem szívesen hallunk egy 8 millió forintos járműben. A típus mentségére szóljon, hogy a manuális váltóval próbált változatba nem lehet belekötni, tökéletesen tette a dolgát, és a DSG-s változat is rendkívül kényelmesen suhan, az úthibákat szépen kisimító futóművet kapott. A Style felszereltség pedig a legmagasabb szint, amely nem is társítható a gyengébb benzinmotorral. A DSG váltóval az alapára 7 314 480 forint, amit a tesztautóban még feljebb tornáztak többek között olyan tételek, mint az adaptív tempomat, az elektromos csomagtér-ajtó, a fáradtságérzékelő, a fényszórómosó, a holttérfigyelő a kulcsnélküli nyitás és zárás, a nagyobb felnik, a tolatókamera, az elülső parkolóradar, illetve a multifunkciós bőr kormánykerék. Ebből jól látszik, hogy bár a Style felszereltség sem szegény, de fontos dolgokat kell külön megrendelni, így a tesztautó ára végül 8 734 250 forinton állt meg. A fentieket elolvasva talán többen is sejthetitek már, hogy miért kérdezem a címben, éretlen-e a DSG-váltóval felszerelt Kamiq. Nem a zöld színe miatt, inkább az aprónak tűnő, de a mindennapok során azért idegesítővé váló negatívumok miatt, amelyek azért is furcsák, mert a manuális váltóval felszerelt példányon nem jelentkeztek. Szóval bármennyire is imádom az automata váltókat, a Kamiq esetében inkább a manuális váltóval ajánlom az autót.
Értékelés
Pozitív
Futómű, tágas és kényelmes utastér, dizájn
Negatív
Magas ár, furcsa zajok a műzerfal és a kardánalagút felől
Árak
Tesztmodell alapára
7 314 480 Ft (2020.02.14.)
Tesztautó ára
8 734 250 Ft (2020.02.14.)
Műszaki adatok
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5000-5500 1/min-nél
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
Végsebesség:
194 km/h
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Méretek
Hosszúság:
4241 mm
Szélesség:
1793 mm
Magasság:
1553 mm
Saját tömeg:
1156 kg
Össztömeg:
1710 kg
Tengelytáv:
2651 mm
Karosszéria-kivitel:
SUV
Csomagtér:
400-1395 l
Belső szélesség elöl:
1470 mm
Belső szélesség hátul:
1430 mm
Belmagasság elöl:
950-1010 mm
Belmagasság hátul:
980 mm
Hátsó lábtér 180 cm-es vezető mögött:
290 mm
Ülőlap hossza elöl:
550 mm
Ülőlap hossza hátul:
490 mm
Csomagtér maximális szélessége:
1290 mm
Csomagtér szélessége a kerékdobok között:
1290 mm
Csomagtér hossza:
800 mm
Csomagtér hossza üléshajtással:
1700 mm
Raktérnyílás szélessége:
1070 mm
Raktérnyílás magassága:
800 mm
Motor és váltó
Motor:
Benzin
Motorosztály:
Euro 6d
Hengerűrtartalom:
999 cm3
Hengerek/szelepek száma:
3/12
Sebességváltó:
7 fokozatú DSG
Nyomaték:
200 Nm 2000-3500 1/min-nél
Teljesítmény:
85 kW (116 LE) 5000-5500 1/min-nél
Menetteljesítmény
Végsebesség:
194 km/h
Gyorsulás 100 km/h-ra:
9,9 s
CO2-kibocsátás:
113-116 g/km
Gyári vegyes fogyasztás:
5,1 l/100km
Fogyasztás a használónál:
8,6 l/100km
Menetzaj
Menetzaj 50 km/óránál:
58 dB(A)
Menetzaj 90 km/óránál:
60 dB(A)
Menetzaj 130 km/óránál:
62 dB(A)
Tetszett a cikk?

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy azonnal értesülj a legfrissebb és legnépszerűbb cikkekről, amint megjelennek az Autónavigátoron!

Feliratkozom a hírlevélre

Hozzászólások

  • 2020.02.14. at 11:08
    Permalink

    A DSG váltó (a 7-es, száraz kuplungos) mindig is ilyen volt, mindenki minden autós portálon leírja ugyan ezeket a jelenségeket. Pár ezer km-t vezettem ilyen váltóval szerelt, 2011-es gyártású autót és annyira nem voltak ezek vészes dolgok, kéziváltó után nekem még ilyen működéssel is nagyon bejött.

    Viszont a többi kifogásolt dolog, hát az azért van mert ez a példány így sikerült.
    VW konszernes autó, vagy szerencséd van vele, vagy nincs. Ennyi a titok nyitja. Ez igaz az általuk gyártott motorokra és váltókra külön is.

    Mondom mindezt Skoda tulajdonosként (épp azért mondom, mert én is egy hasonlóan sikerült példányt kaptam, pedig annyit fizettem érte mint más, akinek jobban sikerült példány jutott).

Vélemény, hozzászólás?